F22 aerobatics

• Topicstarter Topicstarter jetpower
  • Startdatum Startdatum
qua "looks" vind ik het geen geweldige kist, maar de vliegeigenschappen zijn geweldig zo te zien.
die "flippers" achteraan zijn behoorlijk effectief 8O
mooi stukje vliegwerk.
groeten Gertjan

die "flippers" achteraan zijn behoorlijk effectief 8O

De "flippers" doen niet veel bij lage snelheid. Wat je in werking ziet is de vectored thrust van beide motoren.

f-22-raptor-12.jpg

f-22-raptor-thrust.gif

Waar haal jij 4D vandaan? Wat ik zie is 2D vectoring, wat denk jij dat de andere dimensie is dan? 4D slaat al helemaal nergens op, of kan ie ook terug in de tijd ..

Thrust vectoring nozzles hebben beperkte tactische waarde. Ik ben van mening dat de Amerikanen er slim aan gedaan hebben het systeem zo simpel (en licht) mogelijk te houden.

De russen zijn qua toepassing op dit gebied inderdaad verder, en het ziet er leuk uit op airshows. Als deze techniek aan het front van onschatbare waarde was geweest, twijfel ik er niet aan dat er een soortgelijk X,Y vector systeem op de F-22 had gezeten.

Kijk maar eens naar het goedkope broertje van de F-22, de F-35. De B versie heeft een uitlaat welke een enorme bewegingsvrijheid kent:

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar haal jij 4D vandaan? Wat ik zie is 2D vectoring, wat denk jij dat de andere dimensie is dan? 4D slaat al helemaal nergens op, of kan ie ook terug in de tijd ..

De 4D heeft niets te maken met diepte zoals 3d in games , maar in de manier van bewegen.

2D= omhoog omlaag
3D= " " links en rechts
4D= ( alleen van toepassing voor toestellen met 2 motoren) " " " " en nu de manier van hoe de nozzle is gevormd. De nozzles kunnen ook in compleet verschillende richtingen wijzen om de kracht te centreren en individueel Voorbeeld:de 1 wijst omhoog terwijl de ander naar links wijst.

Laatst bewerkt:
Oja Die 3 was ik vergeten
Foto1: F-15 S/MTD (71-0290) Die voorste (canards) vleugels schijnen achtervleugels van een F-18 te zijn.
Foto2: F-16 VISTA / MATV / NF-16D
Foto3: Rockwell-MBB X-31

Back