F16 met Nederlandse parachute staart

Beste collega bouwers,

Ik ben bezig met het bouwen van een F16 uit een bouwdoos van Tamiya (nr 61101, F16C, block 25/32). ik wil de F16 bouwen in een Nederlandse KLu uitvoering maar een groot probleem daarbij is dat de Nederlandse F16 allemaal een "parachute staart" (een vrij lang doorlopende staart waarin de remparachute is opgeborgen) hebben en dat de staart in mijn bouwdoos een "korte staart" is. Nu kan ik natuurlijk met bijvoorbeeld plastic board er een stukje staart aan gaan knutselen maar ik heb er weinig vertrouwen in dat ik dit echt mooi kan krijgen.

Weet iemand misschien een betere en makkelijker oplossing voor mijn probleem? Alvast dank voor het meedenken.

Pedro

Maak je er een KLU OCU uitvoering van, die hadden in het begin ook geen chute. Bijv. De J-219.

Die word nu nog gebruikt voor training sleuteldoeleinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar zijn resin conversiesets voor. Na een minuutje zoeken ben ik er al verschillende tegengekomen maar ik ben niet zo thuis in de F-16. Deze lijkt me het meest geschikt:

New Dutch F16 Parahousing - AviationMegastore.com

Ik hoop dat je afgelopen zaterdag op de Euro Scale Modelling beurs van de IPMS in Nieuwegein bent geweest want daar waren dat soort setjes in overvloed. Anders zijn ze altijd per internet te bestellen natuurlijk.

Als je nou precies wilt weten wat je nodig hebt, dan zou ik de vraag hier ook even stellen: WWW.IPMS.NL ? Forumoverzicht

Succes.

Groeten,
Erik

Beste collega bouwers,

Ik ben bezig met het bouwen van een F16 uit een bouwdoos van Tamiya (nr 61101, F16C, block 25/32). ik wil de F16 bouwen in een Nederlandse KLu uitvoering maar een groot probleem daarbij is dat de Nederlandse F16 allemaal een "parachute staart" (een vrij lang doorlopende staart waarin de remparachute is opgeborgen) hebben en dat de staart in mijn bouwdoos een "korte staart" is. Nu kan ik natuurlijk met bijvoorbeeld plastic board er een stukje staart aan gaan knutselen maar ik heb er weinig vertrouwen in dat ik dit echt mooi kan krijgen.

Weet iemand misschien een betere en makkelijker oplossing voor mijn probleem? Alvast dank voor het meedenken.

Pedro

Bedankt voor jullie antwoorden.

@Jonkje: ik ga jouw oplossing gebruiken. Ik heb ontdekt dat er idd best een aantal Nederlandse F-16 zijn/waren met een "korte" staart. Ik ga nu de J-365 nabouwen, want deze zit in de decal set van Flevodecal die ik al heb aangeschaft.

@ejk: ik wist niet dat er zoveel ombouwsetjes voor de F-16 te vinden zijn. Dat is goed nieuws en deze kennis kan ik zeker de volgende keer gebruiken. Nu heb ik de staart al in elkaar zitten, waardoor ik niet meer een ombouwsetje voor een parachute staart kan gebruiken zonder sloopwerk.

Groetjes, Pedro

Back