expro lader dikke problemen (4x!!!!!)

• Topicstarter Topicstarter adriaan van t hof
  • Startdatum Startdatum
A

adriaan van t hof

Guest
hallo, iedereen.

ik ben sinds vandaag toe aan mij :evil: v :evil: i :evil: e :evil: r :evil: d :evil: e :evil: expro lader. :evil:

dit keer is de zekering eruit gesprongen, ik heb een nieuwe geplaatst, een iets sterkere, maar na 0 seconden een vonk en boem, mijn 2e zekering eruit. 8O

bij mijn vorige laders waren het iedere keer andere problemen,dan de afslag functie, dan de contacten; en nu dit weer.

weet iemand hoe ik dit kan maken of wat ik moet doen?

ik heb weinig zin om nu weer een lader te gaan halen

(winkel werdt mij ook een beetje zat) :D

al zou ik een nieuwe nodig hebben, wat moet ik dan hebben?

aad

adriaan van t hof zei:
dit keer is de zekering eruit gesprongen, ik heb een nieuwe geplaatst, een iets sterkere, [b/]maar na 0 seconden een vonk en boem, mijn 2e zekering eruit. 8O

dit is het domste wat je maar kan doen, die zekering heeft een bepaalde waarde als voorzekering (beveiliging) van de componenten in de lader.
door dit domweg te verzwaren riskeer je dat die zekering niet meer doet wat hij moest doen, of te laat.

een onschuldig iets kan je dan nu je lader kosten.

heb je niks doms als sluiting in de laadstekker kant of verkeerde kleur pluggen aan de voedingskant ?

Je hebt de te laden accu verkeerdom aangesloten gehad! De bedoeling is, dat dan alleen de zekering springt. Bij een beetje pech gaat dan ook de ompoolbeveiliging stuk, die voorkomt dat er ernstige schade optreedt. Als je een zwaardere zekering monteert gaat die ompoolbeveiliging in ieder geval altijd stuk als de accu verkeerdom wordt aangesloten. Je zult de lader dus ter reparatie moeten aanbieden.

Dit mankement is zo'n beetje de enige reden, waarvoor TLP Expro's voor reparatie binnenkomen. Daarnaast zo af en toe ook wel eens eentje, die te vroeg zou afslaan. Daarbij is dan óf de zekeringhouder te wijd óf er is niets aan de hand. Voortijdig afslaan ligt bij de huidige microprocessor-gestuurde laders als regel aan de accu('s) of aan slechte kontakten in de laadsnoeren.

Back