Extra 2m30

Het zomerseizoen loopt stilaan op zijn einde en kijk ik reeds naar de winter met lange bouwavonden in spe.

Dit jaar heb ik o.a een Lembeck extra 330L gemaakt van 2m32.
Volgende winter wil ik er nog ene in die afmetingen.
k'weet echter niet goed welke fabrikanten extra's maken in dit formaat.
O.a Extreme flight en aeroworks maar te klein met 88' resp 85'

Zodoende zou ik graag vernemen welke fabrikanten er zoal op de markt zijn.
Prijs, kwaliteit geen opm graag. Ik besef wel dat een composite Arf zowat 3x de prijs is van een lembeck. het type heeft minder belang: extra 230, 260, 300,330 maakt niet uit. Die keuze maak ik later wel als ik voldoende opties ter aankoop heb

Dit zijn degene die ik al ken

Lembeck --> Extra 330L : afm 2m32
Delro --> Extra 330L : afm 2m36
Khk --> Extra 300S : afm 2m40(eigenlijk tikie te groot)
Composite Arf --> Extra 300L : afm 2m30(met stip favoriet momenteel in futaba colors)
Peak models --> Extra 330L: afm 2m29
3W --> extra fun : afm 2m30
Cyclone toy & hobby --> Extra 330S: afm 2m30
Cyclone toy & hobby --> Extra 230: afm 2m38(eigenlijk tikie te groot)
Zoder --> Extra 330S: afm 2m40(eigenlijk tikie te groot)
Airborne-mlodels --> extra 330L: afm 2m29
Mattfly --> extra 330L: afm 2m30(lijkt me echter dezelfde als de lembeck)

Wie vult aan aub?
 
Laatst bewerkt:
krill katana 28 %, wel geen extra maar wel een goed vliegende kist.

wil je een F3A-X kist of een 3D kist ?

ik neem aan voor 50cc ?
 
Nee, moet een extra zijn.
De katana is trouwens ook kleiner met zijn 2m20.

Vastpinnen op F3M(f3A-X) of 3D doe ik nog niet, eerst wil te weten komen wat er zoal op de markt in is dit formaat.

De motor zal een 3W56 CS boxer worden die nu in de lembeck zit, de lembeck krijgt een plettenbergmotor en zal dus zijn verdere leven slijten als electromodel.
 
je kunt de fam knol ook vragen een verkleinde versie van de 2m60 extra te maken.
 
Ik zou niet enkel naar die 10cm kijken (wingspan verschil dan). Een extra van 2.2m kan groter zijn/lijken als een van 2.3... hangt ook van de romp etc af...
 
Grootste en belangrijkste interessepunten zijn dat het een extra is en dat de motor moet volledig in de motorkap kunnen zonder dat ik er gaten moet inmaken.
Bij mijne lembeck kon dat perfect en die heeft een iets bredere romp dan een 2m20 klasse, dus kies ik weer voor de 2m30(90') klasse.
Geen extreme flight en andere producenten uit de 85',87' of 88' klasse dus.

De Knoll 2m60 kende ik maar wist niet dat ze zo soepel zijn en voor 1 toestel een verkleinde versie zouden produceren. genoteerd dus :)
 
je kunt de fam knol ook vragen een verkleinde versie van de 2m60 extra te maken.

Die is er al hoor :) Nouja, geen 2.3mtr, maar 2mtr.

Maar inderdaad wel meer werk dan een ARF kit. Aan de andere kant krijg je daar ook wel een perfect vliegende en unieke kist voor terug!

Denk alleen niet dat die boxer in de kap past :(

Edit: Heb net even op de site van 3W gekeken. Jou motor is 27,8cm breed van bougiekap tot bougiekap. De kap van mijn extra is 22cm breed op de plaats waar de cilinderkoppen zouden moeten komen.
 
Laatst bewerkt:
Edit: Heb net even op de site van 3W gekeken. Jou motor is 27,8cm breed van bougiekap tot bougiekap. De kap van mijn extra is 22cm breed op de plaats waar de cilinderkoppen zouden moeten komen.

Maar die van jou is 2 meter, dus zou zomaar kunnen zijn dat ie in een 2.3 meter wel past:)
 
De 2 mtr is een bestaande kist. Een 2.3mtr hebben ze volgens mij nog niet. Dan zouden ze die dus eenmalig moeten maken.
 
Een motor van 1850gr zonder de uitlaten(nog eens 400gr) is al een de zware kant voor een 2m kist. Bijkomend een kap van minstens 28cm op een 2mkist zal ook nogal lijken alsof hij een bokswedstrijd verloren heeft :)

De kap mag eerder neigen naar 30cm breedte.
Aan beide kanten 1cm speling is geen overbodige luxe om vlot de kap te de-/monteren.
 
Laatst bewerkt:
Nee, nog steeds wil ik er ene bouwen

Ik heb wel een tijdje geleden een toestel gekocht om af te werken in dit formaat. nl een lembeck die te koop stond. Hij had gevlogen met een DL, hij had echter al enige gebruikssporen maar de heropbouw is vergevord en die is nu zo goed als klaar.
Heb er een electroversie van gemaakt met een plettenberg terminator ism jeti spin 200 als aandrijving. Nu die zo goed als klaar is begint het terug te kriebelen hé :)
 
rc-import.de of zelfbouw heb een plan voor een extra van 2.80m of 2.55m en zelf verkleinen naar 2.30m plan in pdf file
 
Back
Top