Extreme Buggy 1/8

Hallo allemaal,

ik vlieg al een tijdje met modelheli's wat eigenlijk helemaal mijn ding is,
vroeger altijd met autotjes gedaan. Nu wil ik eigenlijk ook wel eens een super snelle buggy bouwen om even lekker helemaal los te gaan op de grond :cool:..

Heb al een beetje rond gekeken
en heb het volgende op het oog :

Team Associated RC8Be Factory Team Kit
ae.jpg

De RC8Be ‘Factory Team is voorzien van hoogwaardige onderdelen zoals 16mm Big-Bore shocks, 5mm dikke 7075-aluminium schokdemperbruggen, geoptimaliseerde upper camber link bushings, een geupdate geometrie in de besturing, 7075-aluminium schokdemper montage steunen, en een 7075 aluminium servosaver plaat. Verder wordt de RC8Be TF geleverd inclusief Proline M3 Holeshots banden op FT 83mm velgen.

Mamba Monster/Neu-Castle 2650kv Motor Combo
6S 5400mah 35C Hyperion liPo's

Is dit interrassant of hebben jullie andere meningen ?
graag jullie meningen ;)

Groetjes,

Coen.

de 2650kv MMM is (iirc) niet rated for 6s lipo en zou anders wel echt ronduit idioot snel zijn als je ook wil gaan racen op een baan... Misschien eens in de e-buggy thread kijken... Ziet er voor de rest goed uit...

Alles wat je wilt weten over deze auto kan je hier al zo'n beetje lezen:

team-associated-rc8te

Is dan wel de truggy versie, maar daar zit technisch niet zo'n wereld van verschil tussen

Laatst bewerkt door een moderator:
6S hoeft voor mij niet perse,
Vraag me alleen z'n beetje af wat voor electronica ik nodig ben om een super super snel ding te bouwen en op wat voor chassis dat het beste uitkomt,
(er word het meest onverhard mee gereden uiteraard )

Wat is je budget? Ik zou kijken naar een Tekin RX8 combo. Zijn er in buggy (4030) en truggy (4038 ) variant. Voor lipo's zijn de Hyperion packs aan te raden, maar die had je al gevonden zie ik.

Stel je vraag eens op www.No-Nitro.nl, daar zitten mensen die je verder kunnen helpen.

ik maak nooit een budget haha.
ik heb mijn vraag bij No-Nitro neergelegt.

De RC8Be is heel slecht leverbaar..
hoop dat ik een goeie setup erbij kan kijken voor een 75 / 100+ MPH
apparaat :cool:

100MPH? Misschien moet je dan voor een andere auto kijken, daar zal dat wat makkelijker mee gaan. Het is zeker niet onmogelijk met deze auto hoor, kost alleen een beetje meer moeite. Zorg dat je goede, echt goede LiPo's hebt als je de 100MPH wilt halen en wat waarschijnlijk nog belangrijker is: een gestroomlijnde auto.

Succes!

wil je echte power: neem dan de Mamba Monster/Neu-Castle 2200kv Motor Combo
Dat is het echte beest wat op 6s je ... euhm... alles kapot maakt ;)
verder: prachtige keuze

op NO-NITRO staat een hele mooie mugen buggy RTR te koop.
Ken de vorige eigenaar heel goed en huidige verkoper, slecht een of twee keer mee gereden. Top spul.....

op de foto zit er een LRP Vector8 2500kv en LRP SPX8 brushless combo in de Associated gebouwd.
Dit zou dus soepel passen, en levert ook genoeg snelheid/trekkracht.
Ik heb zon setje nieuw in de doos te koop staan, verkregen door garantie.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-autos/112949-lrp-vector-8-brushless-motor-lrp-spx8-snelheidscontroller-combo-voor-1-8-buggy-truggy.html#post1731612
Het is maar een hint, motor en regelaar zijn beiden gekoeld door fans.
Werkt op 2s tm4s lipo.

100 Mijl per uur.
Dat is 160 uur KM/H.
Dan is die buggy niet meer te controleren, en al helemaal als je ook nog offroad gaat.
Die van mij gaat ong. 80 a 85 KM/H.
Dat is hard genoeg.
Daarnaast zijn je accu's zo leeg, ik rij ongeveer 10 tot 15 min met mijn buggy
Ik heb wel de LRP S8 BXe omdat van associated de onderdelen vrij slecht te verkrijgen zijn hier in limburg.
Lrp is overal te krijgen.

Misschien kan je ook eens kijken voor een HB Ve8.

groeten, wesley

Hallo mensen,,

Sorry ik ben er een tijdje tussen uit geweest (kreta) ...
Ik heb inmiddels al links en rechts wat verzameld n.l:

Losi 8ight-e 2.0 B Race Roller ; Binnen
Tekin RX8/T8 2250Kv ; Bijna onderweg moet nog op de bestel knop drukken
Hyperion 5500mah VX 35C 4S ; onderweg
en een HK 6S lipo 6500mah ; onderweg
en links er recht wat hop-up dingetjes

nu nog een zender stuurservo en nieuwe velgen/banden want die zijn kapot :(
iemand die advies kan geven ?

Ja deze Associated RC8BE factory is prachtig voor zijn prijs,wij(ik,eli,didier en diego)kochten elk zo één. Eli en ik ondertussen dit wéékend er al ééns méé gereden. Tevreden over het weggedrag op standaard instelling volgens de manual. Eli reed met een Mamba V3 met 2200kv moter op 15/46 en kwam behoorlijk warm(héét) Ik rij met de Hobbywing met 2000kv moter en de mijne overschrijd de 50° Celsius niet. Dus perfect. De wagen geeft behoorlijk véél stuur. Nu op naar volgende testen.(ondertussen ook wat verlof).

beetje laat vind je niet ?

en dat had je ook gewoon in je eigen topic kunnen stellen ipv deze na een jaar weer naar boven te halen...:confused:

Back