Hallo allemaal,
ik kreeg vandaag mijn pakketje binnen van hobbyin waalwijk en ja hoor daar was mijn edge dan,
Natuurlijk meteen aan de slag gegaan en wil dat met jullie delen en mijn bevindingen hier posten evenals de wat mindere punten.
Ook hoop ik support te krijgen mochten er vragen komen van mijn kant.
mijn setup is als volgt:
Servo's: 4x Hitec HS 65 HB
Esc: roxxy BL-Control 960-6 (60 amp)
Motor : Nog onbekend ben nog wat aan het zoeken.
veel leesplezier:
Allereerst natuurlijk een totaalplaatje van wat er uit de doos komt en hoe de conditie is.
Folie ziet er netjes uit en ook het landingsgestel is degelijk en gemaakt van carbon.
Ik vind ook de sluiting erg fijn om bij je lipo te kunnen komen.
Wat mij opviel bij het checken van de doos is dat ik de manual er niet in heb zitten.
beetje slordig maar ik had hem al gevonden op de site van EF voordat ik mijn kist binnen had.
In de manual is alles gericht op de extra en waar er iets anders in elkaar zit word dit duidelijk aangegeven.
Nou is het tijd voor de servoheveltjes in te lijmen:
Ook meteen de scharniertjes ingelijmd en even laten drogen natuurlijk.
Daarna meteen de servo er in gezet wat een onwijs goede pasvorm heeft.
Hier komt ook mijn eerste vraag over de servostangen.
Aan 1 kant van de stang zit uiteraard draad waar je makkelijk iets op kan draaien maar moet ik de andere kant lijmen?
welke lijm hecht goed op metaal en kunststof kan dat met epoxy?
Toen maar gewoon even los gelaten en het landingsgestel gemonteerd.
Natuurlijk ook meteen de wielkapjes erop en weer verder.
Daarna de elevator erop gelijmd en even getest en jeetje wat een uitslagen zeg dat ben ik niet gewend met mijn piper j3 haha.
Word eerst maar eens vliegen met 50% van die uitslag denk ik maar.
En het roer erop gezet:
Foto staat op zijn kop maar krijg hem niet gedraaid.
zo dit was het tot zover morgen ga ik weer proberen verder te bouwen dus ik hou jullie op de hoogte.
groeten,
jarno
ik kreeg vandaag mijn pakketje binnen van hobbyin waalwijk en ja hoor daar was mijn edge dan,
Natuurlijk meteen aan de slag gegaan en wil dat met jullie delen en mijn bevindingen hier posten evenals de wat mindere punten.
Ook hoop ik support te krijgen mochten er vragen komen van mijn kant.
mijn setup is als volgt:
Servo's: 4x Hitec HS 65 HB
Esc: roxxy BL-Control 960-6 (60 amp)
Motor : Nog onbekend ben nog wat aan het zoeken.
veel leesplezier:
Allereerst natuurlijk een totaalplaatje van wat er uit de doos komt en hoe de conditie is.
Folie ziet er netjes uit en ook het landingsgestel is degelijk en gemaakt van carbon.
Ik vind ook de sluiting erg fijn om bij je lipo te kunnen komen.
Wat mij opviel bij het checken van de doos is dat ik de manual er niet in heb zitten.
beetje slordig maar ik had hem al gevonden op de site van EF voordat ik mijn kist binnen had.
In de manual is alles gericht op de extra en waar er iets anders in elkaar zit word dit duidelijk aangegeven.
Nou is het tijd voor de servoheveltjes in te lijmen:
Ook meteen de scharniertjes ingelijmd en even laten drogen natuurlijk.
Daarna meteen de servo er in gezet wat een onwijs goede pasvorm heeft.
Hier komt ook mijn eerste vraag over de servostangen.
Aan 1 kant van de stang zit uiteraard draad waar je makkelijk iets op kan draaien maar moet ik de andere kant lijmen?
welke lijm hecht goed op metaal en kunststof kan dat met epoxy?
Toen maar gewoon even los gelaten en het landingsgestel gemonteerd.
Natuurlijk ook meteen de wielkapjes erop en weer verder.
Daarna de elevator erop gelijmd en even getest en jeetje wat een uitslagen zeg dat ben ik niet gewend met mijn piper j3 haha.
Word eerst maar eens vliegen met 50% van die uitslag denk ik maar.
En het roer erop gezet:
Foto staat op zijn kop maar krijg hem niet gedraaid.

zo dit was het tot zover morgen ga ik weer proberen verder te bouwen dus ik hou jullie op de hoogte.
groeten,
jarno
Laatst bewerkt door een moderator: