F1C-motoren en een F2D motor

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 9 apr 2021.

  1. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik heb drie glowmotoren uit de nalatenschap van een kennis waar ik zelf niets mee kan. Misschien is er binnen de LB-gemeenschap interesse in? Ze komen duidelijk uit het Oosten, Rusland, Oekraïne, Letland en dergelijke. Alle motoren zijn 'los'. Ik kan niet zien of ze gebruikt zijn. Het zou heel goed kunnen van niet.

    De combatmotor is een LST (met nummer 276 op een motorflens) compleet met venturi, naald en plugsleutel. Hij heeft een lipje onderaan het carter voor bevestiging van een draad aan de motordragers en een dubbele 'exhauststack' vanaf de achterkant van de cilinder naar de beide zijkanten.

    De F1C-motoren zijn een Profi (met op de ene motorflens nummer 20 en op de andere 48/3) met een metalen spinner, en eentje met een verticaal op het huis staande naam in Cyrillisch schrift dat ik zelfs met een lijstje van Wikipedia niet kan weergeven of ontcijferen. Beide motoren hebben een achteruitlaat en zijn compleet met venturi en naald. Bij één van de motoren zat een monoblad propeller. Ik weet alleen niet meer bij welke.

    Zijn de F1C motoren misschien geschikt voor Speed (voor een beginner) of om te bouwen naar diesel voor F2F?

    Mocht je interesse hebben dan kun je een PM sturen. 20210405_084713.jpg 20210405_084723.jpg 20210405_084731.jpg 20210405_084754.jpg
     

Deel Deze Pagina