F3A MVC Wieringermeer

hhhmmm....... hoeven die accu's niet geladen worden?
mis ik even in de berekening ;)

Nee hoor. Ik heb immers bij brandstof ook niet in de berekening meegenomen dat je een gloeiplugdriver nodig hebt, een brandstofpomp, eventueel een startmotor, enzovoort.

Enige wat wel waar is.. zodra je een veld zonder 240v hebt, wordt het inderdaad fors duurder..

Nee hoor. Ik heb immers bij brandstof ook niet in de berekening meegenomen dat je een gloeiplugdriver nodig hebt, een brandstofpomp, eventueel een startmotor, enzovoort.

Een goede lader die minimaal 10s kan laden is wel een poepie duurder dan een 15 euro gloei-accu en startmotor..... (startmotor heb je niet eens nodig, dat heb ik vorig jaar wel bewezen in de f3a-c)

Grt.

Brandstofpompje is grofweg 2 tientjes. Gloeistarter 2 tientjes. Dan nog chicken stick erbij, een nieuwe plug (moet je toch op voorraad hebben) en we zitten al op 50 euro.

Startmotor is inderdaad geen noodzaak, ik heb er pas sinds 1 maand eentje, dus dat ben ik met je eens.. echter toch koopt iedereen die met brandstof vliegt er vroeger of later wel eentje.. da's dus een accu en een startmotor, zeg 4 tientjes. Dan zit ik op 90 euro en daar koop je ook een lader voor.

Plus.. 100 cycles op 1 pack haal je makkelijk, dus ook die lader verdien je terug.

Dan reken ik nog niet mee het feit dat je je servo's na een jaar of 2~3 veel gebruik allemaal kunt laten voorzien van nieuwe tandwielsetjes vanwege het getril, het feit dat je toestel danwel heel veel uren poetsen nodig heeft danwel zo eens in de 3 jaar geheel opnieuw gecovered moet worden omdat de brandstof je folie verneukt heeft, het feit dat je ontvangeraccu veel zwaarder belast wordt (trillingen) en dus eerder aan vervanging toe is, het feit dat er mensen zijn die ook wel eens schade vliegen als de motor uitvalt (ja ook jou is dat wel eens gebeurd en zo niet dan gaat het nog wel eens gebeuren), enzovoort.

Ik durf de weddenschap best met je aan te gaan.. we nemen beide nu een 2m F3A kist, jij brandstof, ik electro, we doen daar een jaar lang wedstrijden en trainingen mee en aan het eind van het jaar ben ik goedkoper uit dan jij.

Wil je uberhaupt al in de buurt komen, zul je inderdaad acties moeten gaan doen als 100l brandstof zelf vooraf mengen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Turf dan ook het aantal keren dat:
- je je programma niet uit kon vliegen omdat je motor afsloeg
- je dead-stick moest landen en schade maakte
- je met veel stress in je lijf staat te vliegen omdat je motor slecht starte
- je met veel stress in je lijf staat te vliegen omdat je motor tijdens de vlucht plots slecht gaat lopen.
- je door een slecht startende motor niet genoeg vliegtijd overhield

etc...

@3w Flyer: In 1 model inderdaad de Strecker 435-30 en in de andere de Plettenberg 30 evo.
De Plettenberg is door de koeling via de spinner, waar de motor in verwerkt zit, optimaal gekoeld en is zodoende altijd inzetbaar bij alle weersomstandigheden. Bovendien garandeerd de prop bevestiging die doet denken aan een vouw propeller dat er geen wrikkende krachten op de as ontstaan bij extreme figuren.

De bijbehorende Schulze regelaar heeft een traploze remfunctie zodat je de duiksnelheid wat kunt beperken, wat een van de grootste voordelen boven de 160 FX is.

Turf dan ook het aantal keren dat:
- je je programma niet uit kon vliegen omdat je motor afsloeg
- je dead-stick moest landen en schade maakte
- je met veel stress in je lijf staat te vliegen omdat je motor slecht starte
- je met veel stress in je lijf staat te vliegen omdat je motor tijdens de vlucht plots slecht gaat lopen.
- je door een slecht startende motor niet genoeg vliegtijd overhield

etc...

Geen enkel punt ging bij mij op;) Maar dat electro voordelen heeft zal ik niet betwisten:D

Grt.

en neem dan nog eens dat eens je 100 liter brandstof erdoor gevlogen is je ook 20 liter olie over je toestel heen gekregen hebt.

Dit laat sporen na. Maar natuurlijk een fout vijsje in je kist laat ook sporen na, nietwaar Winfried ?

Peter

Zie de post over de velox-II en de manier waarop ik een rookgenerator nadoe !!

Laatst bewerkt:
Probeer maar eens een F3A programma met een 160FX op 0% nitro te vliegen, zou ik zeggen.

hier wil op terug komen, dit is inderdaat waar, ook met mijn 1.20 met 0% nitro
kan voor de wedstrijd gewoon niet. (alles volgas zou wel gaan)
overgang stationaar naar meer gas is gewoon niet hellemaal lekker.
het hapert gewoon even!
met 5% is het te wel te doen (zeker niet perfect)

als electro nog wat goedkoper wordt, ben ik bang dat ik ook over ga.
@hezik.... ja ik ben voor brandstof, maar niet tegen electro.;)

Enige wat wel waar is.. zodra je een veld zonder 240v hebt, wordt het inderdaad fors duurder..

die op merking van mij moet je met een zak zout nemen, ik bedoelde niet dat je berekening niet klopte.:celebrate:
ik hoor gewoon graag een motor lopen.

Back