Extreme Flight RC - MXS EXP

Sinds kort heeft Extreme Flight RC er weer een toestel bij in zijn EXP series. Deze keer de MXS. Deze heeft niet alleen een groter hoogteroer dan de extra en de edge. Ook de stabilo werd meer naar voor geplaatst (dichter bij de vleugel) wat hem een echte tumble champion zou moeten maken. (Waarbij ik spontaan terugdenk aan full scale CAP 232 youtube video's).

Eigenlijk ben ik een echte fan van de Extra 300 looks, maar hoe meer ik naar dit toestel keek, hoe meer ik het toch begon te appreciëren. Nu enkele weken later staat hij op mijn bouwtafel and I'm a happy men :-)

De setup die ik zal gebruiken is zowat de standaard setup voorgeschreven door Extreme Flight:

-Hacker A30 - 14L
-APC 12*6
-Jeti Master Basic 55 SB
-Hitec 65MG en 85MG (hoogteroer)
-Hitec Aurora 9
-Voor de eerste keer zal ik topfuel lipo's gebruiken, ik hoorde er veel goeie dingen over, het is dus het proberen waard.

Net zoals de andere EXPs is deze kit extreem snel te bouwen, Extreme Flight geeft aan dat je dit in 3uur kan doen. Een geoefende ARF-bouwer doet dit nog sneller. Ik werkte er nu reeds 1.5uur aan en het enige wat rest is het monteren van de servo's.

Out of the box:

149770_1642977227339_1024098461_31841016_5430796_n.jpg

Power setup:

77191_1642977387343_1024098461_31841017_3220347_n.jpg

In tegenstelling tot andere toestellen van de EXP series komt deze kit niet alleen met SFGs maar ook met racing wing tips (zoals de MXS uit de RBAR). Je kan dus verschillende setups gaan maken. Je kan hem vliegen zonder tips, met de SFGs, met de racing tips of met de racing tips en de SFGs. Ik zal de verschillende configuraties testen en laten weten wat de verschillen zijn.

Ter illustratie nog een foto van het hoogteroer, let op de plaatsing en de extreme uitslag ervan.

150004_1643192832729_1024098461_31841409_7626977_n.jpg

Van zodra ik de kist klaar heb en het weer wat meevalt post ik zeker een video... In afwachting kan je zeker deze video's eens bekijken !

SfeMUgdYPlA[/media] - The New Extreme Flight R/C 48" MXS EXP

7yK5Tu4Vvds[/media] - Extreme Flight MXS EXP

Laatst bewerkt door een moderator:
je vergeet erbij te zetten hoeveel mah en celln je lipo's zijn? waarschijnlijk hetzelfde als de extra? succes ermee!

wat is de reden om voor een hacker te kiezen ipv de Torque motor van EF zelf.

Een nóg groter hoogteroer dan de Extra, moet niet veel gekker worden :D

wat je zelf zegt, ik vind de extra er ook leuker uitzien, maar smaken verschillen:mrgreen:

succes met af"bouwen" en vliegen!

-Extreme Flight wordt in Amerika normaal verkocht met de Torque motor, in Europa met de Hacker... Als heeft bv aerobertics ook stock van Torque motoren. Daar kan je dus zelf kiezen, tot nu vloog ik altijd al met torque, zonder problemen, we gaan zien wat het geeft met de hacker, ik verwacht zeker geen problemen.

-Inderdaad, groter hoogteroer + stabilo meer naar voor = tof :-)
Is ook de reden waarom ik nu voor de mxs ging, na lange tijd met de extra gevlogen te hebben (heb ik trouwens nog steeds).

-Ik heb nog niet veel tijd gehad om verder te doen, het is toch geen weer...

@Lespinoy, misschien wel de snelste ooit, maar gewoon niet in in 1 keer :-)

@3DC_Spy, I like your style :p

Eindelijk heb ik de tijd gevonden om nog eens wat aan m'n vliegtuigen te werken.
Vandaag heb ik de mxs afgewerkt... als het weer wat meevalt ga ik hem morgen invliegen.
En hopelijk volgt in de komende weken dan een videotje :-)

Nog enkele wijzigingen in de setup:

Hacker A30 - 14L V2
Jeti Master Basic 55 SB
XOAR 12*6
2* Hitec 5065MG op de rolroeren
1* Hitec 65MG op de rudder
1* Hitec 86MG op het hoogteroer
Hitec Optima 6 ontvanger
Hitec Aurora 9 zender

Topfuel 4S 2700 lite lipo's

180926_1806469074533_1024098461_32174841_134641_n.jpg

Laatst bewerkt:
yes ,,

first round :D
en voor enkele ookwel de laatste wss :rolleyes:

De MXS vliegt super, heb zowel zonder als met de wingtips gevlogen. En de combinatie van SFG en wingtips is volgens mij het beste. Al is het moeilijk te zeggen in de zotte wind van vandaag.

De uitslagen zijn echt niceee :-)
Toen ik full power downwind 45° naar beneden vloog en een tumble inzette, besloot mijn batterij het vliegtuig te verlaten door de canopy (zat vast met velcro onderaan en een bandje erover)... van high G gesproken :-) Gelukkig lande de kist zonder besturing zacht en zonder verdere schade. Na even zoeken ook de lipo terug gevonden, die lag zo een 100m verder. De canopy is al in bestelling bij aerobertics, dus binnenkort weer de lucht in, en nu met 2 velcrobandjes lol

@Lespy, we zullen da 's avonds is doen e :-)

Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen week in Duitsland op de beurs deze kist gehaald en zo blij als een kind. Mijn vraag wel is, die servo's zijn volgens mij geen digitale servo's. Zou dat niet beter zijn??
Ik lees goede en minder goede verhalen over de hacker motoren, zou je die toch aanraden?
Groeten Joost

Ik heb afgelopen week in Duitsland op de beurs deze kist gehaald en zo blij als een kind. Mijn vraag wel is, die servo's zijn volgens mij geen digitale servo's. Zou dat niet beter zijn??
Ik lees goede en minder goede verhalen over de hacker motoren, zou je die toch aanraden?
Groeten Joost

Hi,

Ik heb de nieuwe canopy bij aerobertics gaan ophalen en ga deze namiddag terug de lucht in met mijn MXS. Ik heb de kistjes al gevlogen met de digitale en niet digitale versies van de servos en ik weet niet of het het extra geld waard is... De 65 & 85MG doen het super, voor het hoogteroer kan je misschien voor een digitale versie gaan. De digitale versies hebben een 50 voor de gewone servo nummer. Dus: 5065MG en 5085MG.

Ik zou voor de Torque motor of Hacker motor gaan, de kistjes zijn voor deze motoren gemaakt. De kwaliteit van beide is heel goed, ik heb zowel met de hacker als de torque motor als vele vluchten op soortgelijke kisten (EF Extra EXP), zonder enig probleem. De nieuwe Hacker V2 is wel iets langer waardoor je motorkap een paar millimeter van je spinner komt te staan. De Torque is iets goedkoper maar kan je voor zover ik weet in europa enkel via Aerobertics.be - Home bestellen.

Laat ons weten hoe het gaat!

Zoals Jens reeds vermelde vliegt deze vlieger echt super!
Heb er wegens het slechte weer en gebrek aan tijd nog niet heel veel mee kunnen vliegen maar heb mijn pa toch maar eens laten filmen :D

[URL="
MXS vluchtje[/URL]

Grz
Timen

Zoals Jens reeds vermelde vliegt deze vlieger echt super!
Heb er wegens het slechte weer en gebrek aan tijd nog niet heel veel mee kunnen vliegen maar heb mijn pa toch maar eens laten filmen :D

[URL="
MXS vluchtje[/URL]

Grz
Timen

nice video!!

Back