Extra 300 E 58 inch Extreme Flight en wil motor enz van Hobby-King steken

• Topicstarter Topicstarter chippy
  • Startdatum Startdatum
C

chippy

Guest
16 november 2010 geplaatst om 12:52 door chippy
Beste colega piloten. ben zwaar mindervalide, en moet dus op mijn eurokes letten, heb ook nog echtgenote en drie kleine kinderen en daar mijn ziekte ongeneeslijk is en dan ook steeds duurder wordt naarmate deze vorderd wil ik toch nog enkele jaren vliegen. heb vroeger altijd nitro of benzine gevlogen, maar de laatste jaren mag ik enkel Electro vliegen.
Door mijn ziekte moet ik veel Morfine nemen, doch met een van de neveneffecten krijg er de babbelziekte van, en vele leden van mijn club begrijpen dit blijkbaar niet. Vandaar dat ik hulp vraag aan mensen die dit wel begrijpen. Ik heb bij Albatros een Extra 300 E 58 inch gekocht. de orginele opstelling is een Torque Revolution 4014T/570 outrunner en Airboss 80Amp met ESC met SBEC standaard aangegeven. ook de servo's allemaal digitaal, van Hitec HS-524MG voor aileron en elevator. Ook de standaard HS-225MG zou volgens hen kunnen. Voor de rudder wordt een Hitec HS-5475. Ook de HS 475 geven ze als goede keuze. Nu in het verleden heb ik met Multiplex toestellen, of andere merken. Maar nu ik stilletjes zal moeten uitbollen heb ik beslist van terug een degelijk toetsel te vliegen. maar ik moet uitkijken naar goedkopere merken van motoren regelaars en servo's. ik ben dus blij in mijn geval dat ik bij Hobby-king terecht kan. enkel heb ik schrik iets verkeerd te bestellen en dan zou ik verder van huis staan. Ik wil ook melden voor de mensen die me willen helpen dat de manual op de site van Extreme Flight te downloaden is, voor verdere opstelling van de lipo packs voor de props zou ik kiezen voor de Turnigy wood prop 14X7 15X8 zoals aangegeven.

wie kan me helpen om mijn toestel met genoeg power een electro motor, regelaar en servo's en lipoly pack te kiezen van eventueel ook Turnigy. Ook mocht iemand een oplossing of idee hebben om de heavy duty control arms te maken van eventueel ander materiaal. hierbij de link voor de manual http://www.extremeflightrc.com/manua...xtramanual.pdf

alvast bedankt karel

Ik ben er zeker van dat er heel wat mensen zijn die je kunnen helpen met de aanschaf van een goede turnigy motor, ik volg ze zelf niet echt, maar ik zal het eens bekijken.

Over de control arms: alle hardware is in de kit aanwezig deze is heel erg sterk en van goed materiaal, hier kan je op rekenen

hier een draadje van de sebart sukhoi s29 50
algemeen-sebart-sukhoi-s29-50e-topic
is ongeveer het zelfde formaat vliegtuig er staan een aantal
setup vermeld zowel op 5s en 6s

je prop grote is max 16" houd daar dus rekening mee. De setup die je wilt handt helemaal af wat je met de kist wil doen.
voor 3D moet je op een 300 grams motor, op 7500 - 9500 toeren, hebben
5s 3300 mAh met een Kv van 550 tot 600
6s 3000 mAh met een Kv van 450 tot 500

met zo'n setup is hij lekker ligt, 80A regelaar moet goed genoeg zijn.
Zelf heb ik de plush 80A een keer geprobeerd maar dat werkte echt niet met de torque motor. Ligt nu een Castle creatsions 75A light in.

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo beste colega piloten. ben even ziek geweest alvast bedankt voor de replys.
zal ze lallemaal bekijken.

Maar vooral een zalige Kerst en gelukkig Nieuwjaar, en een betere gezondheid dan de mijne toegewenst.

Karel

Back