F3A-B/C wedstrijd, 27 juni 2009, Waddinxveen.

Alexzzz

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Traditiegetrouw alvast een nieuw draadje voor de 3e wedstrijd van het 2009 seizoen:)

F3A-B/C wedstrijd, 27 juni 2009, Waddinxveen.

Goudse Modelvliegclub Index

100_3178.JPG

Trainen... Pff, wou zaterdag lekker veel vliegen.
Weer was geweldig, nauwelijks wind en bijna enkel zwevers dus een rustige lucht op mijn hoogte. Ben ik mijn moduul vergeten :bad-words:

Gistermiddag de training van Hezik verpest, hij houd niet van meekijkers ... :mrgreen:

Tip voor zij die hier nog niet gevlogen hebben. Bij zonnig weer twee zonnebrillen mee nemen die je eventueel over elkaar heen kan zetten als je erg licht-gevoelige ogen hebt.
Veld ligt richting het zuiden georienteerd.

Ik vlieg NOOIT met zonnebril. Behalve bij die 1ne wedstrijd die we daar hebben gevlogen.

Hans' tip is goud waard!

Tip voor zij die hier nog niet gevlogen hebben. Bij zonnig weer twee zonnebrillen mee nemen die je eventueel over elkaar heen kan zetten als je erg licht-gevoelige ogen hebt.
Veld ligt richting het zuiden georienteerd.

gelukkig ben ik zo blind als een konijn, dus mooi voordeel dit keer! :-)

Ik doe mee in de C. Wel zonder cockpit kap op mijn element 30. Die woei er afgelopen woensdagavond bij het oefenen van de slow roll af en is sindsdien spoorloos >:-(.

F3a-C immelmann, hoe ziet ie er echt uit?

Nog een vraag aan Hezik in zijn hoedanigheid van C-jury lid: De Immelmann in de F3a-C staat schematisch weergegeven in het regelement als een horizontaal opgerekte donut met 2 halve rollen. 1 bovenin en daarna voorover naar beneden en weer een halve rol tot horizontale vlucht.
Is dat nu echt een ovaal met 2 halve rollen (en zo ja wat is dan de breedte verhouding t.o.v. de hoogte) of is het een figuur, net als de looping, rond met 2 halve rollen?

Geen van beide. In principe moeten het qua breedte twee loopings naast elkaar zijn.

De halve rollen dienen gevlogen te worden zonder tussenstuk.

Dus; halve lus, direct een rol, een lusbreedte minus die rol rechtdoor, halve lus, rol, en uitvliegen.

Uit de jurycursus:

53814a3d57f07dc7b.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben dan wel niet Hezik, maar toch: Je moet het zien als twee loopings die elkaar exact raken op de middellijn. Tussen de hoogste en de laagste punten van de loopings moet een exact horizontale lijn getrokken worden. De breedte van het figuur is dus twee keer de hoogte. Lol, te laat. (never underestimate the power of the Hezik :p)

Back