externe accu aansluiten op ontvanger

• Topicstarter Topicstarter nickcen
  • Startdatum Startdatum
N

nickcen

Guest
goedendag

ik heb een reely cross tiger met een digital radio DR-R102-06 ontvanger er in

nu zag ik dat er nog een plek was voor een accu aan te sluiten op de ontvanger er staat ook accu bij de aansluiting

ik neem aan dat de ontvanger nu gevoed word door de groote accu van 7,2 volt

als ik nu er een externe bat er wil bij plaatsen op de ontvanger moet ik dan nog ergen een draatje los maken van de orgineele bedrading om een dubbele voeding te voorkomen en zo ja welk draatje dan

dit alles wil doen omdat de auto bij een bijna lege accu nog wel eens onbestuurbaar word (ik denk te lage spaning zijn ni-cd accu) maar nog wel rijd.

normal_Resize_of_foto_ontvanger_auto.jpg

grt nick

Als de ontvanger wordt gevoedt door de snelheidsregelaar moet je van het snoertje waarmee de regelaar is verbonden met de ontvanger de rode draad losnemen of onderbreken. Dan kan je een ontvangeraccu gebruiken.

Maar waarom zou je dat willen???

goedendag

bij een lage accu spanning word hij onbestuurbaar/reageert slecht en rijd dan nog wel door niet snel maar toch

heb ook even gekeken maar geen rode draad wel een wit en zwart

kun je deze draden nu gaan gebruiken voor verlichting of kan dit niet

grt nick

Als een auto slecht rijd/reageert is dat een duidelijk teken dat het tijd is om te stoppen .... De accu is dan namelijk leeg en moet aan de lader .....:???: Dit is electro rc basis kennis .....

Dat is niet op te lossen met een losse ontvangeraccu .....

{Dat is niet op te lossen met een losse ontvangeraccu ..... }

ja mischien 2 tellen langer rijden meer niet nee

alex

goedendag
heb ook even gekeken maar geen rode draad wel een wit en zwart

Op de foto is het duidelijk te zien. Het gaat om het zwart-rood-witte bandkabeltje dat van de snelheidsregelaar naar de ontvanger loopt. Van dat kabeltje de rode draad losnemen.

Het is de bedoeling dat je regelaar de ontvanger voedt. Als de accuspanning te laag is moet de aandrijving sdtoppen en blijft de ontvanger en de stuurservo wel werken. Als dit niet het geval is dan denk ik dat er iets niet klopt met je regelaar. Ik zou die dan dus eens laten nakijken door de servicedienst.

goedendag

het lijkt er op dat de regelaar stuk is (geen garantie meer)
nu wil ik deze vervangen welke regelaar kan ik hier voor gebruiken
er zit nu een lm-406fb digital LS in.

grt nick

Back