Extra 330s tekening gezocht

• Topicstarter Topicstarter tax
  • Startdatum Startdatum
T

tax

Guest
hallo daar luitjes..

Ik ben tax (walter) en ben 33 jaar oud. werk als civiel tchnischmedewerker. kort om ik houd toezicht schrijf bestekken en teken op acad.
Verder ben ik bezig met een hydromite bootje "voor de freaks" (lehner basic xl4200 met bk 18/90amp-regelaar). welke inmiddels vaart en nog verder verbeterd gaat worden(vooral sneller en stabieler). Tevens doe ik ook aan het rijden van een marder(1:6 big scale auto met 23cc tweetakt motor).

Maar nu ben ik opzoek naar een bouwplan van een vliegtuig. en mijn oog is gevallen op de extra 330s. Dus die wil gaan bouwen met een spanwijdte van ongeveer een 1 meter....
DUS IEMAND TOEVALLIG EEN TEKENING VAN ZO'N DING?????? :roll: :idea:
wel dan zo een die rond is een geen flat-model svp.

[zeurmode ON]
Wil je hem alleen gaan bouwen of ook vliegen?
Extra's zijn acrobatische kisten en dus niet geschikt voor de beginnende modelvlieger, om het vliegen mee te leren.
Dat je al uit de voeten kunt met boten en auto's is een klein voordeel bij het leren vliegen, maar wil absoluut niet zeggen dat je meteen met een full-acro kist kunt beginnen.
[zeurmode OFF]

Doe eens een 'zoekje' op beginners-toetsel of beginner-kist, dan kom je al snel de geijkte voorbeelde tegen.

Moet het trouwens een brandstof of elektro-uitvoering zijn?

Rick

De bedoeling is te oefenen op de pc voordat ik ga vliegen :)
Dus ja er moet inderdaad mee gevlogen worden. Maar ik weet dat vliegen absoluut niet makkelijk is en veel training vraagt.
Ik wil hem ook niet op volle grote maken maar de tekening verschalen zodat hij een spanwijdte van een ongeveer een meter krijgt.

Groet Tax

(hydromite en marder)

Het formaat maakt echt niet veel uit in moeilijkheid.
En ik denk dat het je niet gaat lukken om te vliegen met die extra al heb je nog zoveel met de simulator geoefend.
Als je een extra of een soortgelijk vliegtuig even los laat dus even niet stuurt, rolt hij weg en is hij zo beneden. Een laagdekker met symetrisch vleugelprofiel moet je zelf vliegen, trainers vliegen (deels) vanzelf, die blijven stabiel rechtdoor vliegen als je niks doet en ze komen ook zef uit een duikvlucht (als hij hoog genoeg start.
Een extra doet dat allemaal niet die vliegt alleen wat jij stuurt en corrigeerd zichzelf niet en is niet stabiel.

Als je bij een club gaat denk ik dat ze je echt geen les willen geven met een extra.

Groeten Robert

Robert van der Weijst zei:
Als je een extra of een soortgelijk vliegtuig even los laat dus even niet stuurt, rolt hij weg en is hij zo beneden.
Welnee, die blijft gewoon in de stand staan waar jij hem in gestuurd hebt.

Hoe groter een model hoe makkelijker het vliegt.
Dus hoe kleiner hoe lastiger

Verder raad ik je aan er 10 te bouwen
Want die zal je wel nodig hebben voor je het kan.

Ofwel kort gezegd doe het NIET
het kost je handen vol geld en weing lol.
Begin met een gewone trainer zoek even op het forum er staat al genoeg over geschreven.

Back