F3A finale; unknown programma; nu nog wel érg unknown...

• Topicstarter Topicstarter Henri Zikken
  • Startdatum Startdatum
H

Henri Zikken

Guest
Als ik het goed begrepen heb, gaat er dit jaar in Utrecht in de finale, door de top5, voor zover die dat willen, 2 maal het F programma gevlogen en 2 maal een unknown programma.

De eindstand in het NK F3A-A in Nederland zal dan bepaald worden (voor de top 5) door de beste F vlucht + de beste unknown vlucht + het gemiddelde van de beste 5 P vluchten.

Het unknown programma zal dus voor 1/3 bepalend zijn voor de top 5 van F3A-A in Nederland.

Tot zover is het helder en dit is allemaal op vergaderingen ook aan bod geweest.

Wat mij niet duidelijk is, hoe zo'n unknown programma tot stand zal gaan komen en wat voor programma ik daarvoor moet verwachten.

Kan ik bv. een unknown van een EK en WK pakken, en verwachten dat de moeilijkheidsgraad in NL hetzelfde zal zijn, of leeft het besef wel dat dat misschien te hoog gegrepen is?

Wie bedenkt het programma? Mag bv. iedereen een figuur bedenken en wordt dat het programma, of gaat Henny (v. Loon) een avond al z'n sadisme tot uiting laten komen tot een programma, of, of..

Een voorbeeld van een mogelijk unknown programma zoals dat in NL te verwachten zou kunnen zijn op de finaledag, zou leuk zijn. Dan heeft iedereen een beetje een idee hoe dat eruit zal gaan zien.

Voordat mensen dat gaan denken; nee ik zal geen F of unknown gaan vliegen, ik denk dat ik blij mag zijn als ik de 6e plaats overall die ik nu heb, aan het eind van het seizoen nog zou hebben.

Voordat mensen dat gaan denken; nee ik zal geen F of unknown gaan vliegen, ik denk dat ik blij mag zijn als ik de 6e plaats overall die ik nu heb, aan het eind van het seizoen nog zou hebben.

;)

@3W flyer: je neemt aan, maar dat is dus een aanname ik wil juist weten hoe het zit, geen aannames ;)

Als ik het aan iemand mail, weet ik het daarna. En verder niemand.

Ik begrijp je punt, maar begrijp niet helemaal waarom je er zo geirriteerd op reageert, althans, zo komt het over. Ik kan die vraag toch ook gewoon hier stellen?

Er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn die weten hoe het zit, en op deze manier hoef ik de SC niet lastig te vallen met vragen.

Verder wil ik dit forum graag actief houden en dan heeft het soms een zetje nodig. Als laatste is het vaak zo dat dit soort discussies langer doorzetten en er dan ineens toch nuttige dingen tevoorschijn komen.

Het is bv. wel heel erg waarschijnlijk dat het voor een clubgenoot van mij wél van toepassing is.

Overigens.. het gaat om de finale van de competitie waaraan ik deelneem. Het is strikt genomen dus altijd van toepassing voor mij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals we er altijd over gesproken hebben en hoe het vanaf het begin het idee was is om de avond ervoor op een tijd (laten we even zeggen 20.00 uur) een programma bekend te maken.
Toen ik met het idee kwam gaf ik aan dat we de eerste keren gewoon een oud F3A-B programma (bijvoorbeeld) moeten nemen of misschien zelfs een F3A (oud).
Het idee was om onbekend te vliegen, niet zozeer de moeilijkheidsgraad (voor de eerste jaren). Onbekend is al moeilijk genoeg.
Het idee was om vliegers wat algemener te laten trainen dan alleen maar de voorgeschreven programma's wat het niveau zou moeten bevorderen.

Dus de moeilijkheid zal op zich wel meevallen en niet gelijk staan aan de EK of WK unknowns. Het zal zelfs geen F zijn.

@Henri: Dit is natuurlijk het eerste jaar, dus als jij volgend jaar wel bij de top 5 zit wordt het wel zwaarder... :-)

Kijk, dat is een antwoord waar je wat mee kunt en het blijkt dus dat de eerder hier gedane aanname niet klopte.

Is er ergens een site waarop oude B programma's etc te vinden zijn?

Kijk, dat is een antwoord waar je wat mee kunt en het blijkt dus dat de eerder hier gedane aanname niet klopte.

Is er ergens een site waarop oude B programma's etc te vinden zijn?

Hi Henri,

ik denk dat het dan zinvol is om te kijken naar alle P programma's van de afgelopen 10 jaar, de B is altijd een directe afgeleide daarvan geweest. Met hier en daar een punt rolletje minder.

Ik heb je een email gestuurd. Weet namelijk niet hoe ik die documenten hier allemaal krijg!

Ik neem inderdaad aan dat de SC (Henny) dit zal maken en dat het nog niet kristal helder is hoe dit ten uitvoer gebracht gaat worden. Hoe laat bijvoorbeeld iedereen het krijgt. Wanneer het de avond van te voren gepubliceerd wordt is het natuurlijk moeilijk te controleren of het nog getraind wordt! Dus dat zal nog uitgekristalisseerd moeten worden!

groet
Job

Inmiddels heb ik deze vraag ook informeel aan de SC gesteld en een echt concreet antwoord was er niet; er zal natuurlijk volgens de FAI regels gewerkt worden, maar wie het programma gaat samenstellen en wanneer het bekend gemaakt gaat worden, is nog niet uitgekristalliseerd.

Back