Extra ontvanger accu

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje betreffende een ontvanger accu aansluiten als er ook een BEC op de regelaar zit.
Nadat afgelopen zondag mijn Arcus Pro (in memorium ) gecrashd is omdat de regelaar uitbrande, lijkt me dat nog niet zo'n slecht idee en SimProp raad het aan.
Als ik een backup batterij had gehad was mijn model nog bestuurbaar geweest.
Kan ik dat ongestaft aansluiten of moet ik een aparte schakeling aanbrengen.

Graag enige info hierover.

BVD en groet, Janneman

Jan, via de plus en min rail onder het stekkerblok schakel je op deze manier twee spanningsbronnen parallel, die van de BEC en de accu. Dat mag zo niet, aangezien de weerstand tussen die twee erg laag is, kan er een grote stroom gaan lopen.

Als je de plus uit het servostekkertje peutert is het bec-systeem buiten werking en kan je een ontvangeraccu gebruiken.

ron van sommeren zei:
Jan, ik meende uit Jan's woorden op te kunnen maken dat hij BEC + backup accu wilde gaan gebruiken.
:oops: Inderdaad! En dat kan dus inderdaad niet vanwege de reden, die je al opgaf. Overigens wel vreemd, dat van een regelaar het bec-systeem uitfikte. Of was er een voedingsdraad losgesmolten?

De gehele controller is uitgefikt, de componenten zoals condensators en van die kleine vierkante dingetje, koelplaat en de draden lagen los in het model, volgens mij is het ding kompleet geëxplodeerd.

Ik dacht dat er een schakeling bestond die bij het uitvallen van het BEC systeem de accu de stroomvoorziening voor de ontvanger overneemt.
Maar ik kan ook de plus draad van de BEC los maken maar dan vervalt de garantie van de regelaar.

Dank voor de reacties.

Groetjes, Janneman

Als dat al garantieproblemen geeft dan gewoon een kort servoverlengkabeltje in mekaar flansen waarbij je de + niet laat doorlopen.....

Als je dat stekkertje er weer in schuift, is er niemand die ziet dat je dat er ooit uit gehaald hebt hoor.. Mits je het allemaal met takt en beleid doet natuurlijk.

janneman zei:
Ik dacht dat er een schakeling bestond die bij het uitvallen van het BEC systeem de accu de stroomvoorziening voor de ontvanger overneemt.

Dat heb ik ook eens ergens gezien, een schakelingetje met een paar diodes enzo. Ik ben ook wel hierin geinteresseerd, dus als iemand een schemaatje heeft. :)

groeten,

Back