Extra 330s graag wat meer info...

• Topicstarter Topicstarter L4nc3r
  • Startdatum Startdatum
L

L4nc3r

Guest
Hallo

Ik zou me dus graag eens een Phoenix Extra 330S (EP) kopen, maar heb van 3D-kisten nog niet zoveel verstand :lol:
Veel informatie vind ik er niet over, ik weet enkele dat ik hem bij Albatros (te Muizen) kan kopen voor € 88,50 en dat de spanwijdte 1070 mm bedraagt. :roll:

Foto:
EXTRA%20EP%20FA0018.jpg

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand welke motor/servo's hiervoor aangeraden is/zijn?
Hij zou niet bedoelt zijn om enkel wat rustig mee rond te vliegen, maar om hem echt 3D te vliegen met o.a. prop hangen, een meskant doen, je weet wel :wink:

Mvg
L4nc3r

:P Hallo

Ik heb die andren versie ( de yak 54)
ik vlieg daar redelijk vaak mee.
Ik heb er een m 30-09 motor in liggen
plus een 30 amp regelaar
een r700 ontvanger
en gewoon simple servo's
deze combinatie kan ik 7 minuten vliegen op 1000 mah
op 2250 mah kan ik ongeveer 11 minuten vliegen en dan is het echt op
met deze motor gaat ie oneindig verticaal

hallo,(ik ben de broer van lancer),

Over welke motor heb jij het dan? Heb je wat technische gegevens voor mij of niet???
want met die code ben ik niet zoveel dus als je me wat meer info kan geven aub...
En ik zou dan wel vliegen met een 3-cells Li-po met 3000 maH :P
Dus waarschijnlijk nog wat langer vliegen.

Mvg
Sven & L4nc3r :wink:

Magic torque 30-15 heb je nodig, als je m ergens kan vinden, stuur een mailtje, want ik zoek m ook voor mijn extra.

ok ik zal hem zoeken maar aan welke eisen moet een motor voldoen voor dit toestel?
aLs ik een goedkoper of andere motor vind met dezelf prestaties is het ook goed dus....

mvg sven

L4nc3r zei:
Hallo

Ik zou me dus graag eens een Phoenix Extra 330S (EP) kopen, maar heb van 3D-kisten nog niet zoveel verstand :lol:
Veel informatie vind ik er niet over, ik weet enkele dat ik hem bij Albatros (te Muizen) kan kopen voor € 88,50 en dat de spanwijdte 1070 mm bedraagt. :roll:

Foto:
EXTRA%20EP%20FA0018.jpg

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand welke motor/servo's hiervoor aangeraden is/zijn?
Hij zou niet bedoelt zijn om enkel wat rustig mee rond te vliegen, maar om hem echt 3D te vliegen met o.a. prop hangen, een meskant doen, je weet wel :wink:

Mvg
L4nc3r

Hey,

twee bij ons op de club hebben er zoëen, je moet goed opletten dat je de juiste versie koopt. Want de eene heeft een schitterend toestel en de andere is precies een vliegende baksteen, echt niet om aan te zien. Veel te zwaar gebouwd (ARF). Dus als je de lichte versie koopt dan wens ik je alvast zeer veel plezier met een goede aankoop... De goeie versie vliegt echt als een plezier !

Grtz TripleX²

Ow, zijn er dan meerdere versies 8O
En hoe kan je die uit elkaar halen? :roll:
Want ik heb denk ik nog maar 1 gezien :lol:

Mvg
L4nc3r :wink:

Ik denk gewoon zelf kijken... Als je koopt, altijd doos controleren. Als je dan ziet dat er kilo's lijm en hout in hangt, ja, dan heb je de verkeerde... Ik heb nu net gehoord dat die gast een nieuwe krijgt (productie fout), dus zal normaal niet meer voorvalen, Maar toch altijd eerst (uitgebreid) controleren dat je toestel inorde is (op b.v. gebroken hout, gesplit hout, slechte folie, enz...)

Grtz TripleX²

heb er ook eentje en vliegt idd heerlijk
is ook mijn eerste 'echt' 3D toestel dus hoe performant hij is weet ik niet echt... Er zit bij mij ook zo'n 30-15 in van simprop? Of MPX?
met 2200mAh vlieg ik zo'n 10-12min.

Sorry dat ik dit draadje nog even terug in het leven roep, ik voeg het hier toe voor als iemand op de magic torques van simprop zoekt.
De magic-torque 30-15 van simprop is niet geschikt op 3s lipo's in dit toestel. Beter is de 30-09, of een andere motor rond de 100g en zo'n 1000kV.

Hier is de magic-torque tabel van simprop:
Simprop Modellbau

Ik heb de 30-15 gemeten op 3s en een 10x4,7 prop. Dat trok 50A!! Je kan naar een kleinere prop gaan, maar da's niks voor een 3D toestel. En als je naar 2s lipo gaat heb je waarschijnlijk niet genoeg vermogen.

Conclusie: geloof de verkopers op de beurs (dortmund in dit geval) voor geen haar met deze koopjes en bereken+meet je aandrijving zelf.
Ik ga op zoek naar een nieuwe motor voor m'n Extra330s (misschien Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-36C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: AXi 2814 $25.10) en een nieuwe kist voor de magic torque 30-15.

Hier een draadje over de Yak54, de broer van de Extra, met dezelfde motorisering: yak-54-van-phoenix

Laatst bewerkt door een moderator:
Back