extra 300/330

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door bkwb, 21 jan 2008.

  1. bkwb

    bkwb

    Lid geworden:
    3 apr 2007
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Gooik, België
    extra 300/330L

    ik zou graag beginnen met het bouwen van een extra maar heb geen flauw idee hoe er aan te beginnen.

    heeft er soms iemand plannen voor een kleine extra?
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2008
  2. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Hey hey! :D

    eerst een vraagje;

    kan je al vliegen en heb je ervaring? Als je dat niet hebt kan je die extra beter maar vergeten en eerst beginnen met een trainer en je aansluiten bij een club.

    Ove het algemeen gaat dat bouwen van een doos met gefreesde onderdelen, een ARF (bijna klaar) of van tekening waarbij je zelf alle onderdelen dient te zagen.

    Kijk bijv. maar eens naar wat bouwverslagen hier op het forum. Als je wilt beginnen met vliegen en dus alles nog moet leren is een SIG trainertje handig, die zijn van bouwdoos en erg makkelijk te bouwen. Een kant en klare kan natuurlijk ook, maar dan is het geen bouwen meer.... ;)

    gr,
    niels
     
  3. Gor

    Gor

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Meeuwen
    100% mee eens!Als je beginner bent,ziu ik voor een zwever achtige vliegtuig gaan
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Volgens zijn vorige berichten heeft ie een Easystar en deze ook gevlogen op een club.

    Maar bkwb begin niet aan een Extra en laat je eens voorlichten op de club wat een goede opvolger voor je is, zij weten precies je vliegcapaciteiten en weten wat je wel en niet aankan.
     
  5. bkwb

    bkwb

    Lid geworden:
    3 apr 2007
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Gooik, België
    ff voor de duidelijkheid:
    1) ik heb geen easystar, ben direct voor de easyglider electric gegaan (prima beestje trouwens) heeft ook al 1ns een nachtje in een boom doorgebracht en deed het nog steeds.

    2) heb ook een homemade "depron ding" een ultimate (was eigenlijk als wat gezever met een vriend begonnen die beweerde dat zo'n ding niet zou vliegen)

    3) ik zit in club (is ondertussen wel al een tijdje geleden dat ik ng geweest ben maar toch)

    4) ik weet dat een simulator nx voorsteld maar ik heb al meer vlieguren met een extra op fms dan met mn echte kisten samen (weinig tijd, lege batterijen, etc. zijn hier onderandere de oorzaak van)

    5) ik zat gisteren te zoeken achter een extra die ik hier vroeger zag staan maar waarvan ik d8 dat het draadje weg was,, ik heb ff (lees: tot gisteren avond 11 uur fzo) gezocht en wat bleek,, dat dit forum een handig zoek tooltje heeft met al je berichten (wist ik ng niet eig.. :p) nu ja.. mss zal 'k die wel bouwen.. of niet?

    willen jullie je mening geven over deze extra aub,, of neem ik beter 1 van de balsa versies?
    link: bouwverslag-depron-fliton-extra-330-mini-980mm-6
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    als je easyglider een keer in de boom heeft gehangen wil dus zeggen dat je (sorry dat ik het zeg) nog niet een super goeie piloot bent , dus ik denk dat je mischien beter een ander kistje kunt zoeken...
     
  7. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Ik zou eerst even een tussenstap nemen a la eem brandstof trainertje, doe je meer ervaring op met sneller vliegen. Een easyglider vliegt bijna vanzelf, gewoon een uit de kluiten gewassen EZ ;)

    Zo'n kleine extra als je aangeeft is erg fel/kietelig. Ik denk dat de stap wat groot is!

    gr
    niels
     
  8. bkwb

    bkwb

    Lid geworden:
    3 apr 2007
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Gooik, België
    de easyglider heeft gehangen toen ik hem 14 dagen had en ik de afstand tussen de boom en de kist niet echt goed had ingeschat *-) (ben er eig nooit goed in geweest in dat schatten) het is niet de eerste keer dat ik erover denk om een extra in elkaar te steken maar *-) dat beestje heeft gwn zo'n ongelooflijke aantrekkingskracht op me :p
    t heeft me vast en wil me gewoon niet loslaten :p

    toegegeven een echt goede piloot ben ik wrs ng niet.. maar nu moet je mijn vliegkunsten ook niet zoveel onderschatten hé :( :p
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Doen we ook niet wij zijn realistisch en willen voorkomen dat je met een Extra nog niet 1 vlucht schadeloos kan vol brengen.

    Een Extra kan zelfs ervaren piloten nog verrassen en dat zou zonde van het geld en de tijd die je erin gestoken hebt zijn.

    Je bent nog jong, neem eerst een laagdekker, bijvoorbeeld een Calmato Sport en als je die goed beheers ga dan nog eens denken aan een Extra.


    Aand e andere kant ik was vroeger ook eigenwijs en bouwde modellen die ik nog niet veilig kon besturen met veel schades en total loss kisten als gevolg.

    Heb er wel van geleerd ;-)
     
  10. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Knip!

    Weg gehaald, HuhoW had gelijk ;)

    sorry mensen!
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2008
  11. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Kijk je niet naar het aantal berichten dat'ie gepost heeft? Z'n leeftijd staat er niet bij...
     
  12. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Als je zo iets leest weet je dat het een beginnend model vlieger is zonder enige bouw ervaring.

    En de jeugd schaamt zich vaak voor hun leeftijd wat helemaal niet hoeft .

    We zijn allemaal eens begonnen .

    Mvg Johan
     
  13. Fready'

    Fready'

    Lid geworden:
    9 aug 2007
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Oostrozebeke
    Dag bkwb,

    Na al de vorige ontmoedigende berichten om een extra te maken :p

    Ik heb 2 weken op realflight gevlogen dan met een space scooter naar een club geweest en na 2de vlucht mocht ik landen. Was hem al snel beu en dan heb ik een yak 54 107cm gekocht en het was alsof ik op de sim aan het vliegen was :D

    Ben het er niet echt mee eens dat sommige zeggen van een 1ste model moet zo één zijn 2de model zo één je moet gewoon voor je eigen beslissen wat je kan.

    Ik kan je wel helpen voor een sim, pm me eens.
     

Deel Deze Pagina