Extra / Edge electro?

• Topicstarter Topicstarter Quibek
  • Startdatum Startdatum
Q

Quibek

Guest
Goedemiddag Allemaal,

Ik ben op zoek naar een leuke electro kist, bij voorkeur een Extra of een Edge.

Nu is het zo dat de meeste kisten die ik kan vinden vooral bedoeld zijn voor 3D vliegen iets wat nog niet echt in mijn kunnen ligt.

Weten jullie mischien een leuke electro Extra of Edge waar gewoon normaal kunstvlucht mee te vliegen is?

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Je bent niet verplicht om de roeruitslagen (al dan niet mechanisch) groot te houden natuurlijk......

Kijk eens naar de Extreme Flight 58" Extra 300, prima kist!
De 48" Extra EXP is ook een hele mooie maar die is misschien iets extremer...

Extreme flight heeft ook een kleine EDGE (ook rond 48")
Binnenkort komt er ook een 48" EDGE EXP

JVDO bedankt voor je sugesties ik heb net zitten kijken naar de Extreme flight 58 Extra 300, moet zeggen ziet er heel goed uit.

Stel dat ik deze zou aanschaffen moet ik dan nog wat aan de roer uitslagen doen of zijn deze zoals ze zijn voorgeschreven niet al te extreem?

He Roeland

Ik zit toch wel te denken aan minimaal een meter maar liever iets tegen de 1,50 meter.

@Quibek, de voorgeschreven "low rates" zijn perfect om gewoon rond te vliegen en wat acro te doen...

Quibeck, ik weet niet welke ervaring jij hebt (misschien goed als je dat zou melden...), maar hier mijn verhaal : ik ben augustus dit jaar begonnen met modelvliegen. Na een easystar gecrashed te hebben (flutter op de zelf gemaakte rolroeren - niet meer uit te trekken...) had ik een Minimag gekocht. Was ik na 3 weken alweer beu. Toen een occasie Graupner Extra 109cm gekocht, om te kijken of het zou lukken, en vond het eigenlijk best meevallen. Moet wel zeggen dat ik hem 2 weken geleden wat beschadigd heb. Stall op 3 meter van de grond (rugwind en te traag.. als het gebeurd is weet je wat er fout zat...). Was nog wel makkelijk te herstellen, maar vond het een goed excuus om dan maar de EF Extra EXP 48" te kopen. Ik weet dat die kistjes eigenlijk 3D zijn, en ikzelf er maar 20% uithaal van hun mogelijkheden, maar heb er super veel plezier aan, en inderdaad zoal Jens zei, als je gewoon je rates low houdt, en de juiste expo erop zet, dan kan je er ook mooi rustig mee vliegen en ruime kunstvlucht figuren mee doen. En als ik het al eens wat gekker wil, is de dual rate en wat hoger vliegen een prima oplossing.

Als ik motor, esc en lipo's al niet zou hebben, had ik trouwens ook de 58" gekocht, maar het zijn gewoon zeer leuke, schitterend afgewerkte toestellen. Was mijn eerste balsa kist die ik moest in elkaar zetten, en absoluut geen probleem door gewoon de handleiding te volgen. De 48" (122cm) extra is 13cm groter dan de Graupner 109cm, maar als ik ze naast elkaar zet is het precies of de EF dubbel zo groot is.

Denk dus eerst goed na welke setup je nu en in de toekomst precies wil vliegen (3S, 4S, 5S lipo's, welke motor esc enzo) en hoeveel je daarvoor over hebt, en kies dan de bijpassende kist. Als de kist dan tegenvalt of je vliegt hem stuk, kan je gewoon overbouwen zonder bijkomende kosten. Setup is duurder dan het toestel.

Ik hoop dat het je wat helpt bij je twijfels...

Back