Ezrun voor Tamiya Blazing Star

yo electro rijders,

ik had ff een paar vragen over de combo set van ezrun.
ik hoor mensen veel praten over de ezrun en ik lees veel positieve berichten er over. mijn vraag klopt dat?

fikt de regelaar niet door?
wat houden de amperes in zoals 60a continous en 300a burst?
past de set in een electro 1/10 wagen off road? ( volgens pkracing wel )

ik hoor vaak dat mensen die combo set in het buitenland kopen?
is dat veel goedkoper of is het weer een hele andere set?

moeten mijn tandwielen worden vervangen als ik de ezrun combo set neem? of zie dat er al bij?

hoop gauw op antwoorden.

Groetjes,

Jeroen

Hallo Jeroen,

Ik heb ook zo'n setje en heb inderdaad geen problemen hiermee.
Heb ook een corally 13T brushles, veel duurder en minder tevreden (schokt bij wegrijden)

Zelf heb ik het setje gekocht (9T) voor 58,- euri incl verzenden (rc-mart ebay)

Past denk ik wel in de meeste 1:10
full

Groeten
Didier

Laatst bewerkt door een moderator:
Is toch gewoon een 540-size motor?
Dan zou ie qua breedtje in alle auto's met aansluiting voor 540-size moeten passen.

Draadjes zijn de originele stekkertjes, en snelheid....... geen idee, maar trekt als de brandweer.:mrgreen:
Ps: die link is ok, geen verzendkosten dus voor €58,- ben je een leuk setje rijker.

Groet
Didier

Hoi Cheb, De EZrun combo past gewoon in de blazingstar hoor. Het is namelijk een 380 motor in een huis met grote koelribben waardoor het de maat krijgt van een 540 (net als de mambamax motoren dus).
Mocht je zo'n set willen kun je het beste op ebay kijken. Ongeveer 60 euro incl. verzenden is toch een heel pak goedkoper dan bij PK he.
De kwaliteit vond ik zelf niet héél erg goed, bij mij is de regelaar al een beetje stuk, maar voor de prijs is het het zeker waard.

In de blazingstar kan een 9 turns (4300kv) wel eens teveel zijn. Je moet er voor zorgen dat je écht de goede tandwielverhouding hebt, de hele auto voorzien is van kogellagers en je moet eigenlijk een aluminium of metalen motormount hebben. Ook kan ik je een betere cardanas aanraden, aangezien dat gebogen stukje draad niet al te veel kan hebben voordat het krom gaat staan. Mocht je al deze hopups hebben is het geen probleem hoor, maar bedenk wel dat alles toch iets sneller slijt :P

dus er zit verschil tussen die combo van ebay en van pk racing??

op ebay zie ik geen verschil zelfde amperes etc.

maar over de tandwielen zitten er tandwielen bij of moet ik zelf tandwielen kiezen zo ja welke beveel je me aan?

als je het via ebay bestelt krijg je het dan altijd wel of is het dan maar afwachten?
en wie kan mij een tandwiel adviseren voor mijn blazing star?
heb ik echt hop ups nodig ik had een keer een motor opgebrand die altijd super heet werd ( dus niet meer kunnen vast houden )
de case was niet gesmelt...

Je krijgt zo en zo het pakketje. Je moet wel even kijken van welk land het afkomstig is. Als het uit Hong Kong komt dan hoef je bijna nooit inklaringskosten te betalen. Amerika daar in tegen heel vaak wel. En die motor die te heet werd, tsja, je moet gewoon even kijken hoe een brushless motor er mee om kan gaan.

Je krijgt zo en zo het pakketje. Je moet wel even kijken van welk land het afkomstig is. Als het uit Hong Kong komt dan hoef je bijna nooit inklaringskosten te betalen. Amerika daar in tegen heel vaak wel. En die motor die te heet werd, tsja, je moet gewoon even kijken hoe een brushless motor er mee om kan gaan.

oke dat is goed :)

Je krijgt zo en zo het pakketje.

Dat is altijd nog maar afwachten. Toch al een paar keer gehad dat iets niet aankomt. Maar dat is gelukkig altijd netjes door de verkoper opgelost.

Controleer gewoon de feedback van de verkoper. Als deze 99% is en hij heeft behoorlijk wat feedback gekregen (500+) Dan zijn het altijd wel betrouwbare verkopers. Als het dan toch niet aankomt en je hebt met Paypal betaald kan je het aankoop bedrag altijd nog terug Claimen als je er niet uitkomt met de verkoper.

ik ga hem waarschijnlijk kopen maar nog ff 1 vraagje ik zie ook setjes staan van 5.5t zit er veel verschil in tussen de 9t en de 5.5t? of scheelt dat bagger weinig??

dat scheelt toch redelijk wat. de 5.5 is een stuk sneller. dat zou ik als ik jou was niet in je Blazing star doen, die rijd je geheid kapot met zo'n motor :P daarvoor heb je te weinig keuze qua vertandingen.

de motor die te heet werd zal waarschijnlijk komen omdat je een verkeerde vertanding erop had ;)

dat scheelt toch redelijk wat. de 5.5 is een stuk sneller. dat zou ik als ik jou was niet in je Blazing star doen, die rijd je geheid kapot met zo'n motor :P daarvoor heb je te weinig keuze qua vertandingen.

de motor die te heet werd zal waarschijnlijk komen omdat je een verkeerde vertanding erop had ;)

hehe dat klopt helemaal weet jij misschien wat ik erin zou kunnnen doe voor vertanding?

ik heb zelf een eindratio tussen de 7 en 8 met de 9turns ezrun. Ik weet niet precies wat de eindratio van een Blazing Star is (door de grotere banden), maar ik zou de standaard spur nemen met een kleine pinion. 18 of 19 ofzo

zorg sowieso voor kogellagers overal. anders zou ik het sowieso niet proberen met de brushless

waar je pinion tegen staat bij mijn weten is het bij de tamiya's een groot zwart plastic tandwiel. of wit kan ook!

pinion is idd het tandwiel wat je op de motor schroeft, en het grote tandwiel daartegenaan is je spur ;) er bestaan namelijk ook speed-tuned gearsetjes voor de TA01 (Blazingstar) maar daarmee vertand je de auto alleen maar zwaarder, ipv lichter voor brushless

Back