Extreme Flight Outlaw Brushless

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
M

MeX101

Guest
Het "probleem" wat ik heb met model vliegtuigen is dat altijd snelle moet, van een 3s Blizzard, naar een 4s Blizzard, toen een 4s Funjet momenteel een 5s Funjet en nu op naar 6s :) Komende winter wil ik me dus een Extreme Flight Outlaw cadeau doen. Het word sowieso een brushless conversion omdat nitro niet kan waar ik vlieg. Vreemd genoeg kom ik op dit forum geen of nauwelijks info tegen over deze kist.

De vraag is wat is een snelle nog redelijk betaalbare (dus niet een Castle Creations setup van €300+) setup goed voor 300+ km/u

Op Rcgroups is wel wat te vinden wat dachten jullie hiervan?
De motor die hij gebruikt is een aangepaste scorpion helikopter motor wat me geen goed plan lijkt. Iemand een idee voor een bekendere vergelijkbare vliegtuig motor?

Verder gebruikt hij een 6s 5000mah wat me nogal veel lijkt qua mah een 5000mah is wel erg groot?

**EF Outlaw E-lite conversion CarbonFibre cowling** - RC Groups

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

ik heb een Outlaw uitgerust met electro.

normal_Outlaw_46.jpg

Wel niet met Castle Creations, maar met een simpele UnitedHobbies motor.

normal_Outlaw_34.jpg

Ik vlieg hem op 4S en dat gaat vrij goed. Hij gaat niet supersnel maar dat hoeft voor mij ook niet.

normal_Outlaw_58.jpg

Meer foto's vind je hier.

Als je meer info wilt, dan hoor ik het wel.

Groetjes,

Davy

Hallo Davy,

Kijk eens aan, super die foto's daar heb ik zeker wat aan! 4s is alleen niet wat ik op het oog had maar goed geeft een goede vergelijking.

Sjezus, wat een geluid maakt dat ding, alleen om die reden zou ik er wel eentje willen, heerlijk de hele wijk wakker makken:D

Mooi hé? Nou heb weer wat zitten lezen en heb gevonden wat ik moest weten over een geschikte 6s setup!

Davy, ik zie dat je servo's van Power HD heb de 9150MG ben je daar te vreden over? En hoe heb je de lipo vast gezet? Zal velcro genoeg zijn hiervoor of heb je tips om te accu beter vast te maken?

Mex101,

De Scorpion helimotoren zijn erg geschikt voor op speedkisten. Motoren op deze basis gebruiken de Duitse speedmannen ook, en die halen hele hoge snelheden (zelfs boven de 400kmh met juiste model). Dan wel zelfgewikkeld, maar de Scorpion helimotoren zijn fabrieksmatig al erg goed te gebruiken.

Groet,
Gerben

Ha nog een Rotterdammer hier. Dus dat is niet zo'n gek idee van die scorpion, ik denk dat hij deze heeft maar weet dat niet zeker Scorpion HK-3026-1210KV - Scorpion Power System

Op RCgroups staat een bouwverslag van een 6s, daar staat ook in dat hij momenteel met een Hyperion "Zs 3025 6 1287Kv" vliegt en een maat van hem een "Zs 3020 8 1135KV" heeft. Nu lijkt me de "Zs 3020 8 1135KV" een mooie motor hiervoor.

Setup die hij gebruikt:

Hyperion Zs 3020 8 1135KV
Exceed Momentum 100 amps ESC
Graupner G-force 9X8 prop
6s Lipo 30C 5000MAH
20.8VDC, 102amps, 2146watts 21700 rpms

Zou dat wat zijn qua setup?

De Duitsers gebruiken de 1600 en 1900kv motor op 6S met 7" prop.
Te laag kv en de motor kan de hoge stromen niet meer aan.

Snauwaert hier op t forum heeft recent een setup geprobeerd met relatief laag kv Hyperionmotor op 10S, eerste meetresultaten waren erg goed, helaas kon het toestel de power niet aan, was direct al stuk, dus geen snelheid gemeten ( zoek t draadje van de plasma maar eens op).

Groet,
Gerben

Mijn Duits is zeer slecht dus daar op sites zoeken is niets voor me. Kom dan ook voornamelijk op RcGroups en andere sites in de VS. 10s met een laag kv motor was ik al niet van plan ik hou het bij 6s.

Pitch speed= RPM (in krpm) x Pitch x 1.52
Voor deze setup: Pitch speed = 21.7krpm x 8 x 1.52 = 264kmh.

De motor gaat in de lucht nog wel wat harder draaien, maar 300kmh wordt lastig.
Ik zou een iets hoger kv motor nemen met een 7x9 of 7x10.
Wat uiteindelijk de beste prop is zul je zelf moeten testen. Hangt af van de weerstand van het toestel, gewicht, motor, etc etc. En wat de motor uiteindelijk kan hebben, het maximum vermogen zonder op te roken.

Groet,
Gerben

Davy, ik zie dat je servo's van Power HD heb de 9150MG ben je daar te vreden over? En hoe heb je de lipo vast gezet? Zal velcro genoeg zijn hiervoor of heb je tips om te accu beter vast te maken?

Hoi,

ja, de servo's werken zeker goed genoeg, geen enkel probleem mee. Let er wel op niet teveel uitslag te geven, want hij is heftig hoor ! :-) Dual rate zeker aanzetten.

De lipo is exact geschikt voor het bakje. Hij wordt omsingeld door de ESC en de ontvanger die de lipo mooi op zijn plaats houdt op 1 strookje velcro.

Je bakje, dat je normaal moet schroeven, maak je gewoon vast met een cockpit slotje.

Groetjes,

Davy

Sowieso komt er een hoop expo op te zitten omdat ik dat lekker vind vliegen. Maar heb nooit goed begrepen waarom Dual Rate word gebruikt. Volgens mij kan je met Dual Rate tussen 2 modes (of elk kanaal apart) schakelen via een switch op je zender zodat je 1 stand heb met 'normale uitslagen' zeg voor rustig vliegen en dan een andere voor 'speed runs' zodat je op deze stand de uitslagen verkleind. Of gebruik je 1 stand met grotere uitslagen voor het opstijgen en landen?

Velcro dus goed te gebruiken, mooi anders wat velcro binders maken die om de lipo heen komen mocht ik het niet vertrouwen want de regelaar gaat er niet tussen passen zoals op jou Outlaw..

De 'TURNIGY K-Force 100A Brushless ESC" HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY K-Force 100A Brushless ESC vind ik wel een mooie regelaar

De lipo een Zippy 6s 5000mah 30c HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 6S1P 30C lijkt me echt te zwaar worden met zijn 784gram :confused: Komt op een 150a te zitten dus dat is ruim boven de 100A regelaar.

Een Turnigy 4000mAh 6S 30C HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 4000mAh 6S 30C Lipo Pack (zippy hebben ze jammer genoeg niet met deze specs) leverd 120A wat denk ik ook genoeg zal zijn en is 131gram lichter dan de 5000mah.

Nog even mijn 2 centen.

Je geeft aan dat je met de Outlaw 300+ wilt gaan, maar ik twijfel of je daarvoor het goede model voor ogen hebt.

Ik heb hem namelijk zelf ook en ik zou het meer omschrijven als een fun-delta die ook snel kan.

De kist heeft een redelijk dik vleugelprofiel en zeeeeeer grote roeren, dit om leuke dingen te kunnen doen als blenders, snaprolls, screwdrivers, etc. En dat is ook het leukste met dit kistje. Hard gaan en dan alle roeren in de hoek, je weet niet wat je ziet ;).

Voor een pure "alleen speed delta" heb je andere kisten die wellicht beter geschikt zijn.

groet Raoul

Nog even mijn 2 centen.

Je geeft aan dat je met de Outlaw 300+ wilt gaan, maar ik twijfel of je daarvoor het goede model voor ogen hebt.

Ik heb hem namelijk zelf ook en ik zou het meer omschrijven als een fun-delta die ook snel kan.

De kist heeft een redelijk dik vleugelprofiel en zeeeeeer grote roeren, dit om leuke dingen te kunnen doen als blenders, snaprolls, screwdrivers, etc. En dat is ook het leukste met dit kistje. Hard gaan en dan alle roeren in de hoek, je weet niet wat je ziet ;).

Voor een pure "alleen speed delta" heb je andere kisten die wellicht beter geschikt zijn.

groet Raoul[/QUOTE

200 + is snel zat met deze kist ( 170 mph met radar op 6 cell lipo )
4 minuten vliegtijd ( 300 is onzin en niet haalbaar volgens mij )

Back