Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Exact ja. Dan is de vraag ga je turbuleren? Waar ga je turbuleren? Mag het profiel glad zijn? Bij F1A zie je soms kisten zonder turbulator maar dan bespoten met microballoons en blanke lak.Klopt, een heel klein beetje kan een enorm verschil maken, zeker bij deze reynolds numbers, waar je uitermate je best moet doen om de luchtstroming vast te houden aan je profiel.
Kijk ook even bij de BE profielen. De autoriteit op het gebied hiervan...https://tracfoil.com/airfoils/index.php?page=en_m
Hier staan best veel profielen op. Zal eens een kijkje nemen.
Niet of t er mooi uitziet maar zo dicht mogelijk bij schaal als origineel. Reken er maar op de jury kijkt er naar immers je geeft documentatie van de echte...Ik ben niet van plan om F1A profielen te maken, daar zijn denk ik voldoende profielen van. Een ander verhaal is de indoor schaalvliegwereld. Ik zie daar zelden goede profielen, als ik eens kijk naar de Cl van mijn cosmic wind (die prima vliegt) is dat drie keer zo laag als zou kunnen zijn. Je moet er dan wel rekening mee houden dat het bouwbaar moet zijn, er mooi uitziet,...
Dat gaat meestal een beetje samen... Een profiel dat zeer veel camber heeft en erg dun is staat niet op een lancaster, of wel?
Ik moet mijzelf corrigeren: in 1965 was het nog 50gram en alweer zover als mijn herinnering reikt is de 40 gram regel pas in 1966 ingevoerd.40gram, moet kloppen.
In mijn (niet volledige) administratie zie ik Hein met Wakefield voor het eerst opduiken in herfst 1965
Dat neem ik niet zo maar aan, maar heeft iemand dat dan wel eens geprobeert?Wordt t niks spannender van. Ze krijgen t al voor elkaar met 50 meter lijn naar 120 meter te komen dan is met 30 meter lijn 100 meter ook wel mogelijk.
Met wat je konstateert ben ik het eens,.En helaas worden nieuwe klassen al snel verpest.
Nu ben ik naast modelbouwer en vlieger ook nog cactusliefhebber en kweker.Als het lastig aan te tonen dat iets leeft zal het ook nog echt opbloeien...