H
hezik
Guest
Daar heb ik nou nog nooit last van gehad, wel van het bekende verkeerdom-rudderen als je inverted door de top gaat..
Een truuk die ik mijzelf daarbij aangeleerd heb, is niet gelijk vol pot rudder geven maar heel voorzichtig proberen. Als het dan verkeerd is, dan valt het niet zo op. Ik zie mensen nog wel eens heel bruut een kant op rudderen, dan beseffen dat dat verkeerd was en dan hoppa volle bak de andere kant op. Hierdoor wordt de fout als het ware uitvergroot en ziet het vliegen er heel rommelig uit. Als je je rudder langzaam toevoegt zie je het als het verkeerd is en dan rustig corrigeren. Het blijft dan fout, maar die fout is veel minder zichtbaar en het geheel ziet er veel rustiger uit.
Jammer dat je nog niet meedoet de volgende wedstrijd Theo, maar als je komt kijken zul je zien dat iedereen het meeste moeite heeft met het op lijn houden van alles, daarmee gaan de meeste punten verloren.
Nou ja, misschien niet, er is weinig wind voorspeld.. zou dan de 1e keer zijn dat ik een keer meevlieg zonder windkracht 4 cross of hoger
Let er wel op: de vlieglijn ligt zeg maar al jaren vast op een veld. Deze wordt dus niet aangepast aan de dan heersende windrichting. Vergeet dus niet om met crosswind landen en opstijgen ook te oefenen.
Een truuk die ik mijzelf daarbij aangeleerd heb, is niet gelijk vol pot rudder geven maar heel voorzichtig proberen. Als het dan verkeerd is, dan valt het niet zo op. Ik zie mensen nog wel eens heel bruut een kant op rudderen, dan beseffen dat dat verkeerd was en dan hoppa volle bak de andere kant op. Hierdoor wordt de fout als het ware uitvergroot en ziet het vliegen er heel rommelig uit. Als je je rudder langzaam toevoegt zie je het als het verkeerd is en dan rustig corrigeren. Het blijft dan fout, maar die fout is veel minder zichtbaar en het geheel ziet er veel rustiger uit.
Jammer dat je nog niet meedoet de volgende wedstrijd Theo, maar als je komt kijken zul je zien dat iedereen het meeste moeite heeft met het op lijn houden van alles, daarmee gaan de meeste punten verloren.
Nou ja, misschien niet, er is weinig wind voorspeld.. zou dan de 1e keer zijn dat ik een keer meevlieg zonder windkracht 4 cross of hoger

Let er wel op: de vlieglijn ligt zeg maar al jaren vast op een veld. Deze wordt dus niet aangepast aan de dan heersende windrichting. Vergeet dus niet om met crosswind landen en opstijgen ook te oefenen.