F-16 Fighting Falcon

• Topicstarter Topicstarter GankingGeek_Racer
  • Startdatum Startdatum
G

GankingGeek_Racer

Guest
Hallo,
Ik ben van plan om dit vliegtuig te gaan kopen,

het wordt me eerste dus graag reacties... :wink:
Maar ik vroeg me altijd al af of ik een soort van brevet nodig had om te kunnen vliegen, is dat zo? :oops: :|

Ik ben flink aan het twijfelen of ik met electro begin of brandstof... ik dacht aan brandstof want electro is zo snel leeg, en dan is het einde oefening, bij brandstof tank ik even en klaar is kees, ik vlieg weer verder.. 8)

F-16 Fighting Falcon
Impellor aangedreven F-16! Inclusief O.S.Max 15CV-DF brandstofmotor en getunde uitlaat. De vleugels zijn al bespannen.. Dit toestel is zo goed als vliegklaar.
Spw: 970mm L:980mm Gew:1600gram

prijs
€ 249,-

bron: Shamrock Maastricht

MVG,
Rick Jongema

Vooral met dat toestel willen beginnen dan ben je snel uitgevlogen.

Je hebt als woonplaats Limburg staan, maar waar in Limburg?
In Limburg zijn vele modelvliegclubs, ga eens bij hun navraag doen. Kom eventueel vanavond langs op het vliegveld van Sittard dan ben ik ook op het veld en kan je wel wat info geven.

Ik woon in Eygelshoven, das een dorpje in kerkrade, ik kan nu niet zo 1..2...3... naar sittard :P , ik heb namelijk geen vervoer...

maar waarom ben ik dan snel uitgevlogen?

Je bent snel uitgevlogen omdat dit model niet voor beginners is ontworpen, én omdat het vermogen erg minimaal is om hem de lucht in de krijgen.

Je kunt beter op zoek gaan naar een trainer. Iets als een Robbe Charter, maar er zijn ook modernere alternatieven waar je minder aan hoeft te bouwen. ARF's als de Kyosho Calmato en Black Horse Trainer 2000 etc etc. Gewoon een hoogdekker trainer, al dan niet met ailerons. Simpel 4 kanaals computerzendertje erbij. Een MC / MX-12 of een Multiplex Cockpit MM of iets in die trant.

en als je bovenstaande adviezen in de wind slaat kan je je f16 na 3 seconde opvegen en compleet de prullenbak indoen.

dit gaat ECHT niet lukken.

neem dit advies mee en doe er iets mee, of het word een echt korte en zeer teleurstellende ervaring voor je

In dit soort gevallen is er eigenlijk maar 1 tip die het beste is:
Ga eens naar een club in de buurt en praat met de modelvliegers aldaar en laat je eigen goed informeren over wat je eerste kist zal worden.

Ik sluit me volledig aan bij eerdere reakties: Dit is geen eerste kist :!:
Hoe mooi die er ook uitziet, hoe aardig de prijs ook is. Het plezier is snel afgelopen mocht je hem al de lucht in krijgen :roll:

Dus neem onze adviezen ter harte en laat je goed voorlichten (en bekijk dit forum eens goed).

Succes en ik hoop dat je toch met deze schitterende hobby gaat beginnen met een echte beginnerskist.
En wie weet, na jaren van oefenen en veel vliegen en bouwen is deze prachtige F-16 voor je weggelegd.

Groet,
Berto.

Neem b.v. een westerly of een taxi, dit zijn zeer gemakkelijk te vliegen kisten. Pas als je ECHT GOED kan vliegen zou ik zoiets doen.

GankingGeek_Racer zei:
Ik woon in Eygelshoven, das een dorpje in kerkrade, ik kan nu niet zo 1..2...3... naar sittard :P , ik heb namelijk geen vervoer...
Pa of ma even charteren voor een ritje. Dit is belangrijk, je moet goede informatie krijgen en Theo kan jou die geven.

Theo, zijn alle Limburgse clubs bij de Federatie aangesloten?
Zo niet, dan hier nog meer clubs:
www.modelvliegsport.nl -> clubs
www.airtoi.com -> clubs

Zover ik weet alleen de club uit Maastricht niet en de LVC-Sittard helaas ook niet meer.

Waarom worden bovenstaande vragen als maar weer beantwoord met dezelfde antwoorden?
Kan er niet een makkelijkere verwijzing, naar beginners komen of iets dergelijks?

Dit eindigd iedere keer weer op het verhaal wel of niet naar een club.
Let maar weer op. :?

dat is ook de enigste oplossing voor iemand die met brandstof modellen aan de gang wil en van toeten nog blazen weet.

dat is te veel info om via een forum over te brengen allemaal.
en dan nog kan je zo'n ding niet zomaar overal de lucht ingooien.

Dan kunnen we beter zulke draadjes op slot gooien.
Dit blijf ik forum vervuiling vinden.
Het klinkt weer hard, maar ik weet even ook niet hoe ik het anders zeggen moet :?

Ik ga voor electro, ik kom net van een club (sunflyers, www.sunflyers.net), ze raden me een electro aan 8)

Ik ga voor de PICO CUB A.R.F van Multiplex :wink:

Dat kan, maar neem dan liever die Easystar van Multiplex en ga die halen in Waldfeucht/Haaren bij W&W modellbau. Zij zijn in onze streek de goedkoopste en beste modelbouwzaak. Voor de andere modelbouwzaken in de buurt zul je toch al wat praktische kennis moeten hebben anders kom je daar buiten met een Spitfire of Mustang als trainer....................... (en ja dat is al vaker voorgekomen)

De easystar vliegt iets makkelijker dan de picocub.

Bertus zei:
Dan kunnen we beter zulke draadjes op slot gooien.
Dit blijf ik forum vervuiling vinden.
Het klinkt weer hard, maar ik weet even ook niet hoe ik het anders zeggen moet :?

Dit soort gemekker is ook forum vervuiling :evil:

Je kan wel moeilijk gaan doen maar daar schiet ook niemand wat mee op, lees d'r gewoon lekker overheen als 't je niet aanstaat. Beetje behulpzaamheid, het zei redundant moet toch nog kunnen in deze tijd. :)

Back