Kijk eens aan, dat zijn al heel wat bruikbare reacties in korte tijd!
@Henri : Wat de fijnafstelling betreft, die moet nog gebeuren.
Als leidraad gebruik ik de Duitse en Engelse trimcharts uit
RC3-Training
Verder moet ik me ook nog verdiepen in diverse Mix , Expo en Differential functies, heb hier tot op heden nog niet mee geëxperimenteerd.
In de Duitse trimchart gaat men hier wat verder op door las ik.
Wat vragen die bij me opkomen:
Mix : Rudder altijd mee laten sturen met ailerons of alleen tijdens meskant?
Elevator ook in een mix functie opnemen?
Differential : aileron uitslag naar boven moet geloof ik kleiner zijn dan naar beneden.
(ooit heb ik de percentages geweten maar dat is te lang geleden…)
En zo zijn er vast nog een aantal functies te bedenken die waarschijnlijk een vanzelfsprekendheid zijn in de kunstvliegerij...ik hoor het graag van een ieder die hier ervaring mee heeft.
Als besturing gebruik ik overigens bovenstaande Futaba FieldForce 8 met TM-8 2.4Ghz module, genoeg mogelijkheden denk ik zo.
Verder de jurering PowerPoint bekeken, pittige job heb je als jurylid zijnde, vak apart..petje af.
RC3 filmpje van Derk had ik al een tijdje en dient als basis voor de AFPD simulator, erg handig om zo alvast wat kunnen oefenen in de wintermaanden.
@Julius : Ook een aspirant F3A-C kandidaat voor 2009 dus, welkom op dit draadje! Altijd fijn om een lotgenoot te hebben
@Hans : die TBM links zijn zeer nuttig zo te zien, er word een praktische en gedetailleerde aanpak beschreven, vooral met die embedded video’s erbij.
Heb er net even vluchtig naar gekeken maar ik zal er dit weekend eens echt voor gaan zitten. Waarschijnlijk vind ik hier al wat antwoorden over het eerder aangehaalde Mix, Expo & Differential gebeuren.
Ik vlieg stickmode 1 (gas & ailerons rechts) simpelweg omdat dat ooit zo is aangeleerd.
Zo’n invliegdag spreekt me wel aan, misschien kunnen we dat t.z.t. in het voorjaar nog eens aanslingeren.
Kom zeker nog een keer langs in Utrecht, had het al eerder willen doen dit najaar maar is er door diverse omstandigheden niet van gekomen helaas. Laat even weten wanneer jullie gaan vliegen dan zal ik proberen of ik er de eerstvolgende keer bij kan zijn.