F-14 Tomcat

Goed Bezig Wim, wij allen kijken uit naar de maiden als de kist en jij er zover voor bent :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
Mooie zelfbeheersing om hem toch nog aan de grond te houden. Zal best wel gekriebeld hebben (bij mij zou het dat toch).
 
Mooie zelfbeheersing om hem toch nog aan de grond te houden. Zal best wel gekriebeld hebben (bij mij zou het dat toch).

haha, amaai nie, kriebelde enorm!!!!!!!! maar zou nie slim zijn als ik voor de maiden waarschijnlijk een piste van 3km ga hebben......trouwens, terrein lag véél te nat.....
 
Mooie aanpak zo Wim. Ik kijk erg uit naar de maiden. Late we hopen op veel mooi vliegweer dit jaar.

Mvg,

Bart
 
aanpassingen

Zo, na een tijdje toch maar opnieuw een update.

Ik had al een tijdje m'n twijfels bij de Airpower EV5U, de five-in-one valve. op zich is die wel goed, maar eigenlijk niet geschikt voor de Tomcat omdat'ie de deuren van de hoofdwielen niet afzonderlijk kan openen en sluiten. ik had dit voorlopig opgelost met een extra klep, en de sequencer van de Powerbox. heb ik nu dus aangepast. De 5-in-1 is eruit, en wordt vervangen door afzonderlijke kleppen. als sequencer ga ik of de powerbox-functie gebruiken, of de unit van Evojet, omdat die ook een ingebouwde failsafe en druksensor heeft... staat nog niet vast dus...

Dit alles hield natuurlijk wel in dat er vooraan één en ander moest aangepast worden, en omdat ik toch al niet helemaal blij was met de layout van de neus-module, ben ik maar helemaal herbegonnen hiermee.

alles zit nu wat cleaner ingebouwd, de kleppen verhuizen naar de romp zelf. er komen dus 2 extra EV2U's bij, en één EV1U voor de remmen.

DSC_0186.JPG


DSC_0187.JPG



DSC_0189.JPG





DSC_0188.JPG
 
Mooi filmpje he?? wel wat overdone op de weathering naar mijn zijn, maar vliegt super.......
geduld, die van mij komt......nu een paar esthetische dingen aan't aanpakken.......

Wim
 
Over weathering gesproken....

DSC_0201.JPG
DSC_0197.JPG
Vermits ik toch moet wachten op beter weer, en ik nog wat dingen aan't aanpassen ben, ben ik toch maar eens aan de slag gegaan met het "weatheren"... Ik heb wat geëxperimenteerd met de "paint wash"techniek, en bevalt me wel...heb met de klassieke "Revell" potjes een kleur gemixt die iets donkerder is dan het origineel, deze sterk verdund, en dan de panel lines en rivets ingesmeerd hiermee. laten drogen, en dan met een doek met Thinner het overtollige weggeveegd. is wel wat zoeken om niet té veel verf weg te halen, doekje mag écht wel niet te nat zijn, is wat zoeken, maar lukte uiteindelijk wel. moet je natuurlijk enkel doen als de basis bestand is tegen Thinner....een bijkomend voordeel, is dat in dit geval er een lichte zijdemat glans op de romp gekomen is, wat 'm er ook een stuk echter doet uitzien. ala bij al ben ik dus érg tevreden over't resultaat. zeker niet "overdone"....

DSC_0194.JPG


DSC_0196.JPG


hier zie je ook de deuren van het neuswiel, die ik een ander kleurtje gegeven heb. op 't origineel zijn ze zwart, niet grijs, foutje van Skymaster... en zo zitten er wel nog in.. lettering komt er nog terug op...

DSC_0198.JPG
 
ook de binnenkant van de deuren heb ik aangepakt... de rode randen zijn er duidelijk achteraf opgeschilderd..en ik ben er van overtuigd dat een 5-jarige 't beter zou kunnen...messy!!! scharnieren heb ik ook bijgewerkt, neusdeuren openden niet ver genoeg...

DSC_0202.JPG



DSC_0191%2520%2528Large%2529.JPG


DSC_0203.JPG



verde ook nog wat paneellijnen teruggezet die weggevuld og geschuurd waren waar de rompdelen aan elkaar gezet zijn.. voorbeeldje van de neus:

DSC_0204%2520%2528Large%2529%2520%2528Medium%2529.JPG
 
Berto,

Doe m'n best......
Ik wacht nog even voor die Festo he, moet m'n kleppen nog binnenkrijgen... De 5-in-1 is verhuisd naar Australie, en van daar komen de nodige Airpower kleppen die ik nog nodig heb, zijn nieuw blijkbaar niet meer te krijgen??

Wim
 
Ondertussen zijn de 3D geprinte 'louvres and Vents" binnen van bij Alex, The Little Jet Company... Echt mooi spul... direct maar werk gemaakt om die te installeren.....

DSC_0210.JPG


DSC_0211.JPG


DSC_0212.JPG


DSC_0213.JPG


DSC_0214.JPG


DSC_0215.JPG
 
Back
Top