Erik-M
PH-SAM
Om bij mijn eigen club te kunnen trainen moet ik naar 4T en/of elektro aandrijving. Ondanks een klein ongelukje met m'n nieuwe 4T kist (Saito 56 op Sternschnuppe van Maikis) ga ik zeker door op deze weg. De eerste vluchten waren veelbelovend. Om echter nog vaker en op minder gunstige tijden te kunnen vliegen wil ik hiernaast ook elektrisch gaan stunten. Mijn goal is kisten van een afmeting waarmee in geval van brandstof met een 8 tot 10cc gevlogen wordt.
Op Fesselflug-center een bericht gelezen van Peter Germann wat mij wel aanspreekt.
Vandaag tijdens de tweede Staka, weer een geweldige dag gehad, sprak ik met Bruno over elektro set-ups. Misschien wil hij hier nog eens reageren met wat aanwijzingen en linkjes naar interessante sites.
Als er nog meer suggesties zijn voor een serieuze instap in de E-F2B dan hoor ik het graag. Wat ik voorlopig niet zoek zijn intelligente systemen met verschillende sensoren die de motor op vele parameters bijregelen tijdens de vlucht. Ik denk dat dit dan weer net een stap te ver is voor mij op dit moment. Eigenlijk wil ik iets wat het gedrag van een 4T benadert.
Enfin, laat eens horen wat jullie aan te bevelen hebben voor wat betreft motor, prop, regelaar, timer en accu.
Op Fesselflug-center een bericht gelezen van Peter Germann wat mij wel aanspreekt.
Vandaag tijdens de tweede Staka, weer een geweldige dag gehad, sprak ik met Bruno over elektro set-ups. Misschien wil hij hier nog eens reageren met wat aanwijzingen en linkjes naar interessante sites.
Als er nog meer suggesties zijn voor een serieuze instap in de E-F2B dan hoor ik het graag. Wat ik voorlopig niet zoek zijn intelligente systemen met verschillende sensoren die de motor op vele parameters bijregelen tijdens de vlucht. Ik denk dat dit dan weer net een stap te ver is voor mij op dit moment. Eigenlijk wil ik iets wat het gedrag van een 4T benadert.
Enfin, laat eens horen wat jullie aan te bevelen hebben voor wat betreft motor, prop, regelaar, timer en accu.