F3A-A 13-09-2009 Leeuwarden llc-aeria

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
H

hezik

Guest
Als het goed is, wordt er op het moment druk strijd geleverd in de A klasse.

Zo te zien met een stevige wind en niet al te beste zichtbaarheid.

Ik voorspel dezelfde top 5 als bij de vorige wedstrijd....

Gezien het feit dat er maar 10 piloten waren, zal het zo langzamerhand wel afgelopen zijn.

Ik zag dat er in het noorden waarschuwingen zijn, windkracht 6.. en het zal ook wel af en toe gedruppeld hebben..

Hoop dat iedereen z'n vluchten heeft kunnen maken.. leeuwarden ligt niet bepaald centraal, hoop dat straks de eerste berichten binnen komen druppelen....

eerste berichten....(via de tamtam)

1) Dennis
2) Job
3) Fred
4) Sjoerd
...

Derk had al het maximale aantal punten (5000) dus hoefde niet te komen.....

Volgende week eens kijken hoe het F programma gevlogen wordt in utrecht

Gr
Winfried

Utrecht rules (too much)!

Anyway:
Het weer was kl... De wind was echt niet leuk meer. Knap dat er maar 1 schade is, want het was meer vechten dan vliegen wat ik gezien heb.

Ik vond dat er gezien de sterke wind toch behoorlijk gevlogen is. Er werd behoorlijk aan de wind-compensatie gewerkt, met echt verticale lijnen maar een toestel dat haast een hoek van 45 graden maakt.
Helaas lag het landingsgebied net in een turbulente zone vanwege een bossage waardoor het landen haast onmogelijk was. Dennis zijn kist maakte zo bijvoorbeeld ineens een rol van 90 graden op 3m boven de grond. Dat liep nog goed af, maar Job had op 1m ineens een soort van downburst waardoor hij diep door het landingsgestel veerde en de prop hard het beton raakte. Hierdoor knapte de aandrijfas van de Hacker.
Fred met zijn onge-evenaarde landingstechniek leek nergens last van te hebben.

Zo.. daar moet je toch een behoorlijke kracht voor hebben, om zo'n as te doen knakken.

Hoop dat de schade daartoe berperkt is gebleven dan!

Zo.. daar moet je toch een behoorlijke kracht voor hebben, om zo'n as te doen knakken.

Hoop dat de schade daartoe berperkt is gebleven dan!

gelukkig wel! Was wel even schrikken, een meter of anderhalf boven de grond kreeg ik ineens een zet wind (van boven naar beneden dus :-( ). Waardoor hij een smak maakte op het asfalt. Gisteravond even alles nagelopen, niets kunnen vinden. Dus vanavond de andere Hacker motor erin en weer trainen voor zondag dus...

Alex het is onverantwoord om in de avond te draaien tot een uur of 4, dan naar huis spullen te pakken en meteen 2.5 uur rijden naar Leeuwarden. leek mij niet zo'n strak plan. Maar goed ondanks dat ik de 19e ook moet draaien ben ik er in Utrecht de 20e wel bij. Dat zal op zo'n 4 uurtjes slaap uitkomen ongeveer. We gaan er gewoon het beste van proberen te maken.

4 uur slaap 8-).. dat is 4 uur meer dan ik voor de laatste B/C wedstrijd had :P

Back