EZ wordt afgekraakt!!!

Beste modelbouwers,

Ik vlieg zelf met de EZ en ik ben er zeer tevreden over. Maar op de club hoor ik van veel mensen: De EZ is niks voor mij die vliegt te makkelijk. Ik ken zelfs iemand die vond hem zo makkelijk vliegen dat hij um zat was en de electronica heeft overgezet en het vliegtuig zelf "ergens" op de rommel zolder heeft liggen. Maar zelfs voor de gevorderde vlieger is het tog leuk om op een mooie rustige avond op een strandstoeltje lkkr even rustig te kunnen zitten/vliegen. Ook kunnen ze tog enkele modificatties toepassen? Ligt het aan mij als beginner ( Met EZ en thunder tiger brandstof trainer) Of wekt de EZ steeds minder intresse voor de vlieg tak van de modelbouw? Ik, en ik ben zeer zeker niet de enigste, ben erg tevreden over de EZ en ook al wil ik heel ver gaan met vliegen, het lijkt mij altijd leuk om na het aerobatics vliegen even rustig na te vliegen met een EZ. Wat is jullie mening hierover?Ik vind het vreemd dat de welbekende EZ met de perfekte leseigenschappen wordt afgekraakt.

gr,

Niels

Helemaal met je eens, alles heeft zijn plaats, een Easystar of Easyglider lijkt me heerlijk voor een relaxte zomeravond...
Verder vind ik dat een trainer als eerste kennismaking met deze hobby niet te moeilijk moet zijn, vliegen is al moeilijk genoeg voor sommigen onder ons...

Niels die mensen die de easystar geen uitdaging meer vinden zouden eens serieus moeten gaan vliegen met dat model. Dan zouden ze erachter komen dat it model veel meer in zijn mars heeft dan ze ooit gedacht hadden.

Oh ja vertel ze maar dat ik die easystars best wel van hun wil overnemen voor een zacht prijsje. Ik heb er zelfs nog ergens in het gevraagd hokje op dit forum een oproep naar gedaan ivm een leuk speciaal projectje, maar dan heb ik minstens 3complete easystars nodig.

@Theo, Je vleugels liggen hier nog steeds te wachten op transport hoor.
Alleen verzenden is ook weer niet gratis, dus.. :oops:
Nog effe wachten.

ik wil ook nog altijd eens kijken naar een easy star voor zijn foto grafiese mogelijkheden.
want me huidige zwever is leuk maar niet goed genoeg daar voor

ik heb er een cam op gehad marco :) Ik keek op mijn scherm en vloog dus op camera beeld ;) Ding is zo stabiel dat dit perfect werkt.

Een lichte cam eronder knopen is ook geen probleem. Ik zat er alleen mee dat de cam op het zwaartepunt moet komen en dan kijk je niet mooi vrij naar beneden :(

Dit bijvoorbeeld.
easystar3%20%28WinCE%29.jpg

cool idee theo

herman daarom zeg ik ook dat ik dus echt nog eens een EZ wil.
want het lijkt me het mooiste naast zelf in een c172 vliegen.
lucht fotos maken dan he

@marco : Ja ik wou het combineren. Een fototoestel met remote op het vliegtuig en dan via de tv uitgang op de grond live beeld. Zodra je dan een mooie beeld ziet KLIK en klaar. Ook nog pan en tilt erop met een hoofd sensor :) LCD bril is al bijna binnen.

Dan kan je virtueel rondkijken en foto's maken vanuit het vliegtuig. Het duurt nog wel even voordat het zover is... maar niet zo heel lang ;)

:D dat afkraken met je niet zo nou nemen .
die mensen die liever met een andere kist leren vliegen .
leren nu nog steeds [en vliegen nog niet ]
er zijn er ook die niet dood gezien willen worden met een ez .
wat zullen vrienden wel niet zeggen .je moet minimaal een turbine kist hebben ,natuurlijk .
maar als ik zie hoe een clublid die al 2 jaar probeert te vliegen met een telemaster [goede trainer ]
en nog niet alleen durft te vliegen .
nu wel solo vliegt met de ez [na 2 lessen hiermee]
geeft dat veel voldoening natuurlijk .
groeten wiebe

@Theo Coenen,

Ik zou in je ontwerp de vleugels iets meer negatieve pijlstand geven, het rompje achter de vleugel doen en de bijde staartbomen iets verder uit elkaar en aan de voorzijde fors verlengen .....

ZO iets .....
easystar-pond1kopie.jpg

Back