EZrun 9T 35A brushless combo op Rustler XL-5

Hallo, ik kwam er pas achter toen ik naar pkracing ging dat ik mijn moter niet goed heb ingereden...:neutral:
Maar.. Ik wil dus een brushless setje er in zetten, is de EZrun 9T 35A een goede keus?

Ik zou dan eerder voor de 8.5t 60A combo gaan. De 9T is een 380 motor in de behuizing van een 540. De 8.5 is een echte 540. Die heeft dus ook meer koppel dan de 9T.
Feit is echter, dat de 9T eigenlijk net op het randje zit van 35A. De 8.5 wordt enkel met een 60A regelaar verkocht volgensmij.

De 9T 35A werkt echter wel met de rustler hoor. Mijn zus heeft er ook zonder problemen mee gereden op haar Rustler. Maar toch zou ik de 8.5 aanraden.

het is een geweldige motor/esc maar ik zou zelf kiezen voor de 60amp versie... Heb de 35 amp ooit in mijn slash gehad en die werd een eind heter dan ik graag zou hebben...

Je kan ze voor vrij cheap op ebay scoren of iig een eind cheaper dan de PK:)

als je alleen op harde ondergrond gaat het wel met 35amp
maar met 65amp kan je meer heb je een marge.

orgineel zit er een 65 amp in

mvg Hans

Hee ,

Ik heb maandag mijn eZ-run 8.5t 4000kv + 60a esc gekocht op e-bay.
de motor zelf was 80 eu verzending 10 eu high voltage fan 5 eu verzending 1.50 eu dus in het totaal +- 100 eu. met deze set zijn hoge snelheiden bereikbaar. ( volgens sommige youtube filmpje zelfs 75 km/h (!) ) je kan op ebay voor zo'n 100 euro klaar zijn inclusief verzending etc. ik krijg de set vrijdag of volgende week maandag binnen als je dan nog niet eruit bent zal ik mijn ervaringen posten . de verkoper waar ik het van heb gekocht reageerde snel en heeft goede beoordelingen ( Mijn eBay-wereld - goodgamex ) als ik jou was zou ik ook de 8.5t kopen aangezien de prijs/kwaliteit verhouding hoog is (net zoals de 9t trouwens!) en meer koppel heeft dan de 9t .
veel plezier/succes met je zoektocht.
BTW : wat had je fout gedaan aan het inrijden dan ???:infinity:

Laatst bewerkt:
BTW : wat had je fout gedaan aan het inrijden dan ???:infinity:

Eerste accu wel wat zacht gereden, maar 2e accu al vol gas gegeven enzo, dus nu is mijn motor veel slapper en trekt al helemaal geen wheelies meer,
Maar ik denk dat ik tog maar voor de velineon set ga die al standaard ib de VXL zit, schijnt heel goed te zijn, zal ik die maar nemen?

De VXL set is geweldig. Maar de eZ-run set is ook heel goed hoor, en een pak goedkoper. Ik heb beide in gebruik (EZ in een Stampede, VXL in mijn Slash) en ben er dik tevreden mee.

Maar de VXL set is toch wel beter denk ik.. :P

Klopt maaaarrrr ,
de eZ-run is helemaal naar eigen wil in te stellen met de meegeleverde
program card en het is natuurlijk bakken met geld goedkoper voornamelijk
om die redenen heb ik de eZ-run gekocht en qua kwaliteit maakt het niet
zo HEEL erg veel uit , je hebt met de vxl wel het voordeel dat ie waterdicht
is netzoals de standaard elektronica en het is natuurlijk makkelijker erin te
zetten want het is er voor gemaakt.;)

Klopt maaaarrrr ,
de eZ-run is helemaal naar eigen wil in te stellen met de meegeleverde
program card en het is natuurlijk bakken met geld goedkoper voornamelijk
om die redenen heb ik de eZ-run gekocht en qua kwaliteit maakt het niet
zo HEEL erg veel uit , je hebt met de vxl wel het voordeel dat ie waterdicht
is netzoals de standaard elektronica en het is natuurlijk makkelijker erin te
zetten want het is er voor gemaakt.;)
hmm, ja, maar de vxl is dus niet in te stellen..? ook niet met een andere programeer kaart?

De vxl regelaar is wel in te stellen, alleen niet met een programmeerkaart en met minder programmeeropties. Daarnaast kan op de vxl regelaar ook een sensored of brushed motor worden aangesloten. Een koeler is eenvoudig achteraf te monteren. Al vind ik persoonlijk dat je setup zo gekozen moet worden dat je geen koeler nodig hebt.

De vxl regelaar is wel in te stellen, alleen niet met een programmeerkaart en met minder programmeeropties. Daarnaast kan op de vxl regelaar ook een sensored of brushed motor worden aangesloten. Een koeler is eenvoudig achteraf te monteren. Al vind ik persoonlijk dat je setup zo gekozen moet worden dat je geen koeler nodig hebt.
hm, ja, heeft u dan enige tips hoe het dan in te stellen is zodat ik geen koeler nodig heb?

Als we het zo gaan bekijken zijn alle regelaars naar eigen wil in te
Stellen he :p en Als je een vxl regular hebt zou ik daar zoiezo nooitniet
Een brushed motor opzetten ...
Over die koeler , tja wat is daar eigelijk over te zeggen ...
Je hebt er well gelijk in maar standaard is toch makkelijker...
Iedereen zo zijn eigen mening , indigo , laat ons maar weten wat
Je dotet :p

De VXL set is voor de rustler/stampede/bandit gemaakt, dus in de basis zou deze goed moeten zijn. Als je niet voor te hoge snelheden gaat vertanden, zal de hitteproductie binnen de perken blijven. Wil je echt >100km/u dan is een koeler wel aan te raden of een andere motor/regelaar combo.
Te veel hitteproductie in je electrische setup(motor, regelaar, accu) is een teken dat er iets niet klopt. Met een koeler bestrijd je alleen het gevolg en pak je de oorzaak niet aan.

Back