F1B, wakefield.

20201107_170835.jpg

Paar mallen gemaakt voor de plaatjes waar de hoofdstuurservo achter komt. Ik heb 2 versies aangezien ik bij 1 kist nu en in de toekomst met meer functies ga vliegen dan ik nu doe. Dit houd in dat er een armpje extra nodig en dat past allemaal net wat anders weer.

20201108_125311.jpg

Het maken van de luiken voor de andere zijde van de romp. Opplakken, knippen en schuren maar.
20201108_134409.jpg

Past precies.
20201108_135749.jpg

De beste investering die ik ooit gedaan heb in de hobby. Goede machines...
 
20201113_164526.jpg

Vandaag is de vroege kerstman langs geweest en heeft wat mooie koolstof onderdelen langs gebracht.

Dit is de vleugel die op mijn 4e kist gaat als Fly Off model. Still air moet deze vleugel het beter doen dan conventionele profielen...
 
20201121_170741.jpg

Nog even een foto van het profiel voor de liefhebber.

Een korte update. Ik ben nu vooral allerlei kleine inserts aan het lijmen. Beetje voorbereiden, lijmen en dan 12 uur wachten. Alles aan het model wordt met uhu plus 12 uurs gelijmd
 
Wist je dat die dolphin profielen al in de fifties in de VV kisten zaten..maar dan iets dikker. Voor de sterkte..toen konden ze nog niet zo torsiestijf bouwen
 
Wist je dat die dolphin profielen al in de fifties in de VV kisten zaten..maar dan iets dikker. Voor de sterkte..toen konden ze nog niet zo torsiestijf bouwen
Leuk feitje!
Begreep van Roel ook al eens dat het platvouwen van de bladen zoals nu op de vp bladen ook al oud is qua uitvinding.
 
Ja..scheef geplaatste scharnier pen..scheef in 2 richtingen..hartstikke plat tegen de romp..ook in de fifties..heb dat in meerdere kisten gehad. Zal rond 2000 geweest zijn. Toen in 2 jaar tijd 10 vintage wakefields gemaakt oa de tjechiesche winners van de mid fifties
 
Leuk dat hetzich herhaald
Jaren 20 tot 60 snelle profielen
Dan steeds langzamer
En nu weer sneller echter in de zweeffase door turbulatie wel langzaam..langzamer dan ooit tevoor
 
Leuk dat hetzich herhaald
Jaren 20 tot 60 snelle profielen
Dan steeds langzamer
En nu weer sneller echter in de zweeffase door turbulatie wel langzaam..langzamer dan ooit tevoor
Normaal turbulatie op procent of 5.

De LDA vleugels zit de draad op ongeveer 56% even grof gemeten.
Er bestaan ondertussen zo ontzettend veel profielen en variaties op oude en bestaande profielen.

Zelf houdt ik t voorlopig op 3 kisten met conventioneel profiel waarvan 1 slanke kist. Najaar 2021 heb ik plannen een 6 panelen kist van welbekende Oekrainer die inmiddels Amerikaan is ;)
 
Het is even stil geweest maar morgen weer door.

Nog een paar inserts lijmen die ik even anders moet benaderen gezien ik te dicht op de rand zat.

20201126_171437.jpg

Deze 2 zijn wat betreft de inserts klaar...

Ook zijn de stekkertjes uit China binnen dus ik kan de laadstekkers e.d gaan maken.
Verder heb ik bij conrad folie gekocht waar ik letters en cijfers ga laseren die op de vleugels komen als registratie letters en nog wat andere info. En blijkbaar in de toekomst het nieuwe RDW nummer. Gelukkig is daar geen specificatie hoe groot, dus 2 mm is ook prima ergens onder op de romp...
 
Ja..dat van die registraties heb ik ook gezien.

Stel een TFA lid heeft een kist en
- moet het nieuwe RDW nummer er op hebben
- vliegt er ook mee in Duitsland dus naam en adres in brandvrije plaat
- wil er ook mee Het Kanaal over dus Franse en Engelse reg er op..
-oh ja wil ook wedstrijden mee doen dus FAI nummer er op

Allemaal heel gunstig..nog een paar regs er bij en je hoeft je kist niet te bekleden..de regs bedekken alles..
 
Back
Top