F3A Nederland-Belgie

Nu er toch over gesproken word in het F3A-X thread had ik de vraag die ik al eens aan een paar Nederlandse F3A piloten heb gevraagd maar nooit een duidelijk antwoord op heb gekregen.
Kan een Belg ook meedoen in het Nederlandse F3A?Bij F3A-X is het zo dat dit een open kampioenschap is,dus iedereen kan meedoen.
Misschien eens goed om over te denken dat dit in de Nederlandse F3A competitie ook toe te laten?

Gert,

ik heb dit al eens gevraagd en dit kan, je komt echter niet in aanmerking voor het kampioenschap, maar dat is bij de F3A-X ook eigelijk het geval, de technische commissie houd een eigen rangschikking bij.

Maar winfried, jeroen of andere zullen dit beter kunnen beantwoorden. Zo is er in het begin van het seizoen een invliegdag om te bepalen wie in A mag vliegen ?

Peter

Dan kunnen we meedoen hé.Maak u kist af zodat we kunnen beginnen trainen. :-)

Maar misschien even antwoord van Job of Winfriend afwachten

Hoi!

Leuk dat Belgie-Nederland enthausiasme.....

Wat betreft de F3A. In Nederland is dit geen open klasse (misschien een goed plan voor de toekomst om dat te veranderen....). De deelname aan de F3A wordt bepaald op basis van het voorgaande seizoen (de beste 8 zijn automatisch geplaatst) en dan aangevuld tot maximaal 15 plaatsen op basis van een selectie wedstrijd waarbij een er minstens een bepaald aantal punten gehaald wordt.

Ik weet echter niet wat de regelgeving is m.b.t. deelname aan de selectie wedstrijd en de rest van het seizoen voor niet-nederlanders.

Zal daar eens induiken.

Groet
Winfried

Eh, Winfried, een kleine correctie. Jij hebt het over de F3A-A. Er is ook nog F3A-B en F3A-C waarbij de regels mbt. de 8 beste etc niet van toepassing zijn.. F3A is meer dan alleen de A klasse ;)

Dat zou leuk zijn Winfried.Ik hoop op een possitief antwoord! :-)

Ik denk dat de regelwetgeving is zoals bij F3A-X?Die is relatief duidelijk.

Eh, Winfried, een kleine correctie. Jij hebt het over de F3A-A. Er is ook nog F3A-B en F3A-C waarbij de regels mbt. de 8 beste etc niet van toepassing zijn.. F3A is meer dan alleen de A klasse ;)

Maar A wordt meestal (in bv F3M) bekeken als de internationale klasse. Zo kan je bij F3M in Spanje enkel inter (A) vliegen als je van buitenland bent.
Dat even terzijde.

Gert en andere Belgen,
Ik heb begrepen van een clublid dat er in het verleden altijd zeer gezellige Nederland-Belgie F3A wedstrijden waren. (die overigens altijd met afstand door de Belgen gewonnen werden zo heb ik begrepen). In het X draadje wordt er door Jens ge-opperd om dat voor de X te gaan organiseren. Misschien ook (weer) wat voor de F3A?
Aangezien ook in F3A Belgie een topland is, met mag ik aannemen een sterke competitie, waarom de wens om in Nederland te gaan vliegen als ik vragen mag?
Groet,
Hans

Hee Henri

Ik bedoelde die regels inderdaad voor de F3A-A, dat is vooralsnog dus een gesloten systeem.

De F3A-B en F3A-C zijn open klassen

Thx voor de aanscherping

Groet
Winfried

@Hans; Inderdaad ik denk dat ze die wedstrijd vroeger op de club van Bert vlogen...
Phoenix in Dudzele, ik heb er al enkele foto's van zien hangen.

dus B en C klasse zijn open ?

hmmm mag ik in C meevliegen ? kan ik ook eens winnen.

hehe

@Hans;de reden waarom is dat ik vlakbij Breda woon.En een wedstrijd in Nerderland is soms minder ver rijden voor mij als in Belgie.En ik vlieg ook mee in de X-klasse en die groep bevalt me erg dus kan het bij F3A ook wel gezellig en leuk zijn om mee te doen.

weet je al iets meer winfried?

Groeten,Gert

Hoi Gert,

wij hebben vandaag onze jaarlijkse vergadering met betrekking tot de F3A-A B en C klassen. Jouw vraag staat op de agenda om besproken te worden. Wanneer we besluiten het ook open te stellen voor andere nationaliteiten dan zal dit nog moeten worden bekrachtigt op onze jaarlijkse vliegersvergadering die over 2 weken is. Dan wordt er dus over gestemd. Ik zal je een update geven zodra er wat over bekend is.

groet
Job

Back