Expo t8fg dms2 module

Hallo mensen vraag

Ik heb een t8fg met een omgebouwde orangerx dms2 module.
Nu heb ik een mcpx bl en werkt perfect. Maar moet ik nu de expo van de spectrum pakken dus in de + bij futaba is het in de - namelijk.

Gr ronald

enusy4yg.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je gewoon de futaba moet aanhouden. de zender bepaalt welke uitslag gezonden wordt niet de module.

edit: hoe heb je de module aangepast en waar en wat kost deze

Hallo Ronald,

je zet de EXPO op een schakelaar
en voor testen stel je even 50 % EXPO in,
als je dan bij de heli kijkt, hoe die met en zonder EXPO reageert,
dan weet je het toch,

de motor moet je natuurlijk niet aan doen bij het testen,

groetjes van Heli-Uwe

Mijns inziens is de zendmodule alleen een transmissiesysteem: hoe krijg je je exponentieel vervormd knuppelsignaal bij de servo. De instellingen van de expo is een presentatie van de zender. Als futaba dat een andere naam geeft, of op een andere manier presenteert, is dat onafhankelijk van je transmissie.

Ook ik ben geinteresseerd in de ombouw van de orange module voor de t8fg. Heb je wat info hierover? Sommige bnf toestellen zijn nice to have, maar niet genoeg om er een spectrumzender voor aan te schaffen.

Ik denk dat je gewoon de futaba moet aanhouden. de zender bepaalt welke uitslag gezonden wordt niet de module.

edit: hoe heb je de module aangepast en waar en wat kost deze
+1, die module zit toch gewoon op de trainer aansluiting? dan zal die de stuursignalen omzetten naar het dsm2 protocol en meer niet.

De module zet alleen het PPM signaal om in radiosignaal met een bepaald protocol, zoals ook eerder aangegeven.

Het is inderdaad zo dat je voor een plattere curve vanaf het midden (stick neutraal) en steiler aan het einde bij Spektrum een positieve waarde ingeeft, bijv. +30%. Bij Futaba is dat dan -30%, inderdaad precies andersom. Het hoe en waarom is voir beide wel te beargumenteren. Het is een keuze. ;)

Back