N
nobody
Guest
Ik ben sinds kort geïntresseerd in het F1b vliegen, en met name de start-techniek.
Ik heb met een koolstofbuis, elastiek, propellor etc. ,met redelijk succes, al een aantal experimenten gedaan, maar ik weet niet wat voor 'n elastiek er het beste voor gebruikt kan worden.
Mijn elastiek breekt na ongeveer 150 omwentelingen, terwijl ik lees dat er met wedstrijdmodellen zo'n 360 omwentelingen mee worden gemaakt...
Kan iemand mij uitleggen hoe het start-mechanisme ongeveer in elkaar zit? (wat voor een elastiek, grootte van propellor, lengte buis, etc.)
Ps. Mijn model hoeft niet aan de wedstrijdeisen te voldoen, dus hij hoeft niet loodrecht omhoog en er zijn geen limieten betreft elastiek en propellor.
Ik wil gewoon zo goedkoop mogelijk redelijke starts (min. 25 m hoog) kunnen maken, model zal 1 tot 1,5 meter spanwijdte hebben met een gewicht van circa 225 tot 350 gram.
Ik heb met een koolstofbuis, elastiek, propellor etc. ,met redelijk succes, al een aantal experimenten gedaan, maar ik weet niet wat voor 'n elastiek er het beste voor gebruikt kan worden.
Mijn elastiek breekt na ongeveer 150 omwentelingen, terwijl ik lees dat er met wedstrijdmodellen zo'n 360 omwentelingen mee worden gemaakt...
Kan iemand mij uitleggen hoe het start-mechanisme ongeveer in elkaar zit? (wat voor een elastiek, grootte van propellor, lengte buis, etc.)
Ps. Mijn model hoeft niet aan de wedstrijdeisen te voldoen, dus hij hoeft niet loodrecht omhoog en er zijn geen limieten betreft elastiek en propellor.
Ik wil gewoon zo goedkoop mogelijk redelijke starts (min. 25 m hoog) kunnen maken, model zal 1 tot 1,5 meter spanwijdte hebben met een gewicht van circa 225 tot 350 gram.