Extreme Flight Vanquish of Sebart Angel 30S?

Hallo allemaal,

voor het volgende seizoen ben ik op zoek naar een nieuw klein F3A/3D kistje. Ik ben voornamelijk een F3A vlieger maar vind het 3D vliegen toch ook een uitdaging.:p Na het filmpje van JVDO met zijn Extreme Flight Vanquish was ik helemaal weg van dat kistje! :D
Ook erg mooi licht gebouwd en netjes afgewerkt....

Jammergenoeg vernam ik later dat er wel aardig wat couplings op het kistje zitten:rolleyes:. Zo schijnt de Vanquish in meskant door de willen rollen en positief (dus over zijn canopy) weg te willen. En ja, natuurlijk valt dit allemaal weg te mixen.... Met 20% procent aileron mixen is het beter, zegt men dan. 'WOOOOTTT??!?!' Denk ik dan, 20 %??? (De van der Vechtjes schrijven 6% maximaal als doel).

In mijn achterhoofd verschijnt dan de Sebart Angel 30S. Een kistje van ongeveer hetzelfde formaat, F3A/3D capable, nagenoeg hetzelfde gewicht en setup, ongeveer 40 euro duurder. Eens wezen zoeken hier op het forum, maar weinig bruikbaars gevonden..:rolleyes:

Wie heeft er ervaring met de Sebart Angel 30? En voor welk kistje zouden jullie gaan op basis van de kwaliteit/vliegeigenschappen/uiterlijk?
Ik kan zelf namelijk niet kiezen en ben erg beniewd hoe jullie erover denken.

Foto's:
mainpic.jpg

Extreme Flight Vanquish (UP) Filmpje: http://www.pauzuolis-rc.com/Videos/ExtremeFlight/Vanquish3D_DP_hi.wmv en http://www.3dcollege.be/videos/Vanquish_big.wmv (JVDO!)

Angel30.jpg

Sebart Angel 30 S (UP) Filmpje: http://www.sebart.it/movies/Angel 30.wmv

Met vriendelijke groet,

Julius

Heb zelf voor de toekomst interesse in een sebart 50E.

Ze zijn wat duurder maar de kwaliteit is in elk geval zeer goed.
Ik denk zelf dat de sebart iets beter is kwa degelijkheid.

Maar wat beter vliegt?...

Aan beide zal je je geen buil vallen.

Voor het uiterlijk zou ik voor de Sebart Angel 30 S gaan

Maar de Vanquish ziet er ook niet slecht uit !

Ik heb zelf de Katana S 30e van Sebart en vindt dit een topkistje :D

Groetjes

De kwaliteit is volgens mij evenwaardig, zoals ook de vliegeigenschappen.
Ik zou kiezen voor de Angel, puur omdat EF al zoveel gevlogen word. (wat ook z'n redenen heeft natuurlijk)

Grtz Matanza

Dat zou zonder twijfel de Angel worden voor mij. Een 20% mix kan misschien het probleem verminderen, maar feit blijft dat er dus gewoon een ontwerpfout in de Vanquish zit die je als gebruiker maar moet oplossen.

Verkijk je niet op filmpjes van Jens.. als je die een Calmato geeft, zal ie er ook nog leuk mee vliegen gok ik zo ;)

Als je de kritieken op andere (buitenlandse) fora leest, is de Angel ook niet perfect, maar heeft ie niet zulke enorme ingrepen nodig als de Vanquish.

Ik zou trouwens de Kyosho Osmose ook aan de shortlist toevoegen en dan dus ipv de Vanquish die bij mij uberhaupt niet op de shortlist zou komen.

De combodeals die sebart heeft met hacker motor en regelaar, zijn volgens mij best leuke deals.

Laten we vliegeigenschappen buiten beschouwing, ben ik het ook met Hans eens, die Angel is gewoon een veel mooier kistje.. maar ja.. over smaak valt niet te twisten :)

Knife-edge flight: Rudder authority is strong. However, I am still “trimming” out the model and will note mix percentages (for example, Rudder to Elevator and Rudder to Aileron mixes) shortly.

Upright Harrier: There is a slight amount of wing rock in upright harriers. However, this all depends on your throttle setting, whether or not you are flying into the wind, etc.

Inverted Harrier: Rock solid.

Torque Rolls / Hovering: This model is very stable in a hover. When you need to make changes in yaw, you may need to “blip” the throttle in addition to holding the rudder.

This model rolls axially and is great for all rolling maneuvers. Also, it is a great performer for 1-roll rolling loops, etc. All surfaces are very effective.

High Alpha Rolls: This model has a very fast roll rate when it comes to this maneuver!

As a side note for spins, like most models, this model is a little “flatter” when performing inverted flat spins versus upright spins. Also, this model gets “deep” in tumbles and is instant on the recovery. However, this is all in respect to the current center of gravity. I always prefer my models to be on the "slightly nose-heavy" side.

Laatst bewerkt door een moderator:
Over de vliegeigenschappen ga ik geen uitspraken doen, ik denk dat ze beiden wel heel goed zullen vliegen.

Qua kwaliteits verschil denk ik dat er geen verschil kan zijn, deze kisten worden in dezelfde fabriek gemaakt, door dezelfde mensen, met het hetzelfde materiaal.

Over de vliegeigenschappen ga ik geen uitspraken doen, ik denk dat ze beiden wel heel goed zullen vliegen.

Qua kwaliteits verschil denk ik dat er geen verschil kan zijn, deze kisten worden in dezelfde fabriek gemaakt, door dezelfde mensen, met het hetzelfde materiaal.

Ik vlieg met de angel 30 sinds augustus. Als vergelijking met de katana 30 vliegt de angel meer F3A en minder 3D, iets zwaarder maar ongelovelijk lekker.

Let op: met de standaard aandrijving, hacker A30, 3S en een 14x7 prop werd de complete voorkant tijdens de tweede vlucht eruit getrokken.
Sebart heeft na aandringen een nieuwe romp gestuurd, het motorschot heb ik iets verstevigd.
Vliegen: knifedge eindeloos, hoveren iets minder makkelijk dan met een katana, maar zeer goed te doen.
Snaprols... wauw!!, F3A programma, zeer strak.
Heerlijke kist die ik inmiddels op 4S 2100 vlieg.

Oh.. en het perfecte landingsgestel, zeer fraaie en zeer stevige montage die niet te vergelijken is met de fragiele landinggestelsels van andere modelen uit deze klasse.

Sebart blijft mooi en ik heb inmiddels de Sebart pitts python besteld.

Menno

Hoi Menno,

wow een motorschot die er vandoor gaat?!:eek: Zeker een foutje geweest in de fabriek, of een beschadiging gehad denk ik?
De vliegeigenschappen klinken goed.
Heb jij trouwens ook de T-canalizer en de extra 'flanks' op de vleugel gemonteerd? Zo ja merk je het verschil ervan?

Groetjes en alvast bedankt voor de info,

Julius

Hoi Menno,

wow een motorschot die er vandoor gaat?!:eek: Zeker een foutje geweest in de fabriek, of een beschadiging gehad denk ik?
De vliegeigenschappen klinken goed.
Heb jij trouwens ook de T-canalizer en de extra 'flanks' op de vleugel gemonteerd? Zo ja merk je het verschil ervan?

Groetjes en alvast bedankt voor de info,

Julius

Geen beschadiging, het motorschot is zeer dun, plywood met een 0.1mm laagje glas.
Veels te licht, zeker bij knife edge waar de motor toch al wat torsiekrachten opwekt.
In duitse forums zijn ze ook al aan het versterken.
Ik heb er een carbon plaatje opgezet en voila, perfect.

Ja, alles erop gemonteerd en ja, zeker in knife edge en precisie figuren lijkt het te werken.
Geen wonderen natuurlijk en mijn F3A programma heeft wat euh.. ruwe kantjes, met de angels side flanks en canalizer voelt het strakker aan.

Kortom, het is echt een 'mixed-mode' kist, geen full 3D, geen precisie F3A, maar een generalist die beide goed kan.

3S is echt net aan of je moet 15 x 7 draaien en een pack hebben die 50-60A kan leveren.
Sinds ik naar 4S ben gegaan, zelfde motor, zelfde prop heb ik echt reserve die nodig is om goed uit een hoover te komen.

Menno

En ja, natuurlijk valt dit allemaal weg te mixen.... Met 20% procent aileron mixen is het beter, zegt men dan. 'WOOOOTTT??!?!' Denk ik dan, 20 %??? (De van der Vechtjes schrijven 6% maximaal als doel).

In mijn achterhoofd verschijnt dan de Sebart Angel 30S. Een kistje van ongeveer hetzelfde formaat, F3A/3D capable, nagenoeg hetzelfde gewicht en setup, ongeveer 40 euro duurder.

Ik ben ook op zoek naar een dergelijke alround kist en volg de draadjes hierover dan ook met belangstelling.

In een review (RCM&E) die ik las werd gesproken over ca. 5% bijmixen hoogte.

Waar heb jij de prijzen vandaan?
Ik zie op de site van aerobertics een verschil van bijna €60 tussen de Vanquish en de Angel en dat is bijna 40%.

Als ik nog een kistje in de mix mag gooien:
e-flite-extra-260-480-arf

Is marginaal kleiner, maar vliegt erg goed.. zowel 3D als kunstvlucht (beetje ook hybride zoals deze kistjes)

@WV: bij aerobertics had ik de prijzen inderdaad ook al gezien. De Vanquish is daar toch wel wat goedkoper dan gemiddeld in NL (hobbyin 189,-).

@hezik: die e-flite extra is inderdaad ook een erg goed kistje. Goede reviews van gehoord. Echter denk ik toch dat de Sebart Angel ff wat meer F3A capable is (het gaat mij vooral om de strakheid van het vliegen), niet?
Toch bedankt voor de tip!

Grtzzzz,

Julius

Nou ja, vergeet ook de tip van de Kyosho Osmose niet.

Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat die Extra het F3A programma beter vliegt dan de Vanquish, zuiver vanwege de absurde coupling op de Vanquish. Maar goed, dat toestelletje is ook net iets kleiner. Dat de Sebart Angel dan weer meer geschikt is, geloof ik ook wel.

Daarom.. mijn keuze zou gaan tussen de Kyosho Osmose of de Sebart Angel. Zuiver op kwaliteit (folie oa) zou dan die Angel het winnen bij mij.

Nou ja, vergeet ook de tip van de Kyosho Osmose niet.
De Osmose is een kist die twee keer zo zwaar is, een heel andere categorie. Aangezien Julius al een Oxalys heeft van Kyosho, voegt deze Osmose weinig aan zijn pallet toe.

De Osmose moet je naast de Angel 50 zetten. De prijs voor een setje voor de Angel 50 (model-regelaar-motor) is bijvoorbeeld bij Lorenz niet eens zoveel meer dan de Angel 30, maar dit terzijde.

Prijs en gewicht heb ik niet naar gekeken. Ik keek naar spanwijdte en dan ontlopen ze elkaar niet zoveel. Je opmerking mbt. de Oxalys heb je helemaal gelijk in. Zie trouwens ook niet echt wat de Vanquish of S30 in dat opzicht nog toe zou voegen aan zijn pallet, z'n Oxalys is maar marginaal groter en veel beter dan dat vind je niet qua F3A trainer..

Prijs en gewicht heb ik niet naar gekeken. Ik keek naar spanwijdte en dan ontlopen ze elkaar niet zoveel.
Klopt, maar gezien het gewicht toch twee andere beestjes.
Het zoeken naar het optimale oefenkistje kan ik begrijpen, heb zelf ook zo'n dilemma. Zo'n 50-70 klasse kist, als de Osmose of de Angel 50, tsja dan kan ik net zo goed een 2m kist pakken. De Acromaster vind ik net niet strak genoeg vliegen. Dus iets daar tussenin kan ik begrijpen. Anderzijds je kan wel bezig blijven dat na te jagen wat je nog niet hebt en dan steeds tot de conclusie komen dat je het nog steeds niet hebt als je het voorlaatste wensobject niet goed genoeg hebt bevonden.

Ik schrik toch wel een beetje van die Vanquish verhalen. Zelf wil ik wel F3A gaan vliegen op 4s1p accu's, maar zie de Angel niet zitten. Niet omdat ie niet goed vliegt, of minder van kwaliteit is, maar 2 van mijn vliegmaten hebben 'm al. Daarom zit ik met interesse naar de Fliton Element 30 te kijken. Heeft iemand in dit draadje ervaringen met deze kist?

Als je puur F3A wilt vliegen is kyosho Oxalys of Osmose een betere keus. Dit zijn Full F3A kisten met de laatste updates zoals een hoge romp en een T-canalizer. De angel en vanquish zijn meer een compromis tussen F3A en 3D. Bovendien zijn ze kleiner en dus vaak minder geschikt om de F3A-wedstrijden mee te vliegen (de standaard is hier eigenlijk 2x2).

Tsja, ik ben niet objectief, vind de Sebart gewoon een ontzettend mooi kistje :)

Ik denk dat de Vanquish uiteindelijk ook goed zal vliegen, Jens is niet de enige die dat zegt (en dat in kan schatten). Ik overdrijf mbt. de coupling, maar vind het wel veel en ben geen fan van mixers. Dat laatste is persoonlijk, daar ben ik mij van bewust, maar denk ook dat het goed instellen van mixers een kunst is waarvan je niet moet denken dat je het 'zo maar even goed doet'.

Voordeel van de Vanquish is dat je daar de mixerinstellingen ws. hier op het forum wel aardig kunt benaderen (veel mensen die er mee gevlogen hebben).

Als het kleiner mag (1m) zou je ook de e-flite mini funtana kunnen proberen. Is goedkoper en vliegt gewoon goed. Met kleine uitslagen F3A, grote uitslagen 3D. Fors lelijker dan de Sebart, dat wel, vind ik.

Of, spaar budget voor een grote kist en neem een parkmaster, maar dat is wel een heel andere kant op dus mogelijk offtopic.

Onderschat trouwens je Oxalys niet.. die kan meer dan je denkt ;)

Back