Extreme flight extra 300 58"

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door xyz, 6 sep 2008.

  1. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Kon niet meer wachten op zijn grote broetje, dus ben ik maar begonnen aan de 58". vond wel leuk om beide uiteindelijk te hebben. Voor dit vliegtuig format ziet het er allemaal heel goed uit. Wat verkleuringen van de bespaan folie, en de bouwbeschrijving is te veel afgestemt op de torque motor.

    De romp is huge, zo groot heb ik het in deze klasse nog niet gezien. En de inhoud is echt komleet, zelfs de spinner zit er bij, kap zit met magneten en een schuifje vast en is al voor gemonteerd, alle schanier gaten zijn voor gesneden, enz.

    [​IMG]


    [​IMG]

    Morgen waarschijnlijk meer want met dit weer blijf ik waarschijnlijk thuis.

    Bart,
     
  2. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Ik vlieg de mijne nu twee weken..superkist! Vliegt erg strak en voelt veel groter aan dan ie is.Ik heb de originele setup gebruikt. Alleen wat last van klapperende props.......Toch maar een houten prop zoeken. Succes met "bouwen" , is echt een eitje met deze kist...nog nooit een ARF gezien die zo netjes en compleet werd geleverd.
     
  3. Matanza

    Matanza

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Heffen, Mechelen, Belgie
    Kostenplaatje ? ongeveer ?

    Grtz Matanza
     
  4. mdesmidt

    mdesmidt

    Lid geworden:
    30 mei 2007
    Berichten:
    655
    Locatie:
    Scherpenzeel
    Gefeliciteerd!!
    Heb zelf de geel/blauwe versie nu een paar maanden en vliegt echt super.
    Alle denkbare figuren zijn geen probleem voor deze kist.
    Als je ook flaps inregelt, krijg je een super lage landingssnelheid.

    Veel vliegplezier.
     
  5. mdesmidt

    mdesmidt

    Lid geworden:
    30 mei 2007
    Berichten:
    655
    Locatie:
    Scherpenzeel
  6. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Kosten ?

    Kan ik niet zo zeggen ik heb alle elektronica al liggen inclusief motor regelaar en lipo.

    de kist is 229,- euro, dat is een stuk meer als ander in deze klasse maar je moet er wel rekening mee houden dat je hier een komplete kist voor krijgt met geprofileerde stabilo,hoogtereor en richtingsroer, en dat vind je niet zo vaak.

    Bart,
     
  7. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    > Toch maar een houten prop

    aah, dat is dat rare geluid dat ik hoorde als ik uit een hover wilde komen met mijn edge 540 en vervolgens niet echt meer power vol gas had in vergelijking met 2/3 gas. Zo leer je weer eens wat bij, houte Electro props , waar zijn die te koop ?

    > krijg je een super lage landingssnelheid.
    volgens mij hoef je dat niet met flaps te doen, gewoon in een harrier en dat ding land volgens mij op 3 meter veld, doe ik ook zo met mijn funtana ( enige nadeel is dat de funtana wingrock heeft als je iets te ver gaat )

    Bart,
     
  8. Bennie Wassink

    Bennie Wassink

    Lid geworden:
    18 dec 2006
    Berichten:
    105
    Locatie:
    Enschede
    Hoi, Ik heb de mijne besteld bij ADChobbystore.com. Het merk Xoar, 4 in de maat 14x7 voor de EF yak, 3DHS velox en de S30 katana, en een 15x7 voor de S50 katana op 6 cellen.
    Ze zien er erg goed uit, mooi afgewerkt en ze passen mooi strak op de as dus geen gedoe meer met ringetje zoals bij APC E props.

    Bij Voltmaster hebben ze Menz props maar pas vanaf de maat 15x6 en weet niet of deze speciaal voor electro zijn. Ze zien er wel hetzelfde uit als Xoar props.

    Heb gisteren de 14x7 Xoar getest met de yak en kan zeggen dat het een hele verbetering is! Betere pull out uit een hover omdat deze niet flext, spoelt sneller op omdat hij lichter is als een APC (scheelt ongeveer 4 gram). Minder prop geluid in het algemeen en minder amp,s bij zelfde wattage!


    Gr, Bennie
     
  9. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    dankje, heb ander maat nodig als ze hebben( genoeg leveranciers ook 1 in europa ) maar ga die xoar prop zeker proberen.

    Bart,
     
  10. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Jens gebruikt nog grotere xoar-props op zijn extra, 16x9 meen ik. Maar het is dus een echte verbetering t.o.v een APC 15x8?? Dan ga ik daar meteen achteraan.
     
  11. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik dacht dat ik het wel ging redden met de servo arms, not :-(,

    weet iemand waar ik die dubro setjes kan bestellen.

    Bart,
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  12. cross

    cross Guest

    iemand enig idee waar ik een 15 x 8 VOX of XOAR houten prop kan vinden ?
     
  13. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik gebruik de 15x10 Xoar, nu een hele tijd, eigenlijk net iets te veel power.
    Maar die Xoar werken echt veel beter dan die herrie schoppers van een APC's

    Heb zondag nog 3 vluchten met APC 15x8 gedaan, resultaat
    - hoop herrie
    - zo veel torque dat ik het in een hover maar net tegen kan houden met de airons

    Met de Xoar 15x10 is de torque een stuk minder, ik kan niet uitleggen waarom dit is ( is onlogisch namelijk ). De 15x8 Xoar wil ik ook nog wel drie, heb alleen nog geen bedrijf in europa gevonden die ze op voorraad heeft. Overland heeft ze niet, verticalhobby's kun je ze wel bestellen maar niet op voorraad, e-flight heeft mij verteld dat ze houten propellors niet meer buiten GB leveren( had de 15x8 ook niet in hun gamma) , is bij mij fout gegaan, 3 van de 4 kapot ( zeer slecht verpakt).

    Bart,
     
  14. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    De JXF-E is volgens mij dezelfde (en TGY-e ook) JXF : Page 6 en ik had al mijn prop's zonder problemen hier, 15X10 16X8.

    Maar momenteel vlieg ik met Aeronaut, mooie dunne cfk verstevigde electro prop, en niet veel duurder.
     
  15. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. cross

    cross Guest

    @ nando : is er dan zo goed als geen verschil tussen die verschillende merken ? Ik heb wel goede ervaringen met vox in de maat 14 x 7 en 13 x 6.5 in 1.2 m span kistjes .

    Voor deze EF extra 58' met de 4014/570 motor wil ik absoluut een 15 x 8 liefst van vox of XOar.

    of zou een tgy e 15 x 8 van hobbycityook kunnen ?

    die houten props lijken me een gat in de markt :cool:
     
  17. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    JXF is niet hetzelfde.
    Ik had een Xoar, Xoars bijbesteld en JXF gekregen, andere bladvorm, motor zwaarder belast, mijn motor slaat zelfs geregeld door met die JXF's, das rommel.
     
  18. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Volgens mij zijn het allemaal dezelfde houten-E props... Lijkt iig ongelofelijk veel op elkaar.

    Ik heb JXF-E 11X6 op m'n parkmaster, en ik vloog JXF-E 15X10 op m'n Angel S50, daar zit nu een aeronaut op, die geeft nog een tikkie meer verticale performance (zegt m'n gevoel, of het echt zo is weet ik niet zeker).
     
  19. cross

    cross Guest

    bij www.precisionaerobatics.com zouden de vox props beschikbaar zijn in de maat 15 x 8 .

    Moeten dan wel van Australië komen, iemand daar ervaring mee ?
     
  20. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Dan had je misschien een normale jxf, op de prop zelf staat het niet.
    De -E heeft de hub iets dieper liggen, de bladen komen er nog voor uit(zoals xoar) de -E heeft ook de tippen schuin (zoals Xoar), de normale heeft ze recht.

    Ik blijf er bij dat het dezelfde prop is, of een directe kopie.

    Vanaf een plaatje kun je niet alles zomaar zien, maar toch:
    [​IMG][​IMG]

    Jammer dat de foto's net iets anders genomen zijn.
    Daarnaast zijn het dezelfde maten die verkocht worden, en ook de 'f3a props' die weer gelijk zijn.
     

Deel Deze Pagina