F2A electric

Kan leuk zijn dacht ik, totdat er iemand met 140 Ampère aan kwam zetten.
aaa.gif

Blijft toch een beetje vaag verhaal.
Ik lees ergens: 'the ability of the battery to emulate a nitro based fuel constant energy output'
F2A gebruikt 80-20 peut. Niks niet geen nitro....

Verder twijfelt men aan de haalbaarheid van 700W als benodigd vermogen. Dat is best te doen, want dat trekt een 14x7 stuntprop ook.

Ik vlieg met mijn .40 vervanging op een 12,5 x 6 al met 500W maximaal.

Die 140 A komt, doordat er nogal krampachtig wordt gedaan over een max. van 2S. De FAI hanteert als maximum 42 volt. Dus ik zie het probleem niet zo.... Kun je met een veel lagere stroom toe. Minder verliezen, tel uit je winst....

Laatst bewerkt:
Bruno niet zo hard tegen die lui.
Er is immers nog geen ARF of bouwdoos te krijgen. Om bij 2S 700 W te krijgen heb je inderdaad 140A nodig.
Maar bij 42 volt wordt dit 28 ampere. Maar waarom zouden we makkelijk doen.
Er wordt nu eenmaal veel gepraat en "gedacht" in Amerika.

Groet Robert-Jan

en Bruno, een heel groot gedeelte van de brandstofgemotoriseerde modelbouwwereld spreekt (helaas) van 'nitro-motor' als ze methanol- of gloeiplugmotor bedoelen. Een doorn in mijn oog, maar een omstandigheid waar je niet om heen kunt. Je mag trouwens al blij zijn als ze weten dat het motor is en niet moter! Ik denk dat dit veroorzaakt wordt door de grote gemeenschap RC-autootjes-rijders (waar je geloof ik al vaker op stuit), die vrijwel zonder uitzondering brandstof met (in verhouding) veel nitro gebruiken. Ik denk dat de term nitro-motor misschien oorspronkelijk is ontstaan ter onderscheiding van 'gewone' methanolmotoren die weinig of geen nitro gebruiken. Dit onderscheid is naar ik bang ben de later gebruikers totaal ontgaan. Niet alleen viel het verschil weg, maar erger nog, men ging de uitzonderingsnaam toepassen voor de hele groep (van methanolmotoren). Overigens wil ik de grote groep mensen niet de kost geven die elke modelbrandstofmotor met 'benzinemotor' aanduiden, ook methanolmotoren, en die elke modelmotorbrandstof met benzine aanduiden ... Dan zou je kunnen zeggen dat mensen die het over nitro hebben nog steeds dichter bij de waarheid zijn.

'Nitro' klinkt 'cool' op het schoolplein. Ach, autorijders zijn gemiddeld een stuk jonger dan vliegers. Daardoor kun je ze van alles wijs maken: het onzinnige 'turns', 1600Ampère regelaars, powercaps, en stickertuning, veel stickertuning. De nieuwste: koelen van brandstof. Gelukkig gaat Roelof dat onderuit schoffelen.

Waar ik voor vreesde, is nu echt gebeurd, dit is officieel een ouwe-lullen-discussie :)

Laatst bewerkt:
'Nitro' klinkt 'cool' op het schoolplein. Ach, autorijders zijn gemiddeld een stuk jonger dan vliegers. Daardoor kun je ze van alles wijs maken: het onzinnige 'turns', 1600Ampère regelaars, powercaps, en stickertuning, veel stickertuning.

Aaah, daar heb je me. Recht in mijn ouwelullenhart. Ik kan het niet uitstaan dat puur uiterlijk vertoon "tunen" genoemd wordt. Laat mij maar lekker in de twintigste eeuw: klooien met verbrandingsmotoren en stinken naar dieselbrandstof. :cool:

Back