Vandaag ben ik samen met John (pensacola) even op en neer gereden naar Bert Delaere (aerobertics) om daar 2 extreme flight yak 54's van 2.23 m op te halen.
http://www.aerobertics.be/extremeflight.html
Ondanks dat hij midden in de een verhuizing zat, had hij gelukkig toch nog tijd voor ons.
Na een kleine 2 uur rijden waren we bij john aangekomen en zijn we begonnen met uitpakken.
Gelukkig hadden we een redelijk grote bus bij want het waren nogal flinke dozen. De dozen waar de rompen in zaten was een hele houten constructie omheen gebouwd voor het vervoer. Dit zag er echt perfect uit. Er waren per yak 3 dozen. 1 voor de romp, 1 voor de vleugels en 1 voor de motorkap.
Lekker stevig ingepakt dus een zeer kleine kans op transportschade.
De inhoud ziet er goed en gelikt uit. Wederom zeer goed ingepakt. Alles was in het plastic of in schuim in gepakt, gewoon goed.
De complete inhoud van de doos uitgestald. Voor het stabilo zitten er als hoezen bij netals bij de vleugels. Het landingsgestel is van zwart gespoten aluminium. Lekker stevig maar wel redelijk zwaar. Op het landingsgestel komen nog zwarte kapjes aan de bovenkant over heen waardoor het landingsgestel echt super mooi wordt afgewerkt.
Stabilo met carbon buis. Stabilo wordt tegen de romp bevestigd met behulp van 4 draad eindjes die vast in de romp komen te zitten. Vervolgens kan je met behulp van wat moertjes het stabilo bevestigen.
Vleugels zijn lekker simpel gefolied maar dat geel en zwart vonden we allebei toch wel een hele gave kleuren combi. Vleugelbuis is lekker licht die is namelijk ook van carbon.
Uitslag van de rolroeren is echt absurd (alle roeren trouwens) 60 graden is met gemak mogelijk.
Tja de totale inhoud van de doos. Het is toch wel een flinke kist. We hebben deze kist nog even langs de QQ yak 54 van het zelfde formaat en dan ziet de EF yak er toch heel wat meer schaal en groter uit. De rug is hoger in de romp is gewoon een stuk forser.
http://www.aerobertics.be/extremeflight.html
Ondanks dat hij midden in de een verhuizing zat, had hij gelukkig toch nog tijd voor ons.
Na een kleine 2 uur rijden waren we bij john aangekomen en zijn we begonnen met uitpakken.

Gelukkig hadden we een redelijk grote bus bij want het waren nogal flinke dozen. De dozen waar de rompen in zaten was een hele houten constructie omheen gebouwd voor het vervoer. Dit zag er echt perfect uit. Er waren per yak 3 dozen. 1 voor de romp, 1 voor de vleugels en 1 voor de motorkap.

Lekker stevig ingepakt dus een zeer kleine kans op transportschade.

De inhoud ziet er goed en gelikt uit. Wederom zeer goed ingepakt. Alles was in het plastic of in schuim in gepakt, gewoon goed.

De complete inhoud van de doos uitgestald. Voor het stabilo zitten er als hoezen bij netals bij de vleugels. Het landingsgestel is van zwart gespoten aluminium. Lekker stevig maar wel redelijk zwaar. Op het landingsgestel komen nog zwarte kapjes aan de bovenkant over heen waardoor het landingsgestel echt super mooi wordt afgewerkt.

Stabilo met carbon buis. Stabilo wordt tegen de romp bevestigd met behulp van 4 draad eindjes die vast in de romp komen te zitten. Vervolgens kan je met behulp van wat moertjes het stabilo bevestigen.

Vleugels zijn lekker simpel gefolied maar dat geel en zwart vonden we allebei toch wel een hele gave kleuren combi. Vleugelbuis is lekker licht die is namelijk ook van carbon.
Uitslag van de rolroeren is echt absurd (alle roeren trouwens) 60 graden is met gemak mogelijk.

Tja de totale inhoud van de doos. Het is toch wel een flinke kist. We hebben deze kist nog even langs de QQ yak 54 van het zelfde formaat en dan ziet de EF yak er toch heel wat meer schaal en groter uit. De rug is hoger in de romp is gewoon een stuk forser.