Extreme flight 110" Yak 54 -Building

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door JVDO, 23 feb 2008.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dat zegt nog niks he;)
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2010
  2. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik wil het ook heel graag doen hoor, ik heb alleen geen 2500€ over.

    950€ voor de kist (uk) (Hoewel ik Bert absoluut de bizznizz gun, erg fijne zaak. maar het gaat nu even om de laagst mogelijke prijs.)(en nee we gaan geen winkelbespreking beginnen)
    430€ motor (DL100)
    200€ pijpen (als alexzzz)
    350€ servo's (D9900 8X)
    150€ ontvanger (R6014FS) hier niet op besparen, enkel de plek waar je hem haalt.
    1€ printje om je spanning naar je servo's direct van 2s te doen en niet naar de ontvanger.
    90€, lipo, 8x servo signal booster(optioneel maar dan heb je (imo) alle functies van de powerbox), verlengkabel, gasservo, bec(voor ontv), connectoren(oa ipv schakelaars, goedkoper/beter)Prop
    2191€ alles inc verzendkosten.

    Ik zal vast wat dingen missen of een 10-20€ te laag zitten. maar 2500 moet zeker mogelijk zijn.
    En 3000 met DA/hitec/andere uitlaten(totaal geen verstand van uitlaten) kan ook zeker.

    Waar het mij om gaat is dit soort -volkomen- onzin berichten de wereld uit te helpen:
    Volgens mij ben jij je dus het besef van geld kwijt. een aantal jaar geleden toen er geen (inter)nationale concurrentie was op dit vlak had je mss meer gelijk. Vandaag de dag gelukkig niet.

    Trouwens, het ergste wat je kunt doen met zoon kist is ermee vliegen alof hij duur is... Echt uit je hoofd zetten dan gaat het veel beter.
    Alstublieft.
     
  3. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @Nando...

    Je geeft hier een setup weer om deze kist "te doen vliegen" maar ook niet meer. Ik denk dat dit echt foute info is voor de mensen die dit topic/forum volgen.
    Ik kan heel wat opmerken maar ga het kort houden.

    Eerst en vooral zal je de kist in de UK niet meer kunnen bestellen voor je 950€, probeer maar :) het zal je nu niet en ook in de toekomst nietmeer lukken. Freestyle rc is closed...

    2de ... die 90€ drijf die gerust maar wat op anders gaat dat "te doen vliegen" uit mijn eerste zin zelf al niet meer op. Welke prop plan je dan wel te gebruiken? En die schakelaar, eentje die je bijkreeg bij je eerste 2kanaals zender in '78?
    Goedkopere stekkers? Een normale mens koopt voor deze kist juist dure, goede stevige stekkers. Gasservo... niet belangrijk he ... heel veilig als deze volgas blijft hangen en je hebt geen killswitch (met deze setup). Die signaal booster is wss niet optioneel... want de ontvanger geeft een te lage amplitude op de signaaldraad voor de meeste servo's.

    En maar een dom vb; Een spinner, het oog wil ook wat... een goede mezjlik spinner kost gouw 60-70-80-90 € of meer... Natuurlijk kan dat weer goedkoper... maar ik had het over een mooie spinner... die NOOIT breekt, NOOIT van je kist vliegt, niet te zwaar is en waar NOOIT moet naar omkijken... welja het zijn details wss ;-)

    en achja zo kan blijven doorgaan.

    En dat maakt nu het verschil tussen een vliegende kist, en een goed vliegende VEILIGE kist waar je elke seconde kunt op betrouwen. En die je nooit in de kou laat staan ;-) (toch niet zonder te vliegen ;-))

    Dus voor de mensen waarvoor deze discussie waardeloos was...
    Zo waardeloos was ze niet. Maar er is een groot verschil tussen het bekijken van een kist op 2m of vanop 10cm afstand ;-)

    Mvg
    Jvdo
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  4. paulplevoets

    paulplevoets

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    1.265
    Locatie:
    Sint-Truiden (België)
    De D9900 lijkt me niet zo waardig. Op RC-network heeft overlaatst iemand z'n volledige kist omgezet naar ik dacht JR's omdat de centering van de 9900 duidelijk sloppy was en de kist sponzig aanvoelde. (Petr Zak 3m Yak, vraag me niet welk bouwverslag, moet je zelf even zoeken)

    Je powerbox constructie gaat me wat te ver, doe ik liever niet aan mee.

    Je motor heeft geen spinner en prop nodig

    Zonder schakelaars werken vind ik bijna absurd voor een benzinebak.

    Je hebt gratis uitlaatbochten, die wil ik ook wel.

    De motor loopt zonder spinner en propellor.

    Alles wordt je gratis thuisgeleverd, fijne shops.

    Al bij al een mooi voorbeeld, bedankt, einde discussie.

    Vergeet ook niet dat HC spul vaak met minderwaardige componenten gemonteerd wordt. Dikwijls begint het al bij de kwaliteit van de printplaten, doffe soldures,... Nietegenstaande gebruik ik geregeld hun spullen in mijn kleine toestellen (maar de komende tijd toch even geen servo's meer, nog NOOIT tevreden van geweest)
     
  5. Maar euhm,
    Nando heeft het toch nergens over GOED vliegen?
    Hij wou/wil gewoon bewijzen dat je de kist KAN laten vliegen voor 2500 euro, denk ik..

    Groeten
    Jan
     
  6. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Proficiat en wat ben je daarmee? :)
    AUB geen nutteloze reacties, wa hadden dit afgesloten dacht ik ;-)
     
  7. Zijn jouw 5 voorgaande reactie's ook niet nutteloos dan?
    Wel, ook proficiat hoor !
    Groeten
    Jan
     
  8. Matanza

    Matanza

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Heffen, Mechelen, Belgie
    Prijs van brandstof ? prijs van vervoer? en we hebben geen auto thuis waar je zoiets in kwijt kunt. Dat word dus aanhangwagen, iets wat zal moeten aangeschaft worden.
    Als je ng niet met z'n modellen gevlogen hebt zal je hoogst waarschijnlijk ook en nieuwe zender moet kopen en andere .... ching ching ching
    En Als z'n kist koopt, gaje toch geen rommel kopen...

    En dan ng €2100 is ni weinig geld hé. Jij zal toch ook wel langer voor moeten werken dan een paar maand ! (en ik ng veel meer :( )

    Grtz Matanza
     
  9. @Matanza,
    Jij kan dan al werken,
    Ik ben pas 15:(
     
  10. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    Waarom een kist als deze kopen, zonder het GOED te laten vliegen?
    Koop dan een 1,5m acro toestel van CMPRO..
     
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Jens, paul.

    Ik heb die ontvanger en servo's en dat functioneerd prima, optioneel dus.

    Dat Freestyle dicht zit wist ik niet. Maar de e-mails die ik een tijden gelede stuurde waren zo traag/slecht beantwoord dat ik het niet erg vind dat hij dichtgaat.

    De gas servo is een heel erg fijne servo, 20$. Daar kun je ook een 3003 voor halen allen zou mijn voorkeur naar de hobbycity servo gaan (snelheid).

    En er is genoeg over om elke prop die je maar wilt erop te zetten, maar die houten hobbycity props zullen het ook doen.

    Heb je die stekkers gezien (4mm goud) HEEEEL erg degelijk! en beter dan die standaard futaba schakelaas hoor, lagere weerstand, duidelijker, minder kans op valen.
    Emcotec en vergelijkbare merken hebben spul dat ook kan, toch heeft een 4mm goudcontact mijn voorkeur (ookal had ik 6000€ te besteden)
    Ik houd gewoon niet van schakelaars zoals ze in de meeste kisten zitten, met wat 4mm goudcontacten kun je hele goede dingen doen.

    SPINNER??? wtf, sinds wanneer is een koolstof spiner een noodzakelijk iets aan een kist. Heeft niks met een goed vliegende kist te maken.

    en ik zat rond de 2200€ voel vrij te vervangen wat je niet vertrouwd, je blijft als je op blijft letten echt wel onder de 3000.

    Die kist vliegt dan goed, ja kan beter. Maar de kist van jens kan ook beter.
    Wat de meest mesen als eerste zich af vragen is of je ermee kan 3d vliegen en dat kan. rolling harriers, torqen, snaps, enz. Ik zou er geen f3m wedstrijd mee willen doen maar hij komt wel door de figuuren heen.
    Anders kun je er net zo goed een dl50 insteken en 6 towerpro servo's vast vliegklaar onder de 2000, dan komt hij ook van de grond. Of maak er een helingzwever van. nog goedkoper.
     
  12. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    Die 4mm Goudcontacten heb ik hier ook, ook van HC, van de 10 paartjes heb ik al 3 enkele stekkers weggegooid omdat ze niet pasten, of los zaten. Ik kan natuurlijk pech gehad hebben, maar dat zou jij ook kunnen hebben, wil je dat riskeren met 2000++€?? Geef mij toch maar elektronica waar Quality control is over gegaan.. Dat wil niet zeggen dat het niet kan voor 2000€, maar je kan er ook een hellingzwever van maken zoals nando het mooi stelt.. Kwestie is wat je er van wilt..
     
  13. hezik

    hezik Guest

    en 10 euro 3001tje is een mega-betrouwbare servo en zal als gasservo prima functioneren. Het is echt bullshit om te beweren dat je daar een 'veel betere' of duurdere servo voor moet hebben, omdat het anders onveilig zou zijn.

    Een powerbox voegt marginaal veiligheid toe en is zeker niet verplicht vanuit veiligheidsoogpunt. Of wou je bv. zeggen dat zo'n beetje de gehele F3A scene met onveilige kisten vliegt, niet toch?

    Beweren dat een goedkope 10 euro spinner van je kist af zal vliegen, slaat wederom nergens op. Als je gewoon een redelijke spinner koopt, zal die net zo goed functioneren als de duurste carbon spinner. Enige verschil is dat de carbon spinner fors duurder zal zijn, waarschijnlijk ook relatief pakken lichter, en er natuurlijk gewoon veel mooier uitziet.

    Goed.. geef dan eens 20 euro uit aan een spinner, 50 aan een prop, 30 aan een goede schakelaar.. weet je wat, gooi er nog eens 400 tegenaan voor een powerbox en wat andere overbodige spullen.

    Dan zit je met nando's setup nog steeds onder de 3000.

    Ik geloof best dat als je overal het duurste en het 'baste van het baste' van neemt dat de kist dan nog marginaal beter zal vliegen. Of veel mensen dat zullen gaan merken, betwijfel ik. Los daarvan denk ik dat de goedkope setup behoorlijk onderschat wordt hier.

    Tuurlijk, als het echt je hobby is, je er veel tijd aan spendeert, en je op hoog niveau vliegt, en je het kunt veroorloven, dan neem je de mooiste spullen. Dat wil echter niet zeggen dat het niet met minder kan.
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
  15. Matanza

    Matanza

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Heffen, Mechelen, Belgie
    Zijn we nu niet een beetje ver aan het gaan ? Van Bigscale 3D flying tot hellingzweven met 9grams servos ... :?:

    @ Jens, Bryan of elke andere bezitter van een 110":
    Heb je er geen nieuws over tevertellen ? Nieuwe motor aangekomen? Andere smokepump? of mms andere servo's? Of een nieuw bad-ass flying movie, jens? ;)

    Grtz Matanza
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  16. Joeri G.

    Joeri G.

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Paal (België)
    F3A en F3M/3D toestellen zijn appelen en peren op gebied van stroomverbruik.
     
  17. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Vraag dat maar eens aan Maarten ;-) haha
    Ik krijg even herinneringen. Het was goedkoop ja, en de fitting van die spinner was PERFECT, ook het super systeem met 1 bout het kon niet beter, heb nog nooit iemand zo snel z'n spinner er zien afhalen. Ongelooflijk. Om over de ultra sterke landingsgestellen te zwijgen, ik heb geen slechte landing gezien, maar wel scheuren na 20? vluchten...

    ps Matanza; Na de examens komt Gino nog eens filmen... we moeten nu toch eindelijk eens echt laag gaan voor de video's he, zeker nu ik weet dak ik voor die super lage prijzen gewoon een nieuwe kan bouwen ;-)

    @Hezik; ben jij aub niet devolgende die bij mij komt zijn beklag doen over een kist die ik ook zelf heb... en als hij ze ziet vliegen of er zelf mee vliegt niet kan geloven dat het dezelfde is?
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik hoef niks aan Maarten te vragen na de +/- 30 spinners en propellors die ik van Elster heb gehad tot nu toe;)
     
  19. paulplevoets

    paulplevoets

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    1.265
    Locatie:
    Sint-Truiden (België)
    Vergelijk dan ook geen centraal geschroefde spinner met een zijdelings gemonteerde.

    Bij mijn elster spinner is destijds de lip onderaan de schaal afgescheurd...
     
  20. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Paul jij bent gewoon DE pechvogel :)
     

Deel Deze Pagina