Extra 300 Depron // show 'n tell

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door eric_laermans, 12 sep 2016.

  1. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    [​IMG]

    mijn ervaring
    Gekocht op marktplaats (van: 'Joran uit Raalte') inclusief de elektronica en blijkt een echte aanrader. Zowel voor beginnende als gevorderde piloten. Alle onderdelen passen perfect in elkaar, de bouwbeschrijving is goed en het toestel vliegt zoals een Depron Extra-300 doet. Er is veel aandacht besteed aan details en daarvan profiteer je tijdens het assembleren.

    mods
    Het leuke aan dit model is dat je er heel veel aan kunt veranderen. Zelf heb ik ervoor gekozen het middendeel te verdikken van 1x6mm naar 3x6mm Depron voor net ietsje meer vliegcomfort.
     
  2. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (Belgiƫ)
    Ik begrijp niet goed wat en hoe er aangepast is? 1 plaat van 6 mm dik zijn 3 platen van 6 mm dik geworden ?
    Bij depron modellen wordt normaal gezien gebruik gemaakt van carbon bracing aan de onderzijde van de romp (en vleugel) om die torsiestijf te maken. Je kan diezelfde torsiestijfheid nooit bereiken wanneer je plaat materiaal gaat verdubbelen of zelfs verdrievoudigen... maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.
     
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Ik gebruik de Extra 300 als Parkflyer, dus niet indoor. Dat geeft me de ruimte niet te hoeven letten op grammen en ongelimiteerd Depron te kunnen toevoegen voor stevigheid en eventueel onzachte landingen. Niet verstevigd heeft het model de neiging te fishtailen bij wind en snelle manoeuvres.
     

Deel Deze Pagina