F14 zender en ontvanger gebruiken voor nieuwe auto

Ik heb me zojuist aangemeld om aan de kenners een vraag te stellen. Ik ben een volledige NOOB binnen de RC wereld. Vroeger heb ik de grasshopper gehad maar dat is ook alles.

Ik heb bij iemand een zolder opgeruimd en daarbij een paar leuke dingen gevonden.

- F14 zender + ontvanger + 2 servo's + oplader
- half gebouwde robbe Panther 6X6 luchthaven brandweerauto
- Half gebouwde robbe brandweerboot de "dusseldorf"

De auto en boot zijn te moeilijk voor mij en het is onbekend of alles compleet is. Deze ga ik dus te koop zetten voor de liefhebber. Zelf wil ik een leuke offroad auto kopen voor een beginner. Een ruil is ook bespreekbaar :p. Welke auto is een goede, leuke keuze. Een bouwpakket is geen enkel probleem

Waarschijnlijk voelen jullie de vraag al aankomen. Kan ik de F14 gebruiken bij de huidige nieuwe modellen? ik weet dat de F14 waarschijnlijk een overkill is voor een simpele wagen maar het spaart wel weer kosten uit. Ik zie bij de huidige modellen vaak 2,4 ghz staan en de F14 is 40 mHz. Als ik de F14 niet kan gebruiken gaat deze ook in de verkoop.

Ik hoop dat jullie wat antwoorden voor me hebben. Alvast bedankt

Richard Bruins

Het kan zeker werken, het is niet omdat er nieuwere technologieën bestaan, dat de vorige niet meer werken.
Qua overkill heb je wel een punt, zo'n F14 is een grotere zender van formaat, met meer dan 2 kanalen (dus bediening van een extra functie op bijvoorbeeld een brandweerboot). Voor een auto heb je genoeg met 2 kanalen (sturen en voor/achteruit). Een simpel, moderner 2 kanaals 2,4 Ghz setje (misschien wel iets comfortabeler in de hand ook) kost de wereld niet, en levert de F14 waarschijnlijk 2dehands wel op.

Ik heb wel interesse in de brandweerauto, en heb u een priveberichtje gestuurd. (zie de rechterbovenhoek van uw scherm) Misschien kunnen we wel tot een overeenkomst komen en is zo uw budget voor een offroadwagen meteen wat ruimer.

Back