Extra accupack

• Topicstarter Topicstarter Anormius
  • Startdatum Startdatum
A

Anormius

Guest
Ben sinds kort ook begonnen aan deze prachtige hobby. Ik begeef mijzelf dan ook op onbekend terrein, maar dankzij dit forum heb ik voor mijzelf toch al wat dingen uit kunnen vogelen, echter heb ik nu toch wel een vraag.

Ik heb op dit moment een Sparrowhawk VX van Thundertiger. Hier was een standaard batterypack bij bijgeleverd, het gaat hierbij om een NiHM 7.2V 2400 mAh accu.

Nu wil ik een extra accu om wat langer achter elkaar door te kunnen rijden. Ik heb in de FAQ (accu's en laders) gelezen dat een hogere mAh waarde betekend dat je ook langer kan door rijden. Kan ik een batterij met een hogere mAh, zonder problemen in mijn auto plaatsen? Ik denk hierbij aan deze: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTU3MjA4NjI0OA==?~template=PCAT_PRODUCT_ZOOMBILDER&alle_bilder=http%3a%2f%2fmedia%2econrad%2ecom%2fm%2f2000_2999%2f2000%2f2060%2f2060%2f206029_BB_00_FB%2eEPS%2ejpg%3b&product_description=NiMH+racingpack+7%2c2V+3300mAh+Tamiya&bild_ungleich=0&akt_image=

En wat als ik een zwaardere batterij van bijv 9V neem, zal ik dan andere zaken in de auto moeten vervangen?

Bedankt & Gr,
Tim

Laatst bewerkt door een moderator:
Een accu van 3300 mAh is geen probleem mits hij in je auto past .;)

Ga je van een 6 zeller naar 7 zellen krijg je problemen met motor en regelaar , die zullen er niet geschikt voor zijn .

Je regelaar en motor kunnen dan in rook op gaan.:(

Mvg Johan

Hou er rekening mee dat niet alleen de rijtijd omhoog gaat maar ook de laadtijd. Als er een simpele stekkerlader bij zit doe je er verstandig aan om er een computerlader bij te kopen.

Bedankt voor de reacties.

Ik gebruik deze lader:
5570_300.jpg

Hiermee moet het goed lukken toch?

...... Ik heb in de FAQ (accu's en laders) gelezen dat een hogere mAh waarde betekend dat je ook langer kan door rijden. Kan ik een batterij met een hogere mAh, zonder problemen in mijn auto plaatsen?

Dat moet kunnen zolang er plaats is voor die grotere accu en het hogere gewicht ook geen probleem is.
Je moet het zien als een auto waar je een grotere tank in zet om verder te kunnen rijden zonder bij te tanken. Zolang die tank erin kan is het geen probleem.

En wat als ik een zwaardere batterij van bijv 9V neem, zal ik dan andere zaken in de auto moeten vervangen?

Dat is een ander verhaal. Je moet dit zien alsof je jouw auto op pure methanol wil gaan laten lopen. Dat kan een gewone benzine motor niet zo maar. Je zal de motor moeten "ombouwen" om hem geschikt te maken voor die andere brandstof.
Als je een accu met een hoger spanning wilt gaan gebruiken zal je of het één en ander aan je auto moeten ombouwen of een andere motor moeten gebruiken. Natuurlijk moet ook de regelaar geschikt zijn voor die hogere spanning. Zo niet dan moet je die ook vervangen door een regelaar die daar wel tegen kan.

Bedankt voor de antwoorden...het is mij meteen helemaal duidelijk :)

Back