F-104 voor 90 mm impeller

Ik heb vandaag de tekeningen uitgeprint voor een F-104 starfighter.
Ik wou eerst een F-18 maken maar van dit model waren niet echt goeie tekeningen met voldoende x-sections te vinden.

het modelletje wordt ongeveer 125 cm lang en krijgt een spanwijdte van 75. De spanwijdte is niet schaal maar vergroot, ook heb ik de koorde vergroot om voldoende vleugeloppervlakte te krijgen (is allemaal berekend).

Het is de bedoeling om van dit model een plug te maken en dan te vermallen. Dit lijkt me iets handiger met de schaaldetails en er zijn meerdere mensen binnen onze club die ook zo'n romp willen hebben.

Binnenkort alle x-sections uitzagen en dan een begin maken aan de romp

Hieronder een tekeningetje vanwaar ik ga werken
Ik houd jullie wel op de hoogte van het project.

download.php

Hoi salamander,

Ziet er een tof project uit! Maar bereid je wel voor op veeeel schuurwerk....

Mag ik weten waar je die tekening met x-sections vandaan haalt? Ik zou graag voor een 50 mm edf een jetje maken (F16), maar heb dergelijke tekeningen van een jet nog niet gevonden...

Niels

(Als ik niks voor een F16 vind, zou ik dan een vergrote foto van dat plan kunnen krijgen :oops: ?)

De tekening komt van het project Phantasy in Blue. Deze tekening (heb de mijne aangepast) is ook gebruikt om de starfighter van Phantasy in blue te maken.

Ik heb ook nog een tekeningtje van een f16. Deze is al voorbereid voor een impeller. Helaas kan ik de foto niet laten zien. omdat je op modelforum alleen images kunt toevoegen als ze al ergens op internet staan (denk ik tenminste anders moet iemand het ff zeggen hoe het moet)

Stuur maar een mailtje als je hem wilt hebben, misschien dat jij hem op het forum kunt zetten zodat meerdere mensen er gebruik van kunnen maken

groeten paul

hee Paul (jou heb ik toch een handgegeven bij Jets over Pampa op zaterdag?)

klik eens hieronder op dat linkje
|
|
v

bedankt joost

Het zou best kunnen dat wij elkaars handen geschud hebben. Ben jij de joost die Emile heeft geholpen.
Heb er zoveel moeten schudden dat ik het al niet meer weet hoe iedereen eruit ziet.

afb68.jpg

afb69.jpg

Ik hoop het model onder de 2 kg te houden. En als ik het vergelijk met een JEPE F-16 zo dit toch wel moeten lukken.
De romp is wel iets langer maar dit zal geen honderden grammen zijn.

Als setup wil ik de spiderfan van jepe gaan gebruiken op 16 cellen

groetn Paul

O bedankt paul!!

Nu aleen nog de fan afwerken en dan maar gaan bouwen :D

Niels

Ja dan weet ik het weer wie Joost is.

Ik heb helaas niet kunnen vliegen op de pampa.
De donderdag ervoor had ik bij ons op de club gevlogen en toen stopte de motor er in de lucht mee. En de landing was niet helemaal ok. Er zat een gat met de grote van een cd in de onderkant van de romp. Dus donderdag avond plakken, vrijdag overdag plamuren schuren plamuren schuren plamuren schuren. En daarna nog spuiten
Om vrijdagavond om 12uur 's nachts ging de blanke lak erop. Ik wou persee vliegen op pampa.

Zaterdag aangekomen niet gevlogen omdat ik niet helemaal zeker was of alles ok was. Dus zaterdag avond alles nagekeken, en getest.
Zondag wou ik een proefstart maken om de lucht uit de leidingen te halen, starte mijn brandstof pomp niet. Nu bleek dat de rpm-sensor kapot was gegaan (ook de reden dus dat de motor op donderdag stopte).
Dus volgend jaar beter.

groeten Paul

Paul ik vond het echt jammer dat er in Helchteren geen salamander heeft gevlogen, moet denk ik wel het eerste jaar zonder zijn geweest. Met electro heb je minder storingsbronnen, waardoor we je volgend jaar hopelijk wel zullen zien vliegen! Hopelijk met beide Jets hoor ... :wink:

Goed initiatief zo'n Starfighter, alias "vliegende sigaar". Ik ben benieuwd hoe je naar je uiteindelijke mal toe werkt. Eerst een houten frame, dan opvullen, glad afwerken, ... eerlijk gezegd vind ik over zoiets weinig info terug op internet of ik zoek simpelweg verkeerd. 8O

Joost zei:
Ik heb Emile heel erg geholpen, met het dragen van zijn 'Helper' bandje :lol: viel verder weinig te helpen
Wacht maar Joost in Vlissingen zal ik je laten zweten ... het begint met het opbouwen van mijn tent! En ik heb natuurlijk veel dorst en honger ... :twisted:
:offtopic:

Grtz,
Emile 8)

Emile dan moet je voor je dorst Emelisse laten bezorgen, Dit is een Noord Bevelands Abdij bier en smaakt perfect. Wel pas na het vliegen.

@ron

bedankt ron voor de link. Het is wel een starfighter met een duwprop. Is op het filmpje te zien.

De landingssnelheid van deze bird zal zeker hoger zijn dan met andere toestellen. Of ik moet de vleugels stukken groter maken maar dan ziet het er dadelijk weer niet uit omdat hij dan niet erg schaal getrouw meer wordt.

ik ben wel aan het denken geweest om de romp 25 cm langer te maken dan ik van plan was. Hierdoor wordt de vleugel ook groter.
En kwa inhoud blijft hij dan hetzelfde, dus het extra gewicht is alleen de glasmat met epoxy en de piepschuim die de vleugels groter maken.
Dus de vleugelopp. wordt groter zonder dat de bird eigenlijk veel zwaarder wordt

Ik wacht ff af tot jepe terug komt van vakantie, want hij was ook van plan om een F-104 te maken(had ik gehoord). Misschien kunnen we het project samen doen.

paul

@Paul
Ik weet niet of het JéPé zelf was die met dat plan rond liep, of dat het walther ofzo was, ik heb alleen een keer de kreet Starfighter horen vallen, dus misschien zijn er al tekeningen en/of ideeën beschikbaar.

Alle beetjes helpen toch ... :wink:

Grtz,
Emile 8)

@emile

het is al een hele tijd geleden, maar toen ik mijn ex-F'je erop haalde toen heb ik ff met jean-paul gepraat. En hij zei zodra de nieuwe fan klaar was moest er een F-104 komen, dat weet ik nog wel. Maar of dit serieus was of alleen een wens weet ik niet.

paul

Back