Extreme Flight Extra EXP

er stond al langer een balsa vliegtuigje op mijn verlanglijstje, en met de verkoop mijn 450 heli is het er eindelijk van gekomen. Lang getwijfeld tussen een sebart model (katana of sukhoi) en die van extreme flight, maar uiteindelijk is het deze laatste geworden. mede door de overtuigingskracht van de verkoper en JVDO van dit forum...btw Jens, tnx voor alle info :D

Ik heb de vlieger weg van aerobertics (maldegem, belgie). Trouwens, service van bert verdient aanbeveling! Ik heb bij de extra volgende setup gekozen:

- powerset van extreme flight (torque motor en airboss esc)
- 2x 65MG op de ailerons
- 2x graupner des488 voor rudder en staart
de reden voor de graupners is het feit dat hoewel aangeraden in de manual, sommigen vinden dat de 65 te weinig trekkracht heeft voor deze vlieger. De graupners zijn even snel als de 65MG, maar zijn digitaal en hebben 3kg trekkracht.

dsc0265kc.jpg


in de doos zat...een doos :-D

dsc0267u.jpg


en in die doos de eigenlijk vlieger, allemaal heel netjes verpakt....

dsc0283b.jpg


en de eerste dry fit

dsc0284z.jpg


Aangezien dit mijn eerste balsa is, toch maar besloten om hem samen met codon te bouwen (waarvoor dank :wink: ) We hebben hem gebouwd "per the manual" dus een echt bouwverslag ga ik hier niet geven. Het bouwen zelf ging eigenlijk redelijk vlot (in 2 lange avonden zat ie ineen), tot we dit tegen kwamen...als laatste moest de stabilo gelijmd worden. aan de buitenkant hadden we epoxy gelijmd, en het plan was om aan de binnenkant wat dunne CA te laten vloeien. dit ging goed tot we de laatste kant deden...de lijm was terug naar buiten gelopen met als gevolg een vastgekleefde hand (die gelukkig snel loskwam) en dit... :evil: :evil:

dsc0001oe.jpg

dsc0002ts.jpg


een vuile witte streep CA over een gans stuk van de fuselage...
in een eerste reactie hebben we geprobeerd om het wat weg te wassen met water, maar daardoor werd de lijm wit en smeerde je het nog verder open :-( . we hebben het dan maar zo gelaten en laten drogen. Vandaag op een stukje oracover die moest uitgesneden worden uit de bodom van het vliegtuig toch eens geprobeerd met verschillende solventen of niks de lijm oplostte zonder de oracover te beschadigen. Pure aceton bleek de job wonderwel te doen. Ondertussen heb ik de lijm op de fuselage ook helemaal kunnen verwijderen
icon_klappen.gif
Dus tip voor wie CA morst op oracover...blijf er in eerste instantie af (water maakt het wit en wrijven is ook al niet goed) en kuis het nadien op met wat aceton. Ik heb pure aceton (99,9% zuiver) gebruikt, maar waarschijnlijk zal nagellak verwijderaar van vrouwlief ook wel helpen.

de rest van de bouw ging wel vlot :-D Bij deze nog wat sfeer foto's...

dsc0049gr.jpg


dsc0022hs.jpg


dsc0054h.jpg


dsc0036ez.jpg


ik moet zeggen dat de kwaliteit die extreme flight levert heel erg goed is (nu ik heb weinig referentie, maar toch). alleen het staartwieltje ziet er mij een beetje fragiel uit. Nu we zullen zien of ie het houdt of niet.
Nu nog wat klein pruts werk, de rest van de electronica er in en gaan :D
 
Hi!

Tof tezien dat je het model hebt aangeschaft, ik hoop dat het in de smaak zal vallen, al ben ik daar vrij zeker van :-)

Ik heb zelf ook al enkele keren met aceton wat zapresten moeten verwijderen, dat werkt inderdaad heel goed...

Die zwarte spinner is ook wel heel mooi, die moet ik ook eens aanschaffen :-)

Over het staartwiel (carbon) moet je je geen zorgen maken, ik heb al enkele harrier landingen etc gedaan (eerst op de staart landen, dan het main-landingsgestel) en het landingsgestel is zeker sterk genoeg! Niet vergeten dat dit een zeer lichte kist is!
 
^ Hahaha...

Leuk kistje hoor, ik vind dat schema op foto nog ietsiepietsie mooier dan het rood/wit/blauwe dat ik op mij 88" heb :oops:
 
dat is idd een leuk filmpje tot de laatste seconde, wat een filmtechnieken ook:p:p manmanman,
jan(fready) ik ga mijn camera laden, volgende week vette video maken van jou zeker?:p:p
 
@stoomstrijkijzer

kwa fixed wings vlieg ik nu nog altijd met een shocky depron, een 700W funjet en een swiffie voor de lol ^^
 
Enigszins met strijkijzer eens, dit is een felle 3D bak. Rustig aan beginnen dus. Vliegt heel anders als een shocky ;).

Zou er graag eens mijn hand op leggen :)
 
@stoomstrijkijzer

kwa fixed wings vlieg ik nu nog altijd met een shocky depron, een 700W funjet en een swiffie voor de lol ^^

Wel mij ogen zijn vorige maand ook gevallen op dit toestel. Ik ben helemaal verkocht, alleen heb ik nu 1 zelf gebouwde depron parkflyer. Ik wil zoveel mogelijk trainen en uiteindelijk bij dit toestel belanden. Liefst zo snel mogelijk. Ik zou ook graag in een club gaan maar met een gewone depron vlieger kan ik daar niet veel gaan doen denk ik. Nu is het gewoon wachten tot het eens windstil is en dan ga ik boven een weide vliegen in het straat die braak ligt. Veel kan ik niet vliegen, als het 1x per week lukt mag ik blij zijn :s
Ik denk dat ik binnenkort een Parkmaster koop en daarna zou ik voor de EF extra exp willen gaan. Ik wil alleen deftig kunnen vliegen want ik wil geen 230euro kistje crashen in no time :(
 
Ik raad je aan zo snel mogelijk naar de Parkmaster over te gaan en daar zoveel mogelijk sticktime op te maken!
 
en een goede lader aan te schaffen en een accu die je met 5c kan laden kan je na 12 minuten weer vliegen... op die manier maak je veel sticktime.

@cytochrome, al met de extra gevlogen?

Justus
 
Ik zou ook graag in een club gaan maar met een gewone depron vlieger kan ik daar niet veel gaan doen denk ik.
Zo snel mogelijk gaan! Ookal zou je geen vliegtuig hebben, er zijn altijd tips.
Als ze je zien vliegen kunnen ze je heel veel info geven over wat er nog fout gaat en waarom, alles zelf uitvinden kost veel langer.

En ik ben het met jvdo eens, veel sticktime op die PM zetten, kistje kan ongelovelijk veel en is een goede 3D trainer.
 
@dutchspider

nee het kistje heeft nog niet gevlogen, wacht nog op de receiver en de lipo's...

@stoomstrijkijzer

ik heb ook leren vliegen met mijn depron. ik doe er nu bijna alles mee wat ik wil en ook in hardere wind. zo heb ik geleerd met de sticks om te gaan. daarnaast heb ik nog een snelle funjet (haalt boven de 100km/h) waardoor je snel en gematigd leert reageren. Denk wel dat ik nu ondertussen de skills bezit om zeker deftig te vliegen met dit kistje en ook wel landen. Nu ja de tijd zal het uitwijzen :D. In elke geval ga ik de eerste keer de uitslag wat beperken, en 20, 40 en 60% expo programmeren op een switch. En ja, in een club vliegen heeft zijn voordelen, iedereen heeft een piece of advice...:)
 
van de graupner servo zulde geen spijt krijgen ! moest ik het geweten hebben had ik enkel de graupners gebruikt!

vlieger zelf is gewoon geweldig ! kvind het persoonlijk iets leuker vliegen als de 58" EF extra.

veel plezier ermee !
 
Back
Top