F 16 van K jets

• Topicstarter Topicstarter Semafoor
  • Startdatum Startdatum
S

Semafoor

Guest
Heeft iemand ervaring met deze F 16 van K jets. Ziet er leuk uit. Even duur als de IMA holliday. Span is 50 cm. Aandrijving doormiddel van een speed 400 maar kan waarschijnlijk ook wel aangedreven worden door een speed 280 in combinatie met een kokam pakket

minif16-1.jpg

minif16-2.jpg

Voor meer info zie http://www.fly.to/k-jets

Ja, is van flying styro.
ik heb ook nog zo'n bouwdoosje liggen.

Ik heb zo het idee dat dit met een 280 niet gaat vliegen. Met sp400 zijn wel aardige (maar ook weer niet fantastische) resultaten behaald.

Harold zei:
Ja, is van flying styro.
ik heb ook nog zo'n bouwdoosje liggen.

Ik heb zo het idee dat dit met een 280 niet gaat vliegen. Met sp400 zijn wel aardige (maar ook weer niet fantastische) resultaten behaald.

Bericht van verkoper:

Hallo

Gezien het roeren tal van de 280 denk ik dat het mogelijk moet zijn heb vaker modellen gezien met 280 en gunther prop met goed resultaat!

En inderdaad gewicht speelt dan een belangrijke rol, het model is van styro schalen dus erg licht !

Remko Klaassens

Aangezien mijn nieuwe JET (Piranha) zo goed als klaar is, op spuiten na dan. Begin ik volgende week ook aan deze F16 van Styrokit.

Ik ga er een Speed 400 6V met Gunter prop achterop zetten.

Over de uitvoering van het hoogteroer ben ik nog niet uit. Pendelroer lijkt mij het mooiste, maar het kan goed zijn dat ik een plank door de romp heen steek.

De bouwfoto's komen op de volgende URL:
http://www.stack.nl/~coen/RC-forum/viewtopic.php?t=84

Dat wordt nog lachen met de Electro-meetings dit jaar.

Grtz,
Emile :wink:

Semafoor zei:
......
Gezien het roeren tal van de 280 denk ik dat het mogelijk moet zijn

Op basis van het toerental? :? "denk ik"...
Kan de redenatie niet helmaal volgen.
Zelfde persoon ook horen beweren dat andere styro modellen (60cm jagertjes) met speed 280 vertraagd geschikt zou zijn voor binnen, terwijl wij (indoorvliegers) al hadden gemerkt dat zelfs met een lichte vertragingsmotor het nauwelijks binnen te houden was.

Kortom:
probeer maar uit en laat weten of het werkt.
Ik heb graag ongelijk als ik beweer dat iets niet kan vliegen. :lol:

Kortom:
Ik heb graag ongelijk als ik beweer dat iets niet kan vliegen.

en ik bewijs graag dat iets wél vliegen kan als jij beweert dat het niet vliegen kan :wink: en wel INDOOR

dus heb ik zo'n kistje besteld (had hem al vaak gezien maar vond hem in de usa + verzendkosten erg duur). Ga er een edf-50 en lipoly's in plakken en kijken wat het doet... over twee weken in alphen wellicht het resultaat.
ik twijfel over 'full flying stabilizers' oftewel tailerons, ik denk dat die indoor misschien niet genoeg invloed hebben, dus misschien gewoon rol+hoogteroeren.

tobi-wan-kenobi zei:
Kortom:
Ik heb graag ongelijk als ik beweer dat iets niet kan vliegen.

en ik bewijs graag dat iets wél vliegen kan als jij beweert dat het niet vliegen kan :wink: en wel INDOOR

dus heb ik zo'n kistje besteld (had hem al vaak gezien maar vond hem in de usa + verzendkosten erg duur). Ga er een edf-50 en lipoly's in plakken en kijken wat het doet... over twee weken in alphen wellicht het resultaat.
ik twijfel over 'full flying stabilizers' oftewel tailerons, ik denk dat die indoor misschien niet genoeg invloed hebben, dus misschien gewoon rol+hoogteroeren.

Besteld? Gauw annuleren.
Ik heb er nog 1 voor je liggen.
Graag ruilen tegen onderdelen voor die henkel h-nogwat..

Kunnen we met een esqardonnetje naar Helchteren.

@Niek,

Heb je het toestel/bouwdoos nog liggen ?? (enzoja welke ??)
Anders moet ik binnenkort maar es ff een ritje Nijkerk Almere doen :)
(hmm volgens mij was dat uberhaubt al de bedoeling... :wink: )

Niek, die F16 van tegenwoordig zijn uit depron plaat. De oudere F16's zijn uit piep geschuimd.
Mischien zijn de nieuwere lichter.

Ik heb ook nog een f16 liggen in de geschuimde uitvoring.

Ik heb nu circa 7 vluchten gemaakt met de StyroKit F16 met Speed 400 6V motor en 8x 500 mah. Ga vrijdag op de beurs voor een NiMh pakketje kijken.

Wind af gaat hij als een speer, je moet er dan wel wat UP in houden anders zit ie zo in de grond. Tegen de wind, moet de Speed 400 hard werken. Maar het blijft een geinig ding om mee te vliegen en helemaal niet kritisch. Voor meer info over hoe ik alles heb ingebouwd etc, zie volgende URL:

http://www.stack.nl/~coen/RC-forum/viewtopic.php?t=84&postdays=0&postorder=asc&start=0

Heb helaas nog steeds niet met windstil weer kunnen vliegen, maar ik ben er nu al van overtuigd dat het dan echt geinig wordt.

Dit geeft een indruk van de afmetingen.
download.php

Ik schiet hem af met mijn JEPE bungee ca. 2,5 meter uitgerekt.
download.php

Hier in voorbijvlucht.
download.php

Grtz,
Emile :P

Emile!

Je URL's doen het niet! :?

Wil de bouwfoto's toch wel graag zien . . . :roll:

(Begin binnenkort ook aan één 8) )

jan

emile, jij hebt die bij remco gekocht niet ?
heb je toevallig ook ooit die me109 van flyingstyro in het echt gezien ?

Yup, die F16 van mij is van Remko. Als ik die ME109 ooit gezien heb dan is het hooguit de bouwdoos, niet de inhoud. :wink:
Ik heb nog wel een bouwdoos van die Corsair liggen, ziet er leuk uit ... toch maar eens vliegend maken, misschien wel voor indoor? :roll:

Grtz,
Emile 8)

Heren,

Ik heb nog 2 van die FS F-16's liggen (ook al in een eerdere post gemeld).

Een Belgian Tiger en een Falcon uitvoering. Degene die interesse hebben kunnen even een pm-etje sturen.

Jan-Dirk

Back