F-14 Tomcat

Wat een ontzettend gave kist zeg ! Ongelofelijk wat een techniek er in dit model is verwerkt. Een jongensdroom die werkelijkheid word.

Mvg,

Bart
 
Sorry ik ga effe off-topic

Giant RC F-14 Tomcat Jet Crash ... total loss! - YouTube[/url]


Ik vraag me echt af waarom je dit filmpje post.
Om iemand die ontzettend blij is met een schitterend vliegtuig effe wat naars onder de neus te wrijven?

Dit is een Fly Eagle Jet F-14 welke je in het filmpje ziet.
Wim heeft een skymaster.

Check before you post kerel.
 
Sorry ik ga effe off-topic




Ik vraag me echt af waarom je dit filmpje post.
Om iemand die ontzettend blij is met een schitterend vliegtuig effe wat naars onder de neus te wrijven?

Dit is een Fly Eagle Jet F-14 welke je in het filmpje ziet.
Wim heeft een skymaster.

Check before you post kerel.

Melvin, geen probleem hoor, Ik ken Jan, zit in dezelfde club als ik, en we gaan af en toe ook samen op Pampa vliegen...no harm done here... ;-))

grtz,
Wim
 
Gelukkig maar!
Er worden al vaak genoeg nare steken onder water gegeven hier op t forum.

Kwam op mij dus even anders over, vondt t lullig voor je en nam het een zodoende dus ff een beetje voor je op Wim!
 
Gelukkig maar!
Er worden al vaak genoeg nare steken onder water gegeven hier op t forum.

Kwam op mij dus even anders over, vondt t lullig voor je en nam het een zodoende dus ff een beetje voor je op Wim!

thx Melvin!! heb gelezen dat de solovluchten ook al vrij goed gaan?? zalig he?? ik ben zo blij dat ik die Scorpion gekocht heb, heeft me écht een boost in zelfvertrouwen gegeven... zou wel es leuk zijn om samen wat vluchten te kunnen doen, en met Berto en anderen van't forum erbij.....hopelijk haal ik Pampa volgend weekend......

Wim
 
Hey Wim, ja het waren weer een paar fijne vluchten! Iedere vlucht geeft je weer wat meer vertrouwen!

Een keer met zn allen vliegen zou leuk zijn maar dan wil
Ik nog wel ff wat verder geoefend zijn :-)

Misschien kom ik nog naar pampa maar dat is nog niet zeker.
 
Hey Wim, ja het waren weer een paar fijne vluchten! Iedere vlucht geeft je weer wat meer vertrouwen!

Een keer met zn allen vliegen zou leuk zijn maar dan wil
Ik nog wel ff wat verder geoefend zijn :-)

Misschien kom ik nog naar pampa maar dat is nog niet zeker.

is voor mij ook nog nie zeker, maar zou erg leuk zijn als't lukt!! je spreekt me maar aan....

Wim
 
Leuk weekend gehad op Pampa, toch wat vluchten kunnen doen met de Scorpion, wat kunnen oefenen op "wheelie" landingen (mooi!!!)....
Morgen dagje verlof, en dan maar wat verder doen aan de Tomcat......

W.
 
Progress report

zo, gisteren toch wat kunnen verder werken, al schoot't niet echt op zoals ik wou...... Wat verder gewerkt aan de vleugels: ik heb de servo's voor de slats ingebouwd, waar toch wel flink wat tijd inkruipt. Ik probeer namelijk ook altijd zoveel mogelijk alles mechanisch correct te krijgen. vermits de slat door 2 servo's aangestuurd wordt, en bovendien aan de tip minder uitschuift dan aan de wortel, is dit wel een uitdaging. maar goed, de tweede vleugel zal wel een stuk vlugger gaan, alles is al uitgedokterd, en ja, de slat beweegt correct met beide servo's op dezelfde uitgang.....

DSC_0094.JPG


dit is de servo dicht bij de wortel, zit in dezelfde ruimte als de flapservo.

DSC_0095.JPG


en dit is die bij de tip.... kleine ruimte om in te werken, en bovendien staat de opening niet haaks op de aanvalsboord. om alles spelingsvrij in te bouwen, moet de servo dus wat gekanteld ingebouwd worden..

DSC_0096.JPG


hier zit de flapservo ook ingebouwd. aansturing hier gebeurt door een stang met een 45° gebogen uiteinde, wat in een sleuf in de flap loopt. zit helemaal weg dus, en loopt verassend vlot en spelingsvrij. Slat-servo zat er al in, is dus al één vleugel klaar. nu juist nog beslissen hoe ik alles ga aansluiten, al dan niet met de Powerbox PWM adapters.....

DSC_0097.JPG


hier de ingelijmde hevels, en hoe't er aan de onderkant uitziet.....

DSC_0099.JPG
 
zo, zaterdag zijn de spullen van Festo ook binnengekomen (Thx Berto!!), dus kan ik daar ook mee verder.

DSC_0101.JPG


de "T" en "Y" fittingen van festo zijn echt super om mee te werken, nippels zijn lang, en de 3mm pijp past er echt perfect op....

DSC_0102.JPG


aan de mechaniek zelf zitten snelkoppelingen, zo kan de poot er snel uit voor onderhoud.

DSC_0103.JPG


ook de leidingen voor de deuren worden vervangen. Hoofdpoten zijn aangepast, achteraan nog de leidingen van de luchtrem, en-eventueel- de arresting hook.......als ik'm al aanstuur....

DSC_0104.JPG


alles netjes vastgelegd.......nu kunnen de centrale balk en vleugelscharnieren er terug in...


DSC_0105.JPG


en voorlopig al naar voor gebracht, de bundel groeit........Neuswiel en deuren zijn next......

DSC_0107%2520%2528Medium%2529.JPG



Wel lekker veel ruimte zo.....eens alles qua kabels en leidingen ligt, kan de centrale tank erin, en kan de neus er definitief aangezet worden.....dan alles ook daar netjes bundelen en vastleggen.
 
Hallo Wim ik denk dat iedereen zwaar onder de indruk is van dit kunstwerk.
:yes:
en vakantie periode
Maar het ziet er verder goed uit met gebruikmaking van top materiaal.:worship:

gr
Dick.
 
gisteren nog wat verder kunnen werken, luchtleidingen in de neus vervangen, en ineens ook de aansturing van de canopy gemaakt. hiervoor gebruik ik de meegeleverde (mechanische) klep, die zelf zorgt voor de juiste sequentie met de vergrendeling, als je maar een vertraagde servo gebuikt. ik heb't nu ingesteld op 1s voor canopy open, en 3s voor canopy dicht. zou de canopy nog iets trager willen, dan moet ik de 2e tijd gewoon optrekken...

DSC_0110.JPG


heb ook de slang aan het neuswiel wat mooier weggewerkt, zit nu onder de zuiger.

DSC_0108.JPG
 
Mooi Wim!

Begrijp ik nu dat alles al aangesloten en al ingebouwd zit? (Gear,canopy) alleen dat je nu vervangt voor festo slang?
Je bent lekker op dreef zeg!
 
Back
Top