Extreme lipo 3,7v 500 Mah 15C

Help!!!

Ik heb eeb Walkera 4G3 gekocht met een Extreme lipo 3,7v 500 Mah 15C
ook heb ik een Utramat16 lader.nu is mijn vraag kan ik die lipo opladen met de Ultramat16 zoja wat heb ik hiervoor nodig en waar is het tekoop

m.vr.gr. een Leek

Laatst bewerkt:
In principe is het een kwestie van accu aansluiten en op start drukken lijkt me. Ik zou de handleiding lezen, en als je dan een specifieke vraag over hebt, hier plaatsen

Ik weet wel hoe de ultramat werkt alleen niet hoe ik de lipo er op aansluit

:rtfm::rtfm::rtfm:Gewoon die stekkers erin rammen, en laden maar.. is het zo moeilijk? als het goed is zit er in je lader een witte stekker, daarin hoort een kabeltje met een plaatje eraan, met nog meer witte stekkers.. daar moet je de witte stekker(snappie!) Van je accu op aansluiten, de normale aansluiting op de accu sluit je aan met een laadkabel op de lader zelf...

Ah, Tis een 1S accu, nog makkelijker.. dan alleen de kabel aansluiten op een laadkabel en die in de lader proppen..
(ik voel me nu echt zoon baby-oppas..........Dat spelletje met die blokjes met die gaten, waar die blokjes dan inmoesten...............)
That's it..

Aan " plotterwelt,Arnoldusie,anko" eerst de vraag van een TS tweemaal lezen zou geen kwaad kunnen .
Trouwens niet alleen dit topik.
Zo zouden jullie een hoop beginners kunnen helpen in plaats van alleen maar dit forum te bevuilen, en mensen te iriteren zonder zelf ook maar enige zinnige bijdrage te leveren.

Beginners stellen een vraag niet altijd op een manier die jullie gewoon zijn .Gevorderden trouwens ook niet.

De TS heeft redelijk snel laten weten dat hij wel degelijk de manual juist gelezen heeft .
Alleen drukt hij zich niet zo goed uit in wat hij nodig heeft.
Ik denk dat de vraag anders gesteld zo zou zijn " welk type kabel heb ik nodig om deze lipo aan mijn lader aan te sluiten en waar is die te krijgen?

Spijtig weet ik hier ook het goede antwoord niet op, maar ik denk dat ge deze vraag eens op het heli deel van het forum moet stellen .
Ik denk dat er daar meer mensen zijn die deze kleine lipos en hun aansluitingen kennen.

Ik vind het heel jammer te moeten constateren dat hier, zoals dat ook op andere fora gebeurt, een aantal mensen actief zijn die er alleen op uit lijken te zijn een ander terecht te wijzen. Dit geeft overigens alleen maar aan hoe ze over anderen, die misschien niet zoveel weten, denken.

Aan de andere kant zie ik ook steeds meer een trend ontstaan van "ik vraag het wel in plaats van te zoeken". Op die manier krijg je vaak dezelfde vragen terug. En dan zijn er ook nog die het op kunnen brengen om er bij te zetten dat ze "snel een antwoord" willen hebben :onweer: Dat kan natuurlijk niet waar zijn.

In dit geval was het een kleine moeite geweest om te laten weten dat een Walkera lipo niet standaard aan een Ultramat16 gehangen kan worden, simpelweg omdat de aansluiting niet past.
Of er iets in de handel is om dat wel te realiseren moet je zelf even uitzoeken. Daar is het onvolprezen Internet voor.

En voor de anderen: probeer elkaar te helpen en er geen elitesport van te maken. Als je een ander erop wilt wijzen dat het antwoord al ergens op het forum te vinden is, doe dat dan iets minder lomp, Plotterwelt. Je komt op die manier wel erg onvriendelijk over...

Willem.

Back