F3A-B & C (Oss) uitslagen, nabespreking en foto's

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 29 apr 2007.

  1. hezik

    hezik Guest

    Vandaag was het zover, de eerste wedstrijd F3A. Door een onverwachte aanloop (goed! meer!) meer piloten dan verwacht en dus een druk schema met uiteindelijk helaas (voor de meesten) maar 2 vluchten per persoon. Compliment voor de mensen van de club (Oss), alles was goed geregeld en mijn drukte over puntenaftrek bleek inderdaad prematuur. Complimenten ook voor de organisatie, volgens mij liep het allemaal redelijk gesmeerd.

    Enige jammere was de wind; 5~6 minimaal met hogere uitschieters. Dat is natuurlijk voor iedereen een handicap, maar was voor mij in het bijzonder extra lastig, omdat ik met een 90cm electrokistje vloog. Overigens niet een kistje van fliteon, zoals veel mensen dachten, maar een BMI Vision EP.

    De uitslagen heb ik niet, die zullen later wel verschijnen. In de RC3 Klasse weet ik alleen de onderkant van het klassement, omdat ik uiteraard hekkensluiter was, wat ook geheel te verwachten viel gezien de toestelkeuze en de wind :p

    Het viel mij mee dat ik uberhaupt nog punten had gekregen.. had al 3 maanden oid met dit toestelletje niet gevlogen, hij was niet getrimmed (achteraf veel te voorlijk zwaartepunt; bij rugvlucht bleef hij bij vol down toch nog hoogte verliezen) en te weinig motordomp (volgas blijven klimmen). Tot zover de slappe excuses (;)) want het ligt natuurlijk ook bij de piloot :)

    Maar goed, wel meegedaan, met veel mensen gesproken en een aantal dingen geleerd. Voornamelijk dat wedstrijdvliegen met een 700 gram kistje bij windkracht 6 niet echt relaxed is, ik stond echt letterlijk te trillen op m'n poten (om over de vingers nog maar te zwijgen, m'n zender zal gedacht hebben dat hij op een trilplaat stond), voornamelijk omdat ik niet voldoende getrained had en met een andere kist, eentje die eerder te goed naar z'n rudder luistert ipv. niet voldoende (de vision blijft maar net met volle uitslag in meskant hangen). Ik was niet de enige die last had van zenuwen, en dat was her en der ook terug te zien in de vliegbeelden.

    Wat ik nog weet van de uitslagen RC3 is dat ik laatste geworden ben (100 punten en 135 punten, zal later de exacte scores nog eens posten), dat Bram boven mij eindigde met z'n spitfire (daar ook respect voor) en dat Alexzzz daar weer boven stond. Hans Meij is uiteindelijk 5e geworden, zeker niet onverdienstelijk voor een eerste wedstrijd en daar zit zeker nog groei in.

    Later op de avond zal ik even mijn exacte score posten, alsof dat interessant is :p, en de foto's die ik gemaakt heb.

    Al met al een leuke leerzame dag met op de wind na schitterend weer.
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Alvast mijn score.. als andere mensen hun scores ook willen posten, waarschijnlijk is het het makkelijkst om mijn tabelletje te copy-pasten en de scores aan te passen.

    Voordat mij kwaliteiten toegedicht worden die ik niet heb; houdt er bij onderstaande scores rekening mee dat ik het vermoeden heb dat het voor een groot deel 'liefdadigheids-punten' zijn.. met uitsluiting van misschien de 1e start en landing; die waren best mooi..

    Code:
    Jury:
    4) van der Vecht, Derk
    5) Vecht, van der, Bert
    21) Vliet, van, Danny
    22) Vliet, van, Jan
    46) Loon, van, Henny
    
    1e vlucht:
    
    Figuur                         | KF| 4 | 5 | 21 | 22 | 46 |
    -------------------------------+---+---+---+----+----+----+
    startprocedure                 | 1 | 7 | 6 | 6  | 6  | 6  |
    twee lussen achterover         | 3 | 6 | 4 | 5  | 6  | 5  |
    rugvlucht                      | 2 | 5 | 4 | 5  | 4  | 5  |
    victory roll                   | 4 | 7 | 5 | 4  | 5  | 5  |
    cubaanse acht                  | 3 | 0 | 2 | 3  | 4  | 3  |
    hoge hoed met halve rollen     | 4 | 5 | 4 | 6  | 4  | 5  |
    lus voorover                   | 2 | 0 | 0 | 0  | 0  | 0  |
    dubbele immelman               | 3 | 3 | 3 | 3  | 5  | 2  |
    langzame rol                   | 4 | 4 | 5 | 3  | 5  | 4  |
    tolvlucht 3 slagen             | 4 | 7 | 5 | 7  | 6  | 6  |
    landing                        | 1 | 8 | 6 | 7  | 7  | 6  |
    
    
    Gemiddeld: 135.8000
    
    2e vlucht:
    
    Figuur                         | KF| 4 | 5 | 21 | 22 | 46 |
    -------------------------------+---+---+---+----+----+----+
    startprocedure                 | 1 | 6 | 7 | 6  | 7  | 7  |
    twee lussen achterover         | 3 | 3 | 3 | 3  | 7  | 5  |
    rugvlucht                      | 2 | 6 | 4 | 4  | 5  | 5  |
    victory roll                   | 4 | 5 | 4 | 7  | 6  | 6  |
    cubaanse acht                  | 3 | 2 | 2 | 3  | 3  | 0  |
    hoge hoed met halve rollen     | 4 | 0 | 0 | 0  | 3  | 0  |
    lus voorover                   | 2 | 1 | 1 | 3  | 2  | 2  |
    dubbele immelman               | 3 | 2 | 2 | 3  | 3  | 3  |
    langzame rol                   | 4 | 3 | 3 | 5  | 5  | 6  |
    tolvlucht 3 slagen             | 4 | 4 | 4 | 5  | 4  | 4  |
    landing                        | 1 | 2 | 4 | 6  | 4  | 4  |
    
    
    Gemiddeld: 109.4000
    
    En alvast 1 foto (met dank aan Jan den Hartog) waar mijn geheime wapen nog net op te zien is (helemaal vooraan, dat paarse geval)..

    [​IMG]

    meer foto's volgen nog, moet ze nog verkleinen, maar nu eerst eten :)
     
  3. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    en dan die van mijn
    de eerste vlucht was een drama veel last van zenuwen
    de tweede ging al een stuk beter
    ( met dank aan john)
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Foto's.. noot vooraf: ik heb wel her en der mensen gevraagd om toestemming voor publicatie, maar gezien de reacties (ja natuurlijk dat vraag je toch niet) ga ik nu voor de opt-out.. staat er een foto tussen die je verwijderd wil zien, geef dat even aan, dan gooi ik 'm weg.

    Alle piloten verzamelen
    [​IMG]

    ja, jullie ook
    [​IMG]

    de vlieglijnen
    [​IMG]

    de line-up
    [​IMG]

    de toestellen (zal een paar gemist hebben)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    En natuurlijk het mooiste toestel van allemaal:
    [​IMG]

    Publiek
    [​IMG]

    Overleg op topniveau
    [​IMG]

    El Jury en los schrijvers
    [​IMG]

    De man met de stopwatch.. (NEE niet gestart binnen 3 minuten, helaas, u krijgt de afvalbak, daaaag... (;))
    [​IMG]


    Dan de Foto's die Jan den Hartog gemaakt heeft (met permissie geplaatst)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.123
    ziet er leuk uit!! ook die spit tussen al die exotische kisten :)
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Er waren 3 lefgozers vandaag qua toestelkeuze, eentje was ondergetekende, de andere Bram met inderdaad z'n spit en de derde was Bert (de eerste) met z'n Leki (extra 300?).. de rest waren allemaal 'echte' F3A kisten. Van de lefgozers mag Bert zich het meest op de rug kloppen gezien het feit dat hij toch wat 'echte' F3A kisten achter zich gelaten heeft.

    Toch is het naar mijn mening wel een handicap. In mijn geval voor de voor de hand liggende reden (sukkel vlieg de handel dan niet 1 dag voor de wedstrijd kapot of pauper koop dan grotere toestellen), en bij Bram en Bert, afgezien van het sturen, dat ze toch redelijk 'de sokken erin' moeten houden, oftewel hard vliegen. Met name Bert liet bij de take off nog net geen brandende sporen achter :p
     
  7. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    die sporen zijn er wel op het het veld achtergelaten,
    vooral op de plek waar ik stond tering wat was ik zenuwachtig

    ik vlieg mee met de extra 300L (de bus uitvoering)
    ik kreeg van een schrijver toch wel een leuk compliement:
    zo dus mijn leki kan ook strak vliegen, moest toch wel lachen
     
  8. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.086
    Eén jurylid vond na de tweede vlucht dat ik beter kon gaan pylon-racen met die spit, haha :).

    Afgezien van dit wat cynisch commentaar was het verder een leuke dag, in ieder geval wil ik vanaf deze plaats iedereen van de jury en de organisatie bedanken (ik hoefde zelf helemaal niets te doen, behalve een nummer omdoen en 2x vliegen) en in het bijzonder John Geerling want diens coaching bij de 2e vlucht hebben mij zomaar 35 punten méér opgeleverd.

    Waarmee dus ook is aangetoond dat niet zozeer het sturen moeilijk is maar vooral het weten wanneer (en hoe :)) en dat het helpt als iemand je dat influistert.

    Ik heb het een en ander opgestoken, één belangrijke les is dat veel vliegers (en niet de minste) punten lieten liggen door het figuur niet symmetrisch te vliegen, of uit het centrum (door de wind van rechts).
     
  9. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    Hee dat zijn leuke reacties en leuke foto's!!
    Goed te horen dat iedereen het toch wel naar zijn zin heeft gehad.

    De uitslagen worden vandaag gepubliceerd en komen op http://kunstvlucht.modelvliegsport.nl/F3A/index-F3A.htm te staan.

    Tevens krijgt iedereen nog via mail een compleet score overzicht waarin je van iedere vlieger zijn punten kan zien met daarbij de uitslag van ronde 1 ,ronde 2 en de totaal uitslag.

    Nu weer lekker oefenen !! Ik ook, volgende week staat de F3A ploeg met knikkende knie-en in Zeewolde.

    Groet
    Winfried
     
  10. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Inderdaad een heerlijke dag geweest en heel, heel veel tips gehad van juryleden en ervaren vliegers.
    Wat er vooral uitspringt is dat men (ik ga er van uit de de opmerkingen richting mij ook voor alle ander beginners gelden) de punten laat liggen in de eenvoudige zaken als symmetrie en figuren correct afronden. In mijn eigenwijzigheid had ik altijd gedacht dat je dat wel zelf kan bepalen. In de puntenverdeling bij zij die eerst zonder en daarna met evaren vlieger als coach gevlogen hadden, blijkt echter het tegendeel.
    Gelukkig is de sfeer zo open dat je de juryleden kan benaderen en vragen om uitleg bij een score. Tot mijn grote verbazing wist men nog de details van je fouten. Petje af voor de jury om de hele dag in de stoel te willen zitten en dat ook nog zo geconcentreerd te doen, zonder dit is het hele wedstrijdvliegen al niet mogelijk.

    [​IMG]
     
  11. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
  12. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Jeroen en Erik, mijn felicitaties!

    Beid klassen gewonnen door een F3P vlieger, goede leerschool de indoorcompetitie! :D

    Peter



    F3A-B

    Pos Pilot Pnts Sum. Summary
    -----------------------------------------------------------------------------------
    1 Gog, van;Jeroen 783.8406 R1:368.5593 R2:415.2813
    2 Broeksteeg;Mark 727.9943 R1:369.3499 R2:358.6444
    3 Wijk van,;Richard 692.4274 R1:360.6035 R2:331.8239
    4 Hartog, den;Jan 691.6750 R1:335.3765 R2:356.2985
    5 Zegers;Johan 680.6136 R1:317.3700 R2:363.2436
    6 Romijn;Bob 662.0522 R1:282.9112 R2:379.1410
    7 Hoogstraten van;Peter 658.7776 R1:333.8097 R2:324.9679
    8 Selten;Harry 651.0920 R1:291.5607 R2:359.5313
    9 Zwartjes;Mark 567.5781 R1:263.6553 R2:303.9228
    10 Hoogeveen;Patrick 476.4700 R1:254.5872 R2:221.8828
    11 Geerling;John 449.7289 R1:132.4939 R2:317.2350
    12 Veneberg;Jossien 266.0882 R1:32.4605 R2:233.6277



    F3A-C

    Pos Pilot Pnts Sum. Summary
    -----------------------------------------------------------------------------------
    1 Hooijschuur;Erik 465.3638 R1:231.0892 R2:234.2746
    2 Goudswaard;Hans 422.8625 R1:217.3828 R2:205.4797
    3 Ehren;Rudy 419.9594 R1:200.6031 R2:219.3563
    4 Aarts;Eric 407.5399 R1:185.7737 R2:221.7662
    5 Meij;Hans 394.2955 R1:198.5749 R2:195.7206
    6 Kooten, van;Nico 382.0104 R1:195.7452 R2:186.2652
    7 Mooren, van der;Bert 374.4775 R1:177.7243 R2:196.7532
    8 Fraters;Raymon 354.1196 R1:170.7274 R2:183.3922
    9 Blokland;Alexander 334.0844 R1:161.5278 R2:172.5566
    10 Dees;Bram 310.6601 R1:138.0198 R2:172.6403
    11 Zikken;Henri 245.5330 R1:135.5378 R2:109.9952
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Erik Hooijschuur moet volgend jaar natuurlijk RC2 gaan doen, of gelijk RC1, die vloog strakker dan een aantal van de RC2 piloten.. kennelijk idd. een erg goede leerschool dat indoor :)

    Vandaag nog weer gevlogen met m'n vision met dezelfde bak wind, maar dan zonder de knikkende knieen en rammelende zenders en dan gaat het toch een stuk beter. Het kistje kan veel beter dan wat ik vloog, het was dus meer een piloten-aangelegenheid dan dat het aan het toestelletje lag.

    Idd, hier sluit ik mij volledig bij aan. Het viel mij ook op hoe ontzettend toegankelijk iedereen was, ook de mensen die normaliter op een veel hoger niveau vliegen. De sfeer was wat mij betreft gewoon ronduit goed te noemen.. heb de smaak nu echt goed te pakken :p
     
  14. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    Leuke discussie:

    De quiz vraag is nu of het indoor vliegen op zich betere piloten maakt, of dat de vliegers die ook aan indoor mee doen wat beter bestand zijn geworden tegen de factor 'wedstrijd-stress'

    zo kan je ook eens kijken naar de prestaties van 'tweede-hands' spullen (in de handen van getallenteerde vliegers :D ) :

    F3A-B: Jeroen van Gog,Synergy, oude kist van Haijo Berendse
    F3A-B: Patrick Hoogeveen, Evolis, oude kist van Danny van Vliet (via Henk Hoks)
    F3A-C: Erik Hooischuur, Xtra-2000, oude kist van Winfried de Vries
    F3A-C: Rudy Ehren (of toch: Eric Aarts), Xtra-2000, oude kist van Job Verkerke

    Denk dat de prijzen op de tweedehands markt wel gaan stijgen..... 8)

    Groet
    Winfried
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Het zal de factor wedstrijd-stress zijn, maar natuurlijk ook gewoon de vliegfrequentie, denk ik. Als je indoor vliegt, vlieg je de hele winter gewoon door, iets wat niet elke 'normale' F3A vlieger doet.

    Daarnaast heb je indoor niet met wind te maken, is het allemaal langzamer en dichterbij en zijn die kistjes erg capabel. Ik kan mij voorstellen dat je zo sneller en makkelijker leert hoe een kist reageert op een bepaalde stuurbeweging.

    Als ik het mij kan veroorloven, wil ik het volgende indoor-seizoen ook mee gaan doen. Gewoon omdat ik het leuk vind en omdat je op die manier wel een doel blijft hebben.

    Ik denk dat je de door jou genoemde piloten te kort doet als je zegt dat het door de kist komt. Natuurlijk zal het helpen als je een goed gebouwde en misschien zelfs al door een ervaren piloot getrimde kist gebruikt, maar ik denk toch dat de piloot de doorslaggevende factor is. Ze stonden gewoon goed te vliegen :)

    [sup:0fb5e07969]ik begrijp ook wel dat je het niet zo bedoelde ;)[/sup:0fb5e07969]
     
  16. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    ik ben zelf ook bezig om m'n vliegtuig goed uit te trimmen
    een gram hier en daar dat maakt z'n groot verschil in het vlieggedrag
    ik denk dat winfried een goed punt heeft een 2e hans vliegtuig is in dit geval een voordeel (uittrimmen vind ik rete moeilijk)
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Het is inderdaad moeilijk en iets wat ik ook nog niet onder de knie heb. Was er net een beetje aan begonnen met m'n Oxalys en ga het nu doen met de Vision, gewoon als oefening.

    Een getrimde kist kopen heeft in die zin inderdaad een voordeel, als je hem tenminste compleet getrimmed koopt.

    Aan de andere kant; vroeger of later zul je het toch zelf (willen/moeten) gaan doen. Jij weet straks hoe je een kist moet trimmen en kunt dat ook toepassen. Bijkomend voordeel is dat je je 'eigen' trim kunt maken, als dat al zou bestaan (?). Daarbij doe je tijdens het trimmen vlieguren en ervaring op.
     
  18. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Hallo iedereen,


    Nou, het was inderdaad een mooie opening voor het nieuwe F3A seizoen.
    Helaas hebben we door het grootte aantal deelnemers maar 2 rondes kunnen vliegen.
    Het goede nieuws is dat dit maar eenmalig was.

    Over de discussie of je profijt zou hebben van het indoorvliegen of het vliegen met een tweedehands kist (lees volledig afgestelde kist) wil ik het volgende zeggen.
    Ik ben van mening dat beide mij erg geholpen hebben.


    Indoorvliegen om de volgende vier punten.

    • 1.Ik heb in de afgelopen 2 jaar ongeveer 10 indoorwedstrijden gevlogen waarbij het niveau van de vliegers erg dicht bij elkaar lag.
      Dit maakte het allemaal erg spannend en zet je aan tot nog meer trainen en het wedstrijd vliegen echt serieus te nemen.
      Door deze sterke competitie leer je vliegen wanneer je zenuwen hebt.
      Op den duur gaat dit over en kun je dat dan ook goed terug zien in het programma wat je moet vliegen.

      2. Zowel bij het indoor- als outdoorvliegen is het erg belangrijk dat je goed weet hoe de figuren gevlogen moeten worden en wat de plaatsing ervan moet zijn.
      Ik heb in de afgelopen indoorseizoenen geleerd dat je eerst goed moet weten hoe de figuren gevlogen dienen te worden en het totale programma moet kunnen dromen.
      Dit geeft je tijdens het vliegen namelijk een enorme rust en je coach hoeft zich daar niet meer zoveel mee bezig te houden en kan zich b.v. richten op het aangeven van het center.

      3. Omdat je bij indoor geen ruimte hebt om uit te wijken, word je constant gedwongen om te corrigeren waar nodig.
      Elke kleine afwijking is namelijk meteen te zien omdat alles dichtbij gevlogen wordt.
      Bij outdoor vliegen is dit niet altijd het geval maar wanneer je daar niet steeds corrigeert krijg je er op den duur toch problemen mee.
      Denk hierbij bijvoorbeeld aan het feit dat je het model steeds een beetje laat wegwaaien en dan ineens een grote ingreep moet maken om dit weer te corrigeren.

      4. Het beter gebruiken van twee vaak onderschatte functies: Rudder en Gas.
      Rudder is een functie die je erg goed kan helpen bij het outdoorvliegen.
      Met deze functie kan je namelijk de juiste diepte blijven houden tijdens je programma zonder dat je “vliegbeeld” verstoord wordt.
      Je model vliegt dan namelijk met de vleugels recht maar kan dan wel dichterbij of verder weg gestuurd worden.
      Dit is echter wel erg lastig wanneer je inverted vliegt daar de functie dan voor je gevoel omdraait. Een goede leerschool hiervoor is Indoor.
      De tweede functie is je gas, of beter gezegd het manage van je gas.
      Net dat beetje meer of minder gas kan namelijk je figuur mooi afronden of laten eindigen in een niet vloeiende beweging. Bij veel tegenwind zoals afgelopen zondag in Oss was het erg nodig om hier veel mee te spelen zodat je figuren mooi in het center bleven.


    Wat betreft het gebruik van een tweedehands model kan ik erg kort zijn.
    Toen ik de Synergy van Haijo Berendse overnam, hoefde ik alleen maar mijn zender in te programmeren en ik was klaar om te gaan trainen.
    Hierdoor kon ik bij alle gelegenheden dat ik kon vliegen me meteen richten op het programma.
    Het goed afstellen van een model vergt namelijk wel de nodige vluchten en wordt vaak onderschat.


    Tot zover mijn bijdrage….

    MVG,

    Jeroen van Gog
     
  19. Hallo allemaal


    Hierbij tevens een kleine bijdrage van mij aan dit draadje.

    Ook ik heb een leuke dag gehad in Oss. Jammer genoeg waren mijn prestaties niet al te best. Tijdens mijn eerste vlucht een afgeslagen motor. Ik heb een apparte choke aansluiting rechtstreeks naar het carter en daarvan was ik de afstop plug verloren. Hierdoor had het carter een open verbinding naar buiten en dan loopt hij niet meer. Hiermee is aangetoond dat je je spullen goed voor mekaar moet hebben. Gelukkig sloeg hij af op een gunstige plek en kon ik veilig landen. Tijdens mijn 2de vlucht heb ik 2 figuren totaal verknalt en dan gaat het hard met het punten verlies.

    Het was leuk om te zien dan er veel nieuwe deelnemers waren. Het is goed te horen en lezen dat men deze dag erg positief heeft ervaren. Vooral het feit dat men het zeer waardeert dat de sfeer zo open is. En zo moet het ook blijven. We moeten van elkaar gaan leren om met z'n allen beter te worden. Ik denk dat we met deze mentaliteit op de goede weg zijn.

    Een goed punt wat men ontdekt heeft is dat de coach een zeer belangrijke functie heeft. Deze is niet alleen om de figuren op te lezen, maar eigenlijk meer om de vlieger aanwijzingen te geven. Bijvoorbeeld waar het midden is, wanneer een figuur in te zetten en het laten corrigeren op diepte en hoogte. De figuren zou een piloot eigenlijk uit het hoofd moeten weten. Zoals Jeroen ook schrijft geeft dit een hoop rust. Zelf heb ik de 2de ronde 2 vliegers gecoached uit de C klasse. Zij hebben dit als positief ervaren en hun prestaties waren beter.

    Wat betreft indoor vliegen en goed afgestelde kisten. Indoor vliegen helpt zeker om buiten beter te presteren. Ik sluit mij aan bij Jeroen. Je blijft in het wedstrijd ritme en leert inderdaad goed met je rudder en gas om te gaan. En met je zenuwen. Een goed afgestelde kist is ook zeker belangrijk. Hiermee kunnen een hoop stuur correcties welke telkens weer gedaan moeten worden vermeden worden.

    Al met al een leuke dag. Allemaal blijven oefenen. En probeer mekaar op te zoeken om te gaan trainen en leer van een ander en sta open voor kritiek en doe er je voordeel mee.

    Tot de volgende wedstrijd.


    John Geerling
     
  20. Hier even mijn toevoeging aan dit draadje.

    Ik moest helaas op het laatste moment afzeggen, door motor problemen.
    Vorig jaar heb ik voor het eerst mee gedaan met de C klasse en veel geleerd.

    John en Winfried zijn toen en nu nog steeds mijn "leermeesters" :D en ik moet zeggen, door hun ervaring en de duidelijke uitleg van figuren kun je trainen op je mindere punten om zo te groeien in het vliegen.
    Ik moet zelf nog enorm veel leren maar met de juiste coaching zie je het resultaat al snel.

    Helaas zit ik nog steeds op mijn bestelde Prestige te wachten, mijn planning was vorig jaar oktober om in April 2007 te kunnen starten met een nieuwe 2x2 kist...maar door de enorme lange levertijd is dat helaas in het water gevallen.

    Ik hoop volgende wedstrijd ook weer van de partij te zijn.

    Groeten,
    Peter van der Meulen
     

Deel Deze Pagina