EZ overstap naar Twinstar II vraag

Oké na lang denken ga ik nu een overstap maken van de Easystar naar de Twinstar II.
Hierbij wil ik mijn EZ intakt houden dus ga voor nieuwe onderdelen.
Mijn EZ heeft een Typhoon motor en dat is ietswat overkill voor een Niet zwever aka de Twinstar II.
Vandaar dat ik origneel wil gaan vliegen met 400 motortjes. standaard zit er een 6v motor bij.
Mijn idee/voorstel is om de Twinstar II te voorzien van 2x 400 7,2v een 25 amp regelaar ( 1 stuks met Y Splitsing) en Lipopakket parallel geschakeld van Kokam, 11,1v 1500 x 2 is 3000 mah.
Als de 2 motor's hierop aangesloten zijn is er dan al iets te zeggen over de gemiddelde vluchtduur uitgaande van de standaard Günter propjes?
en is deze setup aan te bevelen? Of toch een voorkeur voor 2 regelaars en 2 fietsbellen ?

Ik wil het model later ook nog uitbouwen met verlichting op de roeren e.d. dat moet ik ook meenemen in het bouwplan.

Voor de prijs kun je mischien net zo goed fietsbellen dr in zetten. :P Dan kun je op halfgas vliegen en heb je mischien een beter rendement (aka langere vluchtduur).

Maar ik begrijp dat je over wil stappen van geared 400 6v naar DD 400 7,2v? Ik wist trouwens niet dat die 400 dingen 3s packs konden verdragen. :P Ik dacht dat dat alleen met 480 kon?

400 7,2 kan 3c verdragen.. tenminste bij mij wel :p
400 6v kan ook alleen is dat dan wel een kort vluchtje.

2x Outrunner is dus ook 2x regelaar ?
of volstaat 1x 25amp voor 2x Tring Tring ?

Dat 6v motortjes erg snel de sigaar zijn, kun je op mijn site wel zien in de maiden flight van mijn ele-bee. :P Al rokend weer naar beneden, omdat de fabriek dr perongeluk een 6v motortje bij had gedaan. :oops: En dat was nog maar op 8xNiMH.. Maar 7.2v zou mischien goed kunnen als je voorzichtig gas geeft. :P Die 480 motortjes van jamara vreten et iig als zoete koek.

Maar helaas kun je geen 2 borstelloze motoren op 1 regelaar zetten, dat heeft temaken met de timing die dan de kluts kwijt raakt. Het kan wel, maar dan zul je gas moeten geven en de motor die weigerd even met je vinger aanslingeren. :D Niet geheel zonder risico, dus ik zou et niet doen. ;)

Bij www.aero-nuts.com kun je spotgoedkoop een paar setjes halen, met gratis verzendkosten in 10 dagen thuis. Ik schat zon 65 euro voor 2 setjes. Gaat als n trein op die mooie 3s2p 3000mAh kokammetjes. Zet er 7x5 props op en et hapje kan redelijk gassen. Dat kun je overgens gewoon vragen bij aeronuts, die vervangt de 8x4 propjes in de voordeelset met alles wat je wil.

pfff ik heb de bijde setups geprobeert .
het vliegt met allebij prima .
maar met de sp 400 had ik nog 2 oude 6v liggen .
maar vliegen deed het goed op 1 2000mah 7,4 volt pakket .
maar wat wil je een beetje rossen .of gewoon vliegen .
en wat heb je al liggen .
ik had al een regelaar en de en de motoren [zitten er ook bij ]
en met lipo,s hoef je niet meer plankgas
vluchtduur bij mij was met bijde setups meer dan een half uur maar ik doe ook veel aan zo langzaam mogelijk vliegen 1 meter boven het veld met de tussendoorse rosbeurt .
groeten wiebe.

[FAQ] Modelvliegen, electro , Welke sp400 met welke lipo's?

Noah,

Dat gaat dus lukken zoals jij het voorstelt.
De twinstar van een clubgenoot vliegt met 7xRC2400 makkelijk 8 minuten (beetje acro, overshoots etc...) Is wel zwaarder.
7.7x2.4Ah = 18 watt-uur aan energie voor 8 minuten

Jij hebt 3Ahx10V (3 x 3.3 reken ik) = 30 Wh. Dat is 1.66 keer zoveel.
En ik nog lichter (1kg i.p.v. 1.2kg), dus totaal 1.66x1.2 = 2 keer zo lang.

Dus: Reken op een kwartiertje stevig vliegen.

Hoi,

Ik heb zelf een c160 van IMA. Deze vliegt met 2 X graupner speed 400 6V motoren en een 2400mAh 9,6 V Nicd batterij. Met deze batterij kan ik ongeveer 10 minuten vliegen op volgas. Als je wat zuiniger met de gashendel omgaat haal je bijna 15 minuten op windstille dagen.
Heb er al veel vluchten mee gedaan met nog altijd de eerste motortjes.

Groetjes,

David

Back