F 5 + F 17 = SAEGHEH

Gekke titel; ik weet het, maar zo trek ik toch maar leuk je aandacht...

Een nieuw Iranees gevechtstoestel, gebaseerd op de F 5, met een staartje à la F 17. En al na 80 testvluchten officiël ingelijfd in de Iraneese luchtmacht. Ze hadden er blijkbaar hoge nood aan.

Filmpie: [media=youtube]hyB4kdO6OvM[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
sexy kontje heeft ze in iedergeval :D
mooi vliegtuig, maar lang niet zo mooi als een f-16 of f-18.

Kunnen wij allemaal wel badinerend doen over landen als Iran, maar ik zie ze hier in NL nog niet zo'n ding in elkaar schroeven.. petje af hoor..

Hezik, ooit van Fokker gehoord.

Die jongens hebben jaren lang cutting-edge technologie in elkaar geschroefd cq gelijmd.

Alleen in onze maatschappij zijn momenteel verzorging/welzijn/milieu de speerpunten van de politiek ipv defensie.

Rick

En ook België niet vergeten... Stampe-Vertongen... :lol:

Kon al avant la lettre rugvluchten maken op groundlevel...

SV4.jpg

En zoveel ander (kleine) luchtvaartconstructeurs en toeleveringsbedrijven in de lage landen...

Neen, Hezik, er werd/wordt wel wat afgebouwd in onze lagelandjes hoor.

Rick NT zei:
Hezik, ooit van Fokker gehoord.

Nou en hoe, zijn die niet een beetje heel erg failliet? Dus, schroeven wij zo'n ding nog in elkaar nu?.. ;)

Alleen in onze maatschappij zijn momenteel verzorging/welzijn/milieu de speerpunten van de politiek ipv defensie.

Rick

Het is helemaal niet de schuld van de politiek, maar van onszelf. Wij zijn veel te duur personeel en zeiken te veel en willen niet werken.

Kijk naar de smart, wordt hier in NL gemaakt en is eigenlijk gewoon te duur in zijn segment.. waarom? Omdat hij door dure Nederlanders gemaakt wordt.

Back