Extreme flight 110" Yak 54 -Building

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door JVDO, 23 feb 2008.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Kennelijk, ik heb nog nooit een gescheurd lipje gehad:D
     
  2. Koenieboy

    Koenieboy

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Belgium
    Even een klein opmerkingske van mijn kant. Het verschil in prijs van onderdelen zit ergens in.

    Ik zit al 14 jaar in de hobby en ik kan ondertussen redelijk wat voorbeelden geven van 'mislukte' pogingen om wat euro's te besparen.

    Een voorbeeld: een topaz 7,5 cc vs. een OS 7,5cc. De Topaz is een replica van de OS. Beide onderdelen passen om mekaar. Maar na 2 jaar is het vermogen van de topaz verdwenen en is ie moeilijker af te stellen. Een OS gaat na 8 jaar nog even goed als toen.

    Ook de kwaliteit van servo's: Ik heb een Elan (jet) gevlogen met chinese digitale servo's erin. Ze werkte goed. Nadien is dezelfde jet naar een andere eigenaar gegaan en die heeft er Futaba Digitals ingestoken. Ik heb er toen nog een vlucht meegedaan en ik voelde het verschil wel degelijk, en in positieve zin. De sponzigheid was weg. Het ding vloog maar met die betere servo's was het gevoel beter met de kist en vond ik hem leuker vliegen.

    M'n broer heeft een acromaster met china servo's erin. Hij kan moeilijk rechte lijnen vliegen vanwege de sponzigheid van de servo's. Hun middelpunt verloopt een beetje. In mijne steken hitec MG's, raad maar het verschil...

    In jouw geval ga je, denk ik, met die servo's een sponzige kist hebben en met die DL een niet zo lange levensduur (en power) als de DA.


    Just my 2 cents ;)
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    De DL50 en DL100 hebben zelfs een fractie méér vermogen dan de DA's. Daarnaast moet je maar even op wat Amerikaanse forums kijken, er zijn mensen die al 400 vluchten met hun DL hebben gemaakt, en hij loopt nog als een splinternieuwe. Kijk bijv. maar eens op Flyinggiants.com;)

    Ik heb er overigens verder geen enkel belang bij wat mensen hier in NL en Belgie van een DL vinden, maar die dingen zijn gewoon keigoed, ik kan er ook niks aan doen. Ik ben altijd een tegenstander geweest van al die Chinese motoren, de meesten zijn ook prul, DL echter niet.

    Grt.
     
  4. gertje

    gertje

    Lid geworden:
    18 apr 2006
    Berichten:
    472
    Locatie:
    belgie
    Paul en Jens,laat je niet op jutten door de dwazen.(zoals hezik,nando en alexxx)Ze denken echter alles beter te weten.
    Ik draai al redelijk wat jaren mee in dit wereldje en heb al heel wat gezien!
    Misschien kun je zulke kisten onder de 3000 euro vliegklaar hebben maar wat heb je dan?Een herriemakende,haperende servo's,haperende motor,...?
    Na hoeveel vluchten doet bv Alexxx zijn kisten altijd weg?Wat zijn de redenen?Maar daar heeft hij een goede uitleg voor! :)

    Hier kun je eindeloos in doorgaan,maar ik ken vele piloten van F3A-X van Nederland welke zich niet mengen in zulke discusies en waarvan ik weet dat ze goed materiaal kopen en niet lopen te zeiken over wat euro's.Diegene die hieraan meedoen brengen inderdaad de nieuwe geinteresseerden op een verkeerd pad.Als je zulke kist koopt kijk dan toch niet op de euro.Veiligheid en het gemak van degelijk materiaal telt voor alles!

    Gert
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  5. hezik

    hezik Guest

    Gertje blijf vooral achter je goden aanlopen en blind volgen, vooral niet zelf denken maar geloven dat je overal het duurste en beste van moet hebben en dat het anders niet werkt of onveilig is.

    Overigens noem je wel een heel grappig voorbeeld.. volgens jou zijn Alexzzz kisten niet goed. Nou zoek eens een bouwverslag van 'm op en kijk welke spullen hij gebruikt. Dat zijn precies de spullen waarvan jij ook vind dat je ze moet hebben omdat het anders onveilig is, Alexzzz gebruikt de door veel mensen aangeraden Hitec servo's, gebruikt praktisch in elke kist iets van een emcotec/powerbox, gebruikt 3W motoren met merkdempers..

    maar die kisten zijn dus niet goed volgens jou? Kun je dat verder onderbouwen?

    Overigens.. als ik zo naar je postings op het forum kijk hier, is er maar 1 dwaas.. iemand die bv. denkt dat een F3A kist perse exact 2x2 moet zijn.. yeah right..

    Srry voor de anderen dat deze reactie zo bot is, maar ik ben het een beetje beu dat nitwits als Gertje die niets nuttigs toe te voegen hebben, altijd maar weer op de persoonlijke toer moeten gaan en menen mensen te moeten uitkafferen voor van alles en nogwat.

    Doe mee aan de discussie, vorm je eigen mening ipv blind achter anderen aan te lopen en argumenteer zaken. Ben je het niet met iemand eens, prima, argumenteer dat dan, ipv de ander voor rotte vis te gaan uitmaken.
     
  6. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    Beste Henri,

    als je jezelf een nul wil noemen op het forum doe je dat gerust en dat ben je op dit moment ook in mijn ogen.

    Als je gert een Nitwits bewijst echter mijn punt. Wij (Jens, Paul, Gert en ik) zijn wedstrijdpiloten die op een verstandige en verantwoorde wijze met onze sport bezig zijn.

    En inderdaad, alles kan, maar we hebben het over wedstrijd 3D kisten, geen recreatie, je kunt evengoed de tour de france gaan rijden met een omafiets, doet iemand dat ?

    Als wij dan aanraden om goed spul te gebruiken zijn jullie de domste om dit af te raden. Hoe gaat iemand zich voelen die jullie raad opvolgt en daar zijn kist mee verliest omdat hij toch maar een chinese regelaar heeft gestoken die opbrand of een servo neemt die zijn werk niet aankan ?

    Ik vind het echt zielig dat jullie blijven aanvallen op Jens en Paul. zeker 15 jarige kinderen die zich met onozele praat komen bezighouden omdat het toch zo leuk is ruzie te maken op het forum ? ZIELIG.

    Wie mij kent weet dat ik grote voorstander ben van chinese aankopen, maar ook ik heb mijn grenzen. Gebruik ze waar ze kunnen gebruikt worden.

    op gebied van motoren ? 3W en DA hebben zich bewezen, ZDZ kwam, zag en verloof, zo goed als niemand vliegt er nog mee. DL zal zich moeten bewijzen op wedstrijdvlak. Maar ik heb zonet 865 euro betaald voor een 3W 110 competition, dit was mij meer waard dan 600 euro voor een DL100.

    zo kun je zelfs een chinese 3 meter kist kopen met allemaal goedkope spullen erin, en ja zelfs voor minder dan 3000 euro. Is dit een wedstrijdkist : NEE, wil ik zo'n kist : NEE overleeft deze kist 1 jaar intensief vliegen : NEE

    dus aub kinderen ga slapen en hou je amateuristische mening voor jezelf maar help er geen anderen mee verder.

    nog 1 ding, Alex, geef me 1 website waar je HS5955 voor 66 euro koopt, en daar hoef je dus niet ver Duitsland voor in ? bewijzen !!!!

    Peter
     
  7. gertje

    gertje

    Lid geworden:
    18 apr 2006
    Berichten:
    472
    Locatie:
    belgie
    @3W-Flyer;

    Enidelijk iemand met verstand!
     
  8. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    En voor de rest vooral ...

    [​IMG]
     
  9. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    tja, sorry maar ik mis dan echt de sneeuw :lol:
     
  10. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    KOMAAAAAAAAAAN ik deed nu een poging :)
     
  11. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    hij is wel leuk en even wat anders in het draadje dan aleen het gezeik over wie hem het goedkoopste vliegklaar kan krijgen. ik heb zoiets van laat iedereen het dan lekker op zijn eigen manier doen en als het dan toch niet werkt merken ze het vanzelf wel
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Heb je de hele discussie gelezen? De nitwit was een reactie op..

    En Alexzzz en ik zijn op een onverstandige onverantwoorde wijze bezig?

    Julle draaien zaken altijd om. Er is hier niemand die 'goede spullen' afraad, niet ik, niet Alexzzz, niet Jens, niet Gertje, niemand, heb je mijn voorgaande posting uberhaupt gelezen? Ik zal het nog even quoten, want je hebt het niet gelezen of niet begrepen:
    Met andere woorden: Ik ben hier diegene die zegt dat andere methodes OOK werken. Er is hier maar 1 partij die beweert dat het PERSE op een bepaalde manier (ZIJN manier) moet, omdat het anders niet goed is, onveilig of je een dwaas bent

    Ik zal het nog even verder voor je uitspellen, je moet zaken in context houden. Jens heeft zoveel vliegervaring dat hij subtiele verschillen in een kist merkt. Het gros van de EF kopers heeft dat domweg niet, die willen gewoon een leuke kist om mee te vliegen. Er zijn in NL misschien een keer 20 F3A-X vliegers, de rest is recreatief. Die lezen hier ook op het forum, en wat lezen die? Dat je 5000 euro MOET uitgeven om met deze kist een beetje normaal te kunnen vliegen, dat het perse de duurste servo's moeten zijn enzovoort. Die kopen dus zo'n kist niet, op basis van gewoon een slecht advies.

    Dat advies is misschien waar voor Jens en zo nog een handje vol echte goede wedstrijdpiloten, maar voor jan met de pet is het gewoon ronduit bullshit om te beweren dat de enige veilige spinner op zo'n kist een carbon spinner is van 80 euro, om dan het spinnervoorbeeld nog maar even door te trekken.

    Ok, en nu wil ik het weten. Quote eens waar ik een chinese regelaar of een servo aanraad die z'n werk niet aan kan? Quote het eens, want volgens jou geef ik slechte adviezen, terwijl je die slechte adviezen helemaal zelf
    verzonnen hebt.

    Ik vind het zielig dat jullie het als aanvallen zien. Ik wil hierin twee dingen terugzeggen. Ten eerste heb ik Jens nooit aangevallen, noch Paul. Ik ben het op sommige technische punten met hun oneens, ik vind dat zij de 'superwedstrijdvliegeroogkleppen' op hebben en bepaalde technieken verdedigen met domweg oneigenlijke argumenten. Daar spreek ik ze ook op aan en die discussie ga ik aan, ik heb nog NOOIT iets persoonlijks over Jens of Paul gezegd.

    Laten we dan Gertje even als voorbeeld nemen. Ik ken Gertje niet persoonlijk, waarschijnlijk is het in het echt een supertoffe gast die goed kan vliegen, ik weet het niet. Ook Gertje HAD ik nog nooit persoonlijk aangevallen.

    Wat doet Gertje dan? Nou, ik wil het best allemaal voor je op gaan zoeken, maar ik ben Gertje nu al in zeker 10 topics tegengekomen waar hij WEL persoonlijke aanvallen plaatst tegen mij en in mindere mate ook tegen Alexzzz. Deze hele discussie is ontstaan omdat hij het nodig vond ons dwazen te noemen.

    Dat heeft NIETS met het onderwerp in dit topic te maken, voegt voor niemand wat toe en is gewoon rechtstreeks op de persoon aanvallen.

    Wie maken hier nu ruzie? Ik discusseer gewoon, druk mij uit in ABN en geef mijn mening, met onderbouwing. Als je het daar niet mee eens bent, kun je dat zeggen, en onderbouwen, of niet, wat jij wil. DAT is volwassen gedrag.

    15 jarig onvolwassen gedrag is mensen dwazen noemen, zeggen dat ze hier komen om ruzie te maken, enzovoort.

    Dat kan, dat is jouw keuze, daar heb ik ook geen enkel probleem mee. Waar ik een probleem mee heb, is als er iemand komt die zegt dat je een bepaalde kist ALLEEN goed of veilig kunt krijgen met een 3W110 Competition.

    Het is precies andersom dan jij denkt. Jij/jullie komen altijd met hele starre voorstellen, het MOET die apparatuur zijn, van dat merk, en anders is het niet goed. Het enige wat ik doe is dat afzwakken, omdat het domweg niet waar is.

    Quote eens waar ik uberhaupt chineze spullen heb aangeraden in dit topic?

    Ik geloof dat Nando de DL100 noemde, en dat was ook gelijk het enige chineze component in zijn setup. De DL motoren zijn DA kopieen die ongetwijfeld niet alle even goed zijn, echter er is al een half werelddeel wat met die motoren vliegt en er tevreden mee is, als dan hier iemand gaat beweren dat het rommel is, of onveilig, ja, dan zeg ik daar wat van.

    Nee, met zeggen dat je deze kist alleen voor prijzen rond de 5000 euro veilig kunt afbouwen, daarmee help je mensen echt.
     
  13. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik ben nog steeds erg benieuwd Gert? Op het forum moet je toch nog wel een keer durven reageren toch? (in het echt durft ie je nog niet eens in de ogen te kijken, maar dat terzijde)

    Verder sluit ik me volledig aan bij het verhaal van Henri.

    Grt.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2008
  14. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    Zegt de term "Flamewar" jullie iets?? :D
    [​IMG]

    Tis toch ne ferme bak die Yak, wa der ook insteekt! ;-)
     
  15. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Lespinoy for premier ! :)
     
  16. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    > Ik geloof dat Nando de DL100 noemde, en dat was ook gelijk het enige
    > chineze component in zijn setup.

    Volgens mij komt meer dan 80% van alle onderdelen uit china, ook van de top setups.

    Bart,
     
  17. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Er is een groot verschil tussen china en china :)
     
  18. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Roflmao
    :rolling:

    Hoeveel jaar je mee draait heeft NIKS met de prijzen van nu te maken. Het verschil tussen nu en toen is ENORM, tig euro per servo, honderden voor de motor, tig voor de prop/accu/spinner/. Uiteindelijk duizend(en) euro's. Ik loop ook al een aantal jaar (8,9 ofzo) mee en de prijsdaling is enorm. Dat jij geen .de .com .co.uk .hk kan typen kan ik niks aan doen.

    Ik verdedigde mij alleen ten opzichte van hun, als ik iemand "aanviel" :confused: dan was het Matanza en paulplevoets. Als zij mijn berichten zo interpreteren dan hoor ik dat liever van hun dan van jou.

    Wat betreft een of andere chineese kist, geen idee. Over deze kist NEE(had ik ook al eerder in dit topic gezegd) , NEE (maar het maakt niet uit wat voorn bedrag ik had te besteden, ik zou wat anders kopen.) En JA, volgen mij wel.

    Nou, de accu en wat andere onderdelen ook. Servo's ontvanger niet. (Ja, dan zijn hitec, jr(japan radio) en futaba dat ook)

    Als iemand nog zin heeft in een wat specifieker lijstje kan ik die geven, geen probleem.

    Duurt wel even want ik gan nu het clubhuis verbouwen:D
     
  19. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    Dit was toch een bouwverslag?
    Het lijk meer een op een aflevering van GTST.....
     
  20. gertje

    gertje

    Lid geworden:
    18 apr 2006
    Berichten:
    472
    Locatie:
    belgie
    @ Alexxx;ik heb je al eens gevraagd waarom je al je kisten zo senel wegdoet.Heb daar ook reactie op gehad toen.Maar toch blijf ik denken waarom zo snel altijd na zo weinig vluchten.
    Interpreteer het niet verkeerd,ik heb ook niet gezegd dat je slecht materiaal ofzo gebruikt.
    Maar dat ik je 'niet' in je ogen durf te kijken is nu ook niet zo,dat weet je al te best.Ik hou me meer op de achtergrond,dat is waar maar ik durf ongezouten mijn mening meedelen.
    Maar ik ben wel zo beleefd dat ik ergens wegga op wedstrijd,meeting,... dat ik iedereen nog goeiedag ga zeggen.Dit is dan weer iets wat jij niet doet. :)

    Genoeg gezeverd nu,nu terug on-topic
     

Deel Deze Pagina